vilse i sadeldjungeln... dressyrsadel till rak häst "bilder"

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare aartemis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 233
A

aartemis

Hej, jag behöver lite hjälp!
Jag har nu länge letat dressyrsadel till min häst. Passar den hästen så passar den inte helt till mig och vise versa...:(
Är nu inne på antingen en morris och nolan gold collektion el. en stübben maestoso, är det nån som har erfarenhet av de sadlarna?
Jag är rätt kort i rocken själv ( korta ben) :bump: och hästen se bild...
http://i58.photobucket.com/albums/g243/aartemis_2006/IMGP0154.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g243/aartemis_2006/IMGP0138.jpg
Ha en edingburg stl 4 nu men den är lite för svängd i bommen.
det som jag söker är en sadel som är rel. djup i sätet m rak bom och smal midja, förslag?

Sv: vilse i sadeldjungeln... dressyrsadel till rak häst "bilder"

Jag hade en Morris & Nolan Gold Collection till min förra häst och det var en helt UNDERBAR sadel. Jag hade aldrig bytt om inte det var på det viset att min nya häst är superbred och M&N inte räckte till riktigt.

Kan varmt rekommendera den sadeln, SÅÅÅ mjuk och skönt att rida + att den låg perfekt på en häst med rak rygg.

Tack för era svar!
det är inte lätt att hitta ngt begagnat som inte är för långt bort att låna hem... man vet ju inte hur de passar innan man ridit i dem!

Hej

Jag har en Kieffer Lech Profi professional med cutback. Man sitter super skönt & den passar hästar med hög manke & rak rygg. Mitt halvblod ser ut som din...........
Dom finns på begagnat marknaden att införskaffa............& nya så klart:smirk:

Eva

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 424
Senast: Lavinia
·
Utrustning Tror ni att någon av dom skulle passa på en häst som i dagsläget går med en Bates caprilli? Han har rätt rak rygg och mycket manke...
Svar
4
· Visningar
4 794
Senast: paramore
·
Utrustning Tänkte låna hem lite sadlar till häst med vad jag anser ha spikrak rygg m enorm manke. Gammal bild men ryggen ser ungefär ut som på... 2
Svar
32
· Visningar
11 632
Senast: caballus
·
Utrustning Ja, ännu en sadeltråd :wtf: Jag vet att alla hästar ser olika ut i ryggarna, men nu ska jag generalisera lite. Ni med PRE hästar...
Svar
9
· Visningar
3 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka