Vilopuls på häst?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Gabriel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 124
G

Gabriel

Hej,
vad ligger vilopulsen på ungefär? Och vad är maxpulsen?
Läste att Maharajah hade 50 i puls efter körjobb på 2,1 mil. Det säger mig ingenting, men skulle tydligen vara väldigt bra...

Sv: Vilopuls på häst?

vilopulsen ligger på ung 24-40 på en häst, ju lägre desto bättre och att han kom in med 50 i puls efter ett sånt pass är ju bra, men han har knappast sprungit fort utan bara jpggat lätt.

Men vad kan pulsen ligga på efter ett lopp tex?

Vid målgång mellan 200 och 240, sen dalar ner till normalt lite drygt 100 efter 5 min.

Uttalandet säger inte mig ett dugg heller och jag har hållit på och pulstränat pållarna i ett antal år... :D

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 297
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 408
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma