Vill bara skriva lite

Jag vet inte hur jag ska skriva men vill iallafall skriva nånting. Men ja först så vill jag säga förlåt ifall nåt jag har skrivit har gjort nån ledsen eller nåt sånt. Och ifall nån kanske tog det neggativt på nåt sätt det som mamma skrev att jag hade gjort så förlåt för det isåfall :heart
Och om det så tack till alla som har brytt sig och skrev snälla saker och allt sånt :heart Trodde att det bara var några som kanske skulle bry sig så trodde inte att så många skulle det. Så ja tack för det också.
Kommer kanske inte skriva så jätte mycket här nu men vet inte. Men ville bara skriva nånting iallafall.
Och vill säga en sak men om ni tycker att allt om religion och sånt är jätte dumt och att dom som kanske tror på sånt är knäppa så behöver ni inte läsa nu. Men med det jag gjorde så sa flera efter att jag hade ängla vakt för hade det gått bara lite längre tid så hade jag fått stora hjärn skador eller dött. Så var jätte många saker som hände exakt rätt liksom så det inte blev så. Som att nån verkligen inte tyckte att jag skulle dö. Så jag vet inte om jag tror så men OM så kanske inte Gud ville att jag skulle dö nu så att det inte var meningen för då hade jag nog gjort det. Men ja jag vet inte och ifall nån tycker det är korkat att tänka så så behöver ni kanske inte skriva det.
Vet inte vad jag ska skriva mera men ifall nån har några frågor eller några saker som jag kanske kan skriva om när jag orkar så får ni gärna skriva det :heart
 

Ja det är väldigt mycket som det känns att allt jag tänker och känner är fel och jag typ måste ändra allt. Och som att jag får vara ledsen men måste vara det på rätt sätt som andra tycker och får typ inte känna FÖR mycket. Men får inte känna inget heller.
Låter både jobbigt och mycket frustrerande! 😐
 
Jag får panik på att jag inte får vara själv också så är nån här HELA HELA TIDEN och får inte vara ensam ALLS. Hatar hatar hatar det och det hjälper inte ett dugg för NÅNTING och vill bara få vara ifred men nej det får jag inte.
 
Jag får panik på att jag inte får vara själv också så är nån här HELA HELA TIDEN och får inte vara ensam ALLS. Hatar hatar hatar det och det hjälper inte ett dugg för NÅNTING och vill bara få vara ifred men nej det får jag inte.

Det låter otroligt jobbigt, önskar att det var möjligt för dig att bara krypa in i en bubbla där du inte kunde skada dig, men så du åtminstonde fick vara i fred. :heart
 
Jag vet att jag inte borde tänka såhär säkert men det går inte att bara bestämma hur jag ska tänka och göra det. Men känns som ALLT blir skit och finns INGET som kan bli bättre. Som typ att okej nu får jag vara ledsen för att C är död men JAG får inte vilja dö. Och måste göra saker fast jag inte vill och inte orkar och inte bryr mig men det får jag inte säga. Eller jo jag får säga det men ingen bryr sig. Och om jag säger att jag inte behöver ha vak hela tiden så är det ingen som bryr sig om det heller.
Men liksom inget annat spelar NÅN roll så fattar inte varför dom håller på. Typ om jag har ätit upp en macka eller inte så fattar inte varför det är viktigt nu. För det är INTE viktigt ALLS ändå har dom fokus på såna skit saker.
Och fattar inte vad dom tror heller för jag kommer aldrig kunna bry mig. Och kommer aldrig vilja leva iallafall heller så enda alla gör är att få mig att må skit dåligt föralltid. Fast ändå säger dom att det är för MIN skull men alltså nej det är det INTE.
 
Jag vill inte andas och ta en sekund i taget och allt sånt. Och vill inte vara rädd om mig eller nånting. Och vet att jag inte borde skriva här förmycket men ändå så vill jag få ur mig iallafall nånting. Men borde inte för blir bara bråk för det också.
Vet inte hur jag ska förklara så nån fattar. Men typ som att varje ande tag så känns det typ som jag sviker migsjälv. För jag VILL inte ens andas. Och spelar ingen roll vad andra säger att det inte var mitt fel nånting eller jag kunde inte ändrat nåt så ingen kan VETA det. Det KANSKE inte hade blivit såhär om NÅNTING hade varit annorlunda och det kan ingen säga mot för det går inte att veta. Och även ifall det inte hade blivit nåt annat så ifall jag iallafall hade varit där och tagit hand om henne och ridit och allting så hade iallafall det varit bättre. Men inte ens det var jag.
Plus så nu tycker säkert vissa att jag är barnslig och knäpp men jag VILL tro på att dom är i himlen eller trappalanda eller nåt sånt. Och liksom äter massa gräs och inte har ont och allt är jätte bra. Men jag vet inte om jag verkligen tror på det eller om jag tror att det bara tar helt slut så finns man inte mera ALLS. Så liksom att hennes kropp kanske ligger nånstans med massa andra döda hästar och det är allt som finns kvar. Men att själva C inte finns nånstans i himlen eller nånting. Utan att hon bara är helt helt borta. Och isåfall så när jag dör om allt bara är helt slut och ingenting så kommer jag inte träffa henne då heller. Inte för jag vet det isåfall men ändå jätte jobbigt att tänka på det.
Jag tror på hästhimlen, helt klart ❤
 
Ska försöka sova nu egentligen men såklart så slutar inte alla tankar. Och känner mig så dum som tänkte på massa skit som egentligen inte spelar NÅN roll och fattar inte varför jag har brytt mig ens och har mått dåligt för såna skit saker. Känns typ som att om nu Gud finns så var han typ trött på att jag var så jävla dum i huvudet så han tog bort C så jag fick en riktig andledning att må dåligt istället. För typ inget av det andra har ju varit nåt riktigt iallafall.
Som ja okej C var halt och vi missade våran sista tävlings säsong som vi skulle ha. Men hon levde så varför var jag inte glad för det? Eller typ äckel händelsen i våras så den var väl ingenting som jag behövde må skit för och skulle utan tvekan göra exakt vad som helst för äckliga saker om C fick leva då. Så nej inte viktigt heller. Och hela anorexi saken och allting så det är ju hela andledningen att jag inte har brytt mig om C så hon kanske trodde att jag hade tröttnat på henne och inte brydde mig längre för att jag aldrig var hos henne för en jävla sjukdom som typ är i MITT huvud bara så borde bara kunna säga mot den och aldrig ha blivit så sjuk alls men nej ALLT var tydligen mer viktigt än C verkade det ju som.
Men vet att INGET av det spelar nån roll för INGET kan ändra på att hon är DÖD.
Och spelar ingen roll hur mycket jag önskar att jag också bara kan få dö så hjälper det inte. Så enda sättet är ju att få dom att tro att jag mår bättre så jag slipper vak nångång och ha ett bättre sätt. Och det borde jag inte skriva men dom vet iallafall redan att jag tänker så så bryr mig inte. För nån gång kommer ju jag inte ha vak exakt hela tiden iallafall. Kan ju inte ha det föralltid ändå så försöker typ säga till mig själv att jag bara behöver stå ut tills dess men det är ju det jag inte KAN också.
Så då kan dom väl iallafall ge mig extra mycket medicin då så jag iallafall kan slippa vara vaken och kan vara sådär borta i huvudet iallafall om jag inte får dö. Men nej då är det typ att dom nästan inte vill ge mig alls och typ att jag måste visa att jag har svalt det jag får av sjuk sköterskan så dom är ju så jävla paranoida också. Och nu ska jag liksom sova och vet att jag kommer inte få vara själv ALLS på hela natten så liksom det går inte ens att somna då så bara så jävla onödigt.
Och förlåt för det här inlägget som bara är att jag klagar och skriver av mig och ni fattar säkert inte ens nånting för det är så rörigt. Men är som i mitt huvud då iallafall.
 
Jag tror att det ofta är så när man upplever en stor förlust, att allting som man tidigare tyckte var stora problem helt plötsligt känns små och oviktiga i jämförelse. Sorgen blir så stor att ingenting annat spelar någon roll längre. 💔

Men jag tror inte Gud lät C dö för att straffa dig eller något sådant. Ibland går det bara inte för oss att förstå varför såna saker händer. Kanske är allting del utav en större plan och det är bestämt i förväg hur länge varje djur och människa ska leva. Jag vet inte, men det känns mera sannolikt än att dina tankar på något vis orsakade hennes död. :heart
 
Jag hatar att vakna. För idag igen var det att jag vaknade och kände typ som att nåt är fel och så. Och sen kom det bara sådär pang att C är död. Som att jag nästan glömmer det när jag sover så varje gång när jag vaknar är det typ som nån hugger en kniv i magen när jag kommer ihåg det. Så jävla jävla jobbigt.
Vet inte vad jag ska skriva heller för det är som att jag vill skriva eller prata eller nånting men allt jag vill få ut säger alla mot eller ändrar samtals ämne. Så jag får typ inte säga eller skriva det jag kanske vill.
Och så känns allt så jävla onödigt och menings löst att så många typ är in blandade i mitt liv som jag inte för tjänar att nån är och det är ingen mening för spelar ju ingen roll hur mycket dom vill hjälpa så kommer det ändå inte hjälpa. Som att justnu måste jag ha extra vak och så för dom bestämmer att jag måste leva så jag kan må bättre sen. Men om jag aldrig kommer må bättre så är det ju bara jävligt onödigt men det fattar ingen.
 
Jag hatar att vakna. För idag igen var det att jag vaknade och kände typ som att nåt är fel och så. Och sen kom det bara sådär pang att C är död. Som att jag nästan glömmer det när jag sover så varje gång när jag vaknar är det typ som nån hugger en kniv i magen när jag kommer ihåg det. Så jävla jävla jobbigt.
Vet inte vad jag ska skriva heller för det är som att jag vill skriva eller prata eller nånting men allt jag vill få ut säger alla mot eller ändrar samtals ämne. Så jag får typ inte säga eller skriva det jag kanske vill.
Och så känns allt så jävla onödigt och menings löst att så många typ är in blandade i mitt liv som jag inte för tjänar att nån är och det är ingen mening för spelar ju ingen roll hur mycket dom vill hjälpa så kommer det ändå inte hjälpa. Som att justnu måste jag ha extra vak och så för dom bestämmer att jag måste leva så jag kan må bättre sen. Men om jag aldrig kommer må bättre så är det ju bara jävligt onödigt men det fattar ingen.
Det är din tråd. Skriv om det du vill bara, du bestämmer. Kram. :heart
 
Jag hatar att vakna. För idag igen var det att jag vaknade och kände typ som att nåt är fel och så. Och sen kom det bara sådär pang att C är död. Som att jag nästan glömmer det när jag sover så varje gång när jag vaknar är det typ som nån hugger en kniv i magen när jag kommer ihåg det. Så jävla jävla jobbigt.
Vet inte vad jag ska skriva heller för det är som att jag vill skriva eller prata eller nånting men allt jag vill få ut säger alla mot eller ändrar samtals ämne. Så jag får typ inte säga eller skriva det jag kanske vill.
Och så känns allt så jävla onödigt och menings löst att så många typ är in blandade i mitt liv som jag inte för tjänar att nån är och det är ingen mening för spelar ju ingen roll hur mycket dom vill hjälpa så kommer det ändå inte hjälpa. Som att justnu måste jag ha extra vak och så för dom bestämmer att jag måste leva så jag kan må bättre sen. Men om jag aldrig kommer må bättre så är det ju bara jävligt onödigt men det fattar ingen.
Jo allt jobb är onekligen onödigt om du aldrig kommer att må bättre.

Jag tror dock vi på Buke, vården och dina föräldrar satsar på att du ska må bättre. För vården är det deras jobb. för dina föräldrar finns inte alternativet att inte försöka hjälpa dig att bli frisk och jag hoppas på att du snart mår bättre.

Det blir ju lite intressekonflikter här om alla andra vill att du ska leva och tror du kan bli bra men du inte vill. Men du, om du nu helt mot vad du tror kommer att må bra i framtiden, då är det ju inte onödigt eller?

Edit: Och angående om att du upplever det onödigt, jag tro dina föräldrar behöver känna att de gör allt de kan för dig för att kunna leva med sig själv.
 
Har haft läkar samtal idag som också var jobbigt. Var inte nåt nytt liksom eller nån ändring men var bara jobbigt. Och jag ville ha bort extra vaket men det var helt nej. Och typ att dom är oroliga för mig. Och jag försökte förklara saker men det gick inte så blev inget bra alls egentligen med hela samtalet. Sen var det också med hundarna att läkaren tycker ju att jag ska träffa dom för hon tror att det är bra i längden liksom men att justnu är det inte aktuellt liksom för vad jag har sagt så dom kan inte ta några risker.
Så det blir att jag ska bara vara här och göra som hon bestämmer och får ALDRIG vara själv en enda sekund och av nån andledning skulle jag må bättre av det? Alltså fattar inte hur det skulle hjälpa nånting med hur jag mår. Så fattar bara inte varför.
 
Har haft läkar samtal idag som också var jobbigt. Var inte nåt nytt liksom eller nån ändring men var bara jobbigt. Och jag ville ha bort extra vaket men det var helt nej. Och typ att dom är oroliga för mig. Och jag försökte förklara saker men det gick inte så blev inget bra alls egentligen med hela samtalet. Sen var det också med hundarna att läkaren tycker ju att jag ska träffa dom för hon tror att det är bra i längden liksom men att justnu är det inte aktuellt liksom för vad jag har sagt så dom kan inte ta några risker.
Så det blir att jag ska bara vara här och göra som hon bestämmer och får ALDRIG vara själv en enda sekund och av nån andledning skulle jag må bättre av det? Alltså fattar inte hur det skulle hjälpa nånting med hur jag mår. Så fattar bara inte varför.
Vad skulle du göra om de lämnade dig ensam?
 
Har haft läkar samtal idag som också var jobbigt. Var inte nåt nytt liksom eller nån ändring men var bara jobbigt. Och jag ville ha bort extra vaket men det var helt nej. Och typ att dom är oroliga för mig. Och jag försökte förklara saker men det gick inte så blev inget bra alls egentligen med hela samtalet. Sen var det också med hundarna att läkaren tycker ju att jag ska träffa dom för hon tror att det är bra i längden liksom men att justnu är det inte aktuellt liksom för vad jag har sagt så dom kan inte ta några risker.
Så det blir att jag ska bara vara här och göra som hon bestämmer och får ALDRIG vara själv en enda sekund och av nån andledning skulle jag må bättre av det? Alltså fattar inte hur det skulle hjälpa nånting med hur jag mår. Så fattar bara inte varför.
Jag tror inte syftet med vak är att du ska må bättre, utan att förhindra att något dåligt händer. Men jag förstår att det är jättejobbigt att vara övervakad hela tiden ❤️ Och det blir ju dåligt om du mår sämre av att aldrig få vara ensam men jag tror att prio nu är att du ska överleva.
 
Tycker synd om dig som inte upplever att någon förstår när du försöker förklara. Det är otroligt smärtsamt att inte känna sig sedd/hört.

Vet att vi inte ska kritisera BUP och det som dom bestämmer, men jag tycker det är sjukt dåligt att du inte kan få besök av hundarna inne på ditt rum. Egentligen tycker jag B borde få vara med dig hela tiden, som en sån där terapeautisk stödhund (kommer inte ihåg vad det heter).

Förstår att det säkert är regler pga folk kan ha allergier och så, men på många äldreboenden (åtminstonde här i Norge) kan de ha djur som kommer på besök på rummen, så jag tycker det borde gå att ordna på BUP med. :mad: Dagens lilla rant på dina vägnar. :heart
 
Jag tror inte syftet med vak är att du ska må bättre, utan att förhindra att något dåligt händer. Men jag förstår att det är jättejobbigt att vara övervakad hela tiden ❤️ Och det blir ju dåligt om du mår sämre av att aldrig få vara ensam men jag tror att prio nu är att du ska överleva.
Ja kanske det är men verkar ju väldigt dumt att bara ha målet att man ska över leva. Liksom tänker dom ha så föralltid då eller för annars kanske det inte är nån så bra lösning på nånting egentligen.
 
Tycker synd om dig som inte upplever att någon förstår när du försöker förklara. Det är otroligt smärtsamt att inte känna sig sedd/hört.

Vet att vi inte ska kritisera BUP och det som dom bestämmer, men jag tycker det är sjukt dåligt att du inte kan få besök av hundarna inne på ditt rum. Egentligen tycker jag B borde få vara med dig hela tiden, som en sån där terapeautisk stödhund (kommer inte ihåg vad det heter).

Förstår att det säkert är regler pga folk kan ha allergier och så, men på många äldreboenden (åtminstonde här i Norge) kan de ha djur som kommer på besök på rummen, så jag tycker det borde gå att ordna på BUP med. :mad: Dagens lilla rant på dina vägnar. :heart
För mig gör det inget om ni skriver neggativa saker om bup iallafall. Och jag håller med dig om hundarna och det är många äldre boenden i Sverige också som djur får hälsa på. Men att dom inte får det här är för både nån kan vara allergisk och sånt och nån kan vara rädd och massa såna andledningar. Vet för jag frågade om det förr en gång och att B är ju världens lugnaste och snällaste så liksom ingen kan vara rädd för henne. Och hon är inte så stor heller så mamma eller pappa skulle kunna bära henne in om nån var så himla allergisk bara för hon gick förbi kanske. Men nej det gick ändå inte för det får inte vara andra djur nånstans inom sjukhus byggnader förutom dom som är godkända typ tjänste hundar. Och att om jag skulle få ha B på besök så skulle dom behöva säga okej till alla som vill ha besök av sina djur. Och det tycker jag är bara jävligt dumt för först så okej även OM det skulle vara så så vad är problemet isåfall då? För finns ju massa forskning att djur hjälper så man mår bättre. Och det andra så inte för att jag inte fattar att det kan vara jobbigt för andra också men dom flesta är här kanske från en natt till nån vecka kanske. Och några är längre men är INTE många jag vet om iallafall som har varit mer än en månad. Och jag har varit här skit länge så inte att jag borde få massa special saker bara för det men tycker ändå kanske det är lite skillnad om nån som är här typ en helg inte får ta in sin hund eller nån som är här skit länge.
Men ja det här blev långt för blir typ sur när jag börjar berätta om det så förlåt.
 
Ja kanske det är men verkar ju väldigt dumt att bara ha målet att man ska över leva. Liksom tänker dom ha så föralltid då eller för annars kanske det inte är nån så bra lösning på nånting egentligen.
Nej det håller jag med om, det kan inte vara ett långsiktigt mål. Förhoppningen är säkert att saker ska ändras så att ni kan sätta nya mål.
 
För mig gör det inget om ni skriver neggativa saker om bup iallafall. Och jag håller med dig om hundarna och det är många äldre boenden i Sverige också som djur får hälsa på. Men att dom inte får det här är för både nån kan vara allergisk och sånt och nån kan vara rädd och massa såna andledningar. Vet för jag frågade om det förr en gång och att B är ju världens lugnaste och snällaste så liksom ingen kan vara rädd för henne. Och hon är inte så stor heller så mamma eller pappa skulle kunna bära henne in om nån var så himla allergisk bara för hon gick förbi kanske. Men nej det gick ändå inte för det får inte vara andra djur nånstans inom sjukhus byggnader förutom dom som är godkända typ tjänste hundar. Och att om jag skulle få ha B på besök så skulle dom behöva säga okej till alla som vill ha besök av sina djur. Och det tycker jag är bara jävligt dumt för först så okej även OM det skulle vara så så vad är problemet isåfall då? För finns ju massa forskning att djur hjälper så man mår bättre. Och det andra så inte för att jag inte fattar att det kan vara jobbigt för andra också men dom flesta är här kanske från en natt till nån vecka kanske. Och några är längre men är INTE många jag vet om iallafall som har varit mer än en månad. Och jag har varit här skit länge så inte att jag borde få massa special saker bara för det men tycker ändå kanske det är lite skillnad om nån som är här typ en helg inte får ta in sin hund eller nån som är här skit länge.
Men ja det här blev långt för blir typ sur när jag börjar berätta om det så förlåt.

Ja, jag vet, det var precis vad jag tänkte på, att det hjälper så man faktiskt mår bättre. Vilket du verkar behöva. Tycker det är okej att bli sur, men vi behöver inte prata mera om det nu om det får dig att bli ledsen.
 
Nej det håller jag med om, det kan inte vara ett långsiktigt mål. Förhoppningen är säkert att saker ska ändras så att ni kan sätta nya mål.
Fast inget kommer ändras bara för nån sitter och glor på mig för att jag inte ska göra nåt liksom. Och C kommer ju inte tillbaka ändå. Men ja jag vet dom har säkert massa andledningar att göra så men känns ändå bara värde löst.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 229
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
20
· Visningar
1 578
Senast: mars
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 413
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Hitta tillbaka till varann?
  • Affektanfall

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp