O
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
opq skrev:har fått hem en ny köpt isis på 7år till min andra isis. Trodde allt skulle bli bra. men usch vad det blev fel. Han vill inte stå ensam när den andra hästen inte är med. Finns det något man kan göra åt saken? Är det någon mer som haft liknande problem?
att vara sällskap är ingen uppgift och således inget liv jag tror en häst trivs med.Loppa skrev:Ett tips: skaffa en shettis, som extra sällskap![]()
opq skrev:har fått hem en ny köpt isis på 7år till min andra isis. Trodde allt skulle bli bra. men usch vad det blev fel. Han vill inte stå ensam när den andra hästen inte är med. Finns det något man kan göra åt saken? Är det någon mer som haft liknande problem?
Har man skyssta hagar och sköter om hästen bra så tror jag att det finns många hästar som kan trivas bra med att endast vara sällskap.marijaa skrev:att vara sällskap är ingen uppgift och således inget liv jag tror en häst trivs med.
Det har du kanske rätt i men det är tyvärr allt för ofta som man ser övergödda små shettisar som står i små hagar och vars enda uppgift bara är att vara sällskap.Loppa skrev:Hästar är flockdjur och det ses ofta som en bestraffning att lämnas ensam, kan likna det vid hästar som blir utstötta ur flocken.![]()
En shettis kan därför vara bra på många sätt. Dessutom behöver de inte bara stå, utan kan med fördel köras mm.
Ett sällskap kan även bidra till snabbare aklimatisering!![]()