Vill ha häst men får ej

Jag har all förståelse för din längtan, jag var likadan när jag var 13 år. Mitt råd är, som många redan skrivit, att leta efter en trevlig medryttarhäst för att dämpa din hästlängtan tills du kan köpa en egen häst längre fram. Med rätt häst och ägare kan det bli superbra!
Min medryttare var 13 år när hon började rida min häst för 6 år sedan och gör det än idag. Vi hittade snabbt ett väldigt bra samarbete och idag ser jag henne mer som delägare än medryttare. Hon åker på träningar och tävlingar och väljer i stor utsträckning själv vilka dagar hon åker till stallet. Med andra ord är det som att hon har en egen häst, fast utan kostnader 😉 så satsa på att hitta en medryttarhäst istället!
Jag hade en lika fantastisk hästägare när jag var tonåring :love:
(Men betalade en lite slant)
 
Håller verkligen med alla andra. Hitta medryttarhäst, läs och lyssna på all kunskap du kan komma åt så kommer du troligtvis också får fler och bättre erbjudande framöver
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 439
Senast: bobbbo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 360
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 027
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp