Sv: Vindskydd

shit snacka om fin lösdrift:O nu blev jag ännu lite mera inspirerad:P
 
Sv: Vindskydd

Tack :)

Får man fråga hur stor den är, och hur mycket den kostade att bygga?

Den är 4x7 meter, 28kvm, takhöjden är 2,90 i bakkant (eller var det 3m jämt..) och 3,40 m i framkant. Två hästar. Sommartid hänger vi upp "strimlade presenningar" i öppningarna för att hålla insekterna och ljuset ute så bara hästarna är inne. Den används av hästarna enbart som insektskydd. De står på traditionellt stall normalt men ack ack så skönt som hästägare när hästarna själva kan söka skydd för sol och inseter!! :love: Vilken frihet det blev!

Material kostnaden blev rätt hög, minns inte längre exakt. Hade inte tillgång på något "andra sorteringens" eller begagnad takplåt eller så så det drog iväg. Men det känns som en engångskostnad. Ommålning blir det väl om ca 10 år men i övrigt är det inga kostnader när det väl är gjort.
 
Sv: Vindskydd

Här är det populärt med begagnade lastbilsskåp, jag har några sådana här. Men ett "riktigt" vindskydd med.

DSC00891.jpg


Lite mer än halva tjänstgör som fölningsbox, då sätts en vägg och dörr upp. Den är lätt att ta bort när den inte behövs.
DSC00899.jpg
 
Sv: Vindskydd

vårat är byggt med mestadels råspont samt 5 färdiga betong"klupmar" till stolparna sen begagnad plåt och färg jag tror vi sluta på 1500-1600 :- för våran 3x4 meter.... ska se om jag har någon bild här någonstans=D
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 226
Senast: Freazer
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
887
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 576
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
Svar
17
· Visningar
1 173
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp