villka märken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare coscos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 152
C

coscos

äntligen.. nu skall jag bannemig lägga några tusingar på ett pár nya stövlar. men villka märken har ridstövlar (läder) med dragkedja, utan snörning.

och vart kan man hitta dom?

Sv: villka märken?

Hööks tror jag har ett par, :p
Och så såg jag ett par Könings för ett tag sen.

jo dom har ett par skitsnygga och billiga... men tyvärr finns dom bara med normal o vid skaftvidd = för stort.. :(

Kan man ha mindre än normal i strl?
Jag tkr också det är svårt att hitta lagom små stövlar, alla är jättestora i skaften :(

Jag tycker att om du ska lägga några tusingar på stövlar så tycker jag att du ska måttbeställa ett par stövlar.
Jag tycker att pariani eller serrio grasso som jag har e jätte snygga.

vondutch skrev:
Kan man ha mindre än normal i strl?
Jag tkr också det är svårt att hitta lagom små stövlar, alla är jättestora i skaften :(

Vissa märken har smala skaft, och säkert extra smala också.

Till coscos: Har tyvärr inget bra förslag (men hoppas att du hittar ett par bra!) Jag tror också på att måttbeställa.

jag köpte ett par som jag "red" in och som passar mig perfekt, sen gick jag till en skomakare som satte dit en dragkedja åt mig..
då behöver man inte leta efter ett par dom man ska trivas i, med dragkedja från början! :rofl:

Jag har alltid behövt måttbeställa stövlar och shortchaps för jag har ganska långa ben. Men nu har jag ett par Sarm Hippique stövlar som jag inte var tvungen att måttbeställa :bump: På mina stövlar är det snörning och dragkedja men jag vet att de finns utan snörning. Mycket snygga och sköna stövlar :) Kostade ca 3000:- för 2 år sedan.

En tjej i stallet har ett par som är snygga, iaf enligt mig och jag gillar inte ens hoppstövlar ;) Derby tror jag dom heter. Sen hur dom är vettifan, har ridit i dom en gång, sköna men för stora i vaden för mej. Men som sagt, snygga som bara den.

Rectilinge har ett par med dragkedja, modellen heter Palm Beach tror jag. Kostar runt 3000. Nätt och snygg stövel, finns i strl XS-XL i vadstorlek. Ganska små i storlekarna! men varför vill du just ha med dragkejda, det förkortar livslängden på stöveln betydligt!

Senast ändrad av en moderator:

för att jag vill kunna få på mig dom... har jättehöga fotvalv.. visst man kan lästra ut dom men tja.. dragkedja känns bättre

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 544
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
758
Senast: Badger
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 153
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka