Vinslöv...

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Narcissa__Malfoy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 10 816
Sv: Vinslöv...

Ja du, det var katastrof för min del. Hugo var som en atombomb i dressyren, rätt så rörigt på framridningen så han trodde nog det var nån galopptävling eller nått likande. Dessutom red jag fel i dressyren på en häst som var som en kärnvapenexplosion. Vilket ledde till urusla poäng.

Banhoppningen skötte Hugo galant, synd bara att hans stirriga ryttare lyckas glömma bort vägen, fick lägga en volt och fick massa tidsfel. Men han tvekade inte, inte ens på den knallgula och svarta oxern med plank i. Så duktig :D .

Terrängen gick jättebra 3 första sprången och jag hann nästan tänka att det här går vägen då han tvärnitar på fyran. Fick en del stopp, även ett på sista hindret precis när domaren säger att här kommer bla bla in mot mål, då slår han på tvärniten på det hindret med. Tyckte förövrigt det kändes superstort det hindret :eek: .

Vi hoppade alla hinder men jag var RUSKIGT besviken. Skulle stannat hemma struntat i att köra hemmifrån klockan fyra på morgonen (gnäll gnäll ;) ), bevisligen var min hjärna trött (har ALDRIG glömt en hoppbanan innan.)

Ser fram emot nästa säsong och hoppas att det går bättre då. :)

Senast ändrad:

Då vart det tur att syran och jag inte åkte dit, vi hade tänkt göra det, men det blev inte så pga vissa orsaker. Vi hade ju tänkt heja fram dig!!

Vad snällt av er!
Jag tänkte på att ni skulle dit och att det var synd att vi inte skulle ses....men då gjorde det inget alltså? Det var ju bra det!

Jag med :banana: Jag kommer ihåg att han fotade mig, såg honom nämligen när han stod vid det hindret min häst bröt ut på. Vi höll på att rida över honom :o Men han tog iaf. ett fint kort på andra försöket!

Här! :)

Jag tycker att du kunde kommit och hejat på mig istället nu när du ändå inte vågade rida... :angel:

ja absolut :D
Synd på sista hindret bara :crazy:

Jag hade två fuxar med i lättklass så det var nog inte så lätt att känna igen mig bland mängden :angel:

Två fuxar... nej, vet nog inte vet nog inte riktigt vem du är ;)

Sista hindret, tror jag slappnade av lite och tänkte att det var slut. han är inte dum utan tar varje tillfälle i akt att få göra som han själv vill. Vi hoppade alla hinder iallafall få man vara nöjd med.

Du...det var inte frågan om att inte våga...så det så...

Tävlade du? Men hur gick det då människa? ;-)

Narcissa__Malfoy skrev:
Du...det var inte frågan om att inte våga...så det så...

Tävlade du? Men hur gick det då människa? ;-)
Joho, jag vet att du har Hinsebergfobi, sådeså! :devil:

Jodå, Sunil håller stilen, denna gång var vi femma. :banana:
Jag är jättenöjd för den här banan ställde betydligt svårare frågor än Ryttis som är ganska enkel. Känns bra inför nästa säsong! :bump:

:rofl: :rofl:
Jaja, du ska inte klaga, nu har ju även er sida fått en spöhållare. ;)

Lyckades du bemästra kameran förresten? :angel:

Molinna gick superfint på framridningen till dressyren, men så fort hon kom in på banan blev det lite överladdat, plus att ryttaren glömde en galoppvolt :angel: Fick urkassa poäng ( 71 eller 72 :o ), även på det som vi inte tyckte var sååå jättedåligt... Domaren verkade inte gilla henne... (Om det nu är möjligt :devil: ) Sedan gick hon felfritt i hoppningen och bara 0.8 straff i terrängen...
Ryttarens andra häst fick däremot superpoäng i dresyr, låg 2a, felfri hoppning men såklart skulle han stanna på det där lilla röda huset i början... sedan gick han hur bra som helst igen... lite knepig är han den där hästen...
Så det gick kanske inte såå jättebra...

Jo då några bilder blev det, och en liten film från trappan. Följande serie har jag döpt till "Titta vi flyger" ;)

Stngberga051002069.jpg

Stngberga051002070.jpg

Stngberga051002071.jpg

W säger att hon ska lägga till ett par vingar i photoshop på andra bilden. :D

Vad fina! :bow:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 743
Senast: Grazing
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
444
Senast: Emuliiaa
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka