Vill ha högre aktion

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Aannah-Mani
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 854
A

Aannah-Mani

Hej!
Jag har en välmusklad 12 årig valack. Han töltar rent, men inte med så hög aktion. Aktionen blir hög i ökat tempo. Någon som har tips på hur man tränar aktionen främst i kort tempo tölt?:grin:

Sv: Vill ha högre aktion

Mer samling, & , eller som alla gör, tyngdboots, men då riskerar hästen bli mer travtaktig i tölten, du får väga för & nackdelar.

Sedan är det bra att inse sin hästs begränsningar, en häst kan inte få superaktion av boots & samling om den inte har det naturligt, en häst som inte har ngn aktion ska man inte förvänta få en vinkelhög aktion heller.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
907
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 412
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
6 109
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka