Vilket träns ska jag välja?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ishest
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 622
I

Ishest

Valet står mellan
  • CH Trevor II
  • CH Valencia
  • GM Dafne
  • CH Ponnyträns (:o)

Alla från Hööks. Andra tips på träns som skulle passa pigorna mottages tacksamt!:laugh:

Den ska användas till båda hästarna som ser ut såhär:
12351337.jpg

12356080.jpg

Sv: Vilket träns ska jag välja?

helt klart valenciat snyggast till båda =)

Jag skulle definetivt valt Dafne. Valencia är inte alls lika snyggt i verkligheten som på bild. Det är knöligt i nackstycket och inte jättemjukt. Kände på Dafne-tränset och det verkade jättemjukt och var jättesnyggt :d ;)

Jag hade köpt Dafne tränset. =)

Utan att ha sett något av dem IRL så att jag vet hur kvalité och detaljer är, så svarar jag Valencia.

jag köpte valencia idag! jag har inte provat de än då jag ska hämta min första häst på sön!:banana::angel: men till tränset. jag tycker de lika snyggt som på bilden! kanske ingen världsklass kvalitet men rättsåbra! tanten i affären sa att de va ganska bra kvalitet hon har andvänt engelskt läder(som tränset är i) och tycker de är bra! ganska billigt eftersom man fick tyglar med! nackdelen var att de var padding i nacken men de står ju att den är löstagbar! valencia tycker jag! ponnytränset är inte spec bra kvalitet! ville ha de men mamma trodde jag skulle tröttna på de snabbt så jag fick inte de!:( får köpa ett för mina egna pengar sen!:p de andra två var rätt bra kvalitet på lädret med! men jag ville ha valencia!!:devil:

Tack för alla svar!:laugh:
Konstigt att bilderna inte syns för er, de syns för mig..

Jag tycker att dafne verkar vara ett så skönt träns för hästen, men har den för breda remmar för mina hästar? (islandshästar;))

Det blir nog GM Dafne... Hur är de i storlekerna? Ena hästen måste ha strl full i grimmor och ena har strl cob. Funderar på vilken storlek jag ska ta.. hmm.. Vad tror ni?:laugh:

Jag gillar ju Valencia-tränset, men Dafne-tränset känns ju väldigt skön i kvalitén... Ponnytränset skulle jag absolut inte välja, kvalitén är alldeles för dålig :crazy:.... Men som sagt så tycker jag bäst om Valencia-tränset :D

Skulle nog ha tagit ett fullstort.. Om den som har cob inte har mycket mindre huvud än den andra, så borde ju den kunna ha full också.. Man kan ju alltid göra extrahål ;)

Men å andra sidan så kan man ju göra åt andra hållet också, om inte den andra omöjligt kan ha cob..

GM dafne ska jag köpa, så jä*la snyggt och skönt i kvalitén, dock dyrt kanske men ändå inte för ett sådant träns.

Kraam Louise =)

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 474
Senast: Alexandra_W
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 829
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 588
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka