Vill inte gå till skolan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vill inte gå till skolan

Har förresten pratat med hennes lärare idag men hon tyckte att jag skulle prata med den andra tjejens mamma. Vad tycker ni om det, vill ju inte göra saken värre, typ att dottern blir kallad för skvaller-
bytta också. Tycker att det är svårt att veta vad man ska göra, allt är ju så känsligt i denna ålder

Det låter som om läraren vill smita från ansvar, det är inte fel att du pratar med kompisens mamma, men tyvärr handlar det knappast enbart om det eventuella intrånget på lunarkontot. Om någon är utfrusen så går förmodligen problemet djupare och du kan inte ensam klara ut att få klassen på rätt köl.
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Hva skjer når man er 19? Har enda ikke hendt meg noe ;-)
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Kan det vara 20-årskrisen hon syftar på? Jag och många andra i min bekantskapskrets krisade när vi var mellan 19 och 20 år gamla. Visste inte vad vi skulle bli, vad vi skulle göra med våra liv, krånglade lite med våra relationer o s v.
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Märkligt, när jag var 19 lekte livet. Fast jobb, egen lägenhet, bil och häst köpt för egna pengar, mycket fritid samt träffade min första stora kärlek. Livet var en dans på rosor och fantastiskt bakom mina rosa solglasögon. Oj, vad det var härligt med all optimism och framtidstro! :love:

Grundskolan däremot var ett h-vete, men min tröst var att inte nån av nollorna hade det lika bra som jag hade det när jag gick ut gymnasiet. :devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Vill inte gå till skolan

Oj, då var det skillnad. När jag var 19 var jag tillsammans med han som jag trodde var min livs kärlek, trots att vi hade krisat en del under åren. Och då slog krisen till igen, jag blev deprimerad, funderade på att ta livet av mig o s v. Och det färgade ju av sig på förhållandet. Skolan hade krånglat i flera år och jag visste inte vad fasen jag skulle göra med mitt liv. Det krisade med mina föräldrar som aldrig har kunnat acceptera att jag blev äldre än tio. Allting var bara svart. Jag var otroligt pessimistisk och hade ingen som helst framtidstro.

Förhållandet överlevde ett par år till men det blev aldrig riktigt bra efter den krisen. Det var snarare så att det bara gick därifrån och nerför.
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Inte_Ung skrev:
Jodå!

13 - hela havet stormar.
14 - ensammast i världen och ingen förstår mig.
17 - jag kan allt (och det blir inte alltid bra)
19 - ja det behöver ju inte kommenteras.

Ha så kul!
du glömde en ;)

18- jag är 18 och gör vad jag vill

hrm hoppsan är visst 18 nu ja :angel: :crazy: :D
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Meg skrev:
Hur gör man det ?

Är inte så bra på datorer.

Har förresten pratat med hennes lärare idag men hon tyckte att jag skulle prata med den andra tjejens mamma. Vad tycker ni om det, vill ju inte göra saken värre, typ att dottern blir kallad för skvaller-
bytta också. Tycker att det är svårt att veta vad man ska göra, allt är ju så känsligt i denna ålder

M v h Meg

alltså detta är rikigt jobbigt. jag råkade ut för det. hela mitt liv har jag haft svårt att få vänner och varit blyg m.m. sen när jag började högstadiet tänkte jag ge det en ny chans och skaffa vänner men min gammla vän gjorde mitt liv till ett helvete och såna lögner som din dotter råkat ut för kastades över en. det går helt enkelt inte att lösa säjer jag bara, lärarna gjorde inget. eller de lät oss åka på läger(tjejerna i klassen) och rida men det hjälpte inte. vi pratade även och det var jag mot de andra 8 tjejerna typ=(.
sån tur var så hade jag 3tjejer som jag kände i en annan klass så jag bytte klass och därefter förändrades mitt liv totalt. så det enda råd jag har är att hon byter klass(om hon känner nån bra där) annars blir det lätt att sånt sprids på hela skolan och särskilt om den tjejen som "är offtet" är mkt poppulär.
så annars tycker jag ni ska byta skola fakitkt och det ganska så snart för när sånt här händer tar det inte många dar/veckor innan man ger upp. det är svårt att komma därifrån sen och börja om på nytt oxå. hoppas du fått lite vägleding jag vet hur din dotterkänner sig iallafa.. hör av dig om du vill prata mer.
kram/Anna
 
Sv: Vill inte gå till skolan

Tack alla ni som svarat!
Jag var inne och kollade på inloggningar på Lunar, på dotterns inloggningar bara för att se hur det fungerade, det verkade som om bara dom tio sista inloggningarna sparades så det kan kanske vara svårt att bevisa något nu det har ju gått några dar.

Dottern har gått till skolan idag, vi får väl se vad hon säger när hon kommer hem.

Ha det gott !

Meg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 014
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 223
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp