N

Nanzzoni

Ligger tråden fel så flytta gärna på den.

Jag undrar om det finns någon som har några mått
till vindskydd för två hästar.

Sambon skall bygga ett som mina hästar kan
gå in i på betet vid dåligt väder.:)

Jag har letat men hittar inget :(

Sv: vindskydd

Minimimått för ligghall där det inte skall vara utfodring är 80% av boxytan för motsvarande hästar. Men det är litet!! Så då gäller det att hästarna är bra kompisar för att kunna stå där.

Jag är på G att göra ett nu i sommarhagen, två stora hästar, 7x4 meter och närmare 3 m till tak. Två öppningar, en på ena kortsidan och en på ena långsidan så även ranglåg häst törs gå in och ta skydd.

Vi har byggt en sommarstuga till hästarna 2 st. alltså ingen ligghall.

Den är bara 5 x 3 men är avdelad med en tvärslå o har varsitt dörrhål med myggnät i remsor.
under plasttaket har jag satt upp lakan för att det inte ska bli så varmt.
Har lagt markduk o grus i o framför.

de skulle inte kunna vara ute utan den pga all broms.
De älskar den, men vill helst bli hemtagna.

det är en fiffig konstruktion- inget grävarbete eller gjutning.

Man spikar ihop en ram som man fäster med att slå ner vässade korta träplankor som man sen spikar fast i ramen.
Sen gör tyngden av väggarna att den står kvar även i orkan.

Senast ändrad:

Mitt vindskydd är 6*3 & ca 3 m i tak. Tre täckta sidor & ena långsidan helt öppen. De samsas kanonbra där.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 117
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 287
Senast: Nota
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 253
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka