Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ja, usch. Men ingen märkte något tror jag. Och jag sa efter att äggklockan ringde och posen var slut att jag behövde gå på toa. Nämnde inget om ev fostervatten, ville inte störa lektionen. Det hade väl blivit ett himla holabaloo, nu när man är gravid gör folk lite holabaloo över allt. Att man lyfter tungt, rider osv.

haha, kan bara föreställa mig vilket liv det skulle bli om du sa "oj, ja tror jag läcker lite fostervatten." och alla mammor ska komma med goda råd och skicka dig aukt till förlossning och klä på dig, så du inte fryser och komma med vatten och ringa ambulans osvosv...
du gjorde nog rätt i att hålla tyst. :p

Nu har jag tittat på din hylla. Den blev fin.

Jag skulle dock inte få komma i närheten av sticksågar och sånt för min sambo. Han tycker att jag är världens klantarsle och är övertygad om att jag skulle såga både alla fingrarna av mig och pitten av honom.

*KL*

I natt drömde jag att min förlossning startade! Det skumma var bara att det var sommar för dagen innan hade min häst fölat! (jag har ett fullblod men i drömmen var det en shetlandsponny....) Magen var liten och smidig inte enorm som när jag var höggravid med Rasmus och så släppte en liten bit av slemproppen. Sen vaknade jag, tittade ut och såg att det snöar!!

Idag är jag duktig, Rasmus är lämnad hos sin dagmamma, jag eldar för fullt och har dessutom hunnit måla sängen en vända till!

Jag hittade dessutom mina borttappade nycklar som låg i våran tunna på trappen, la dom där i lördags if mina föräldrar skulle komma hit innan vi kom hem ;) Och igår fick jag tummen ur och skickade in viktiga papper till Fk och folksam.
Nu kom jag på att jag nog ska leta upp mitt papper om uppsägning och kolla från vilken dag det är, för jag lär ju skriva in mig hos Af även om jag är sjukskriven.

*KL*

Nu är vi tillbaka från Sicilien. Allt har varit och gått jättebra, är dock seeg för vi kom hem 0200 inatt och jag var på jobbet 0800. Tjohej.

Orkar inte läsa ikapp men hoppas att alla mår bra!

KL

Alltså, folk tror att jag ska ha om en månad.:eek: Vaffan, jag ska ju ha om TRE!!!!

Igår hade jag gått 26 fulla veckor och det där måttet på livmodern var 29 cm och ligger preciiiiiiiiis i överkant enligt det där diagrammet på mvc. Jag hade hoppats på att bli som min syster, inte så stor åtminstone fram till sjunde månaden. Men men, alla är vi olika.

BM säger iallafall att jag är så smal så. Bara en jäkla medusinboll därifram och två jättepattar.:p

Förresten, hur kan man tillbringa två timmar i sängen med att bara känna på bebis och tramsa om alla knäppa namn man aldrig i världen skulle döpa ett barn till?
Jag kom hem efter jobb nr 1 vid halv fyra och vid halv sex så insåg jag att jag borde kolla klockan för jag började jobba igen vid halv sju. Trodde inte att vi hade legat och fjantat i två timmar!
Vad säger ni om att vi döper barnet till Adolf och att vi sedan byter efternamn till Hitler? Vad sägs om Berit, Gun, Assar, Evert, Runar, Rocco, Ron Jeremy, Harakiri, Seppuku osv?

Jag känner på bebis typ 24/7 :love:

En kompis till mig va till sthlm och köpte ett sånt där "modell för en dag" paket, makup, hårstyling och sen ca 60 proffsfotade bilder. (Som man får köpa sen...) hon hade lämnat mitt nummer som tips så de ringde mig igår å fråga om jag var intresserad :D Så om 1 månad åker jag dit jag oxå, hoppas på någon fin magbild som jag kan köpa. Åker mest dit för att de är ju kul å bli sminkad å stylad :bump:

Haha jag var och kollade tävlingar häromdagen och en mamma med en 2-åring log mot mig och sa "Any day now ya?" Hm... nä tio veckor kvar sa jag och log tillbaka. Så du är inte ensam :D

Idag har vi haft barnvakt i flera timmar och jag har fått målat klädkammaren och alla trägrejjer som skulle målas. Imorrn kan vi börja sätta upp hyllorna, ska bli så spännande!

Nu är jag sjukt trött i ryggen, ska gå och natta Sam.

Jag var på det i juni-juli nåt. Men var jättemissnöjd med sminkningen. Minst två tredjedelar av bilderna gick fetbort pga att makeupartisten hade sminkat mitt ansikte för mörkt. Såg jättefånigt ut mot min ljusa hals. Hade samma skjorta på mig vid sminkningen som jag hade på fotograferingen så hon borde inte ha missat att se hur ljus jag är.

Men tre dög iallafall. Eller njae, har fått kommentarer om sminkningen på dem med. Mina kompisar som var med blev dock mycket bättre sminkade och var helnöjda.

Jag har bara sett fina bilder där ifrån, men alla ser där emot likadana ut, samma pose, samma typ av smink/hår. Jag försöker komma på något annorlunda och har ju en mage som ska va i fokus ;)

3 ombyten funderar jag på nu, tänkte en klassiker, svartvitt i fina underkläder. Sen tänkte jag en lite kaxigare. Jag är helt förälskad i den här tröjan från Hm mama den ska jag ha.
hmmamma_57083359.jpg

Så svarta tights, benvärmare och ett par snygga högklackade.

Men 3e ombytet då? Aldrig en fin klänning och så en helkroppsbild med en blommig bakgrund ;)

Jag har tänkt låta fota min mage nu när jag blivit lite större.

Har två som jag kan tänka mig låta fotografera mig. Få se vad de tar bara. Jag har inte råd med vad som helst.

Jag har tur så lite längre fram har jag några som kan fota min mage gratis :) Men då är det ju i en hemma studio och inte någon makeup och sånt, men då ska ju 99% av bilderna bara va på magen så då behöver jag inte anstränga mig med smink å hår lika mkt, haha.

*kl*

Var hos BM idagm igen. Blodtrycket var fortfarande högt (högre än sist) 186/92, kollade sedan när jag vilat någon minut och legat ner så var det 138/81. :confused:

Sf måttet var iaf 24, har gått upp 7 kg sedan v 6, hjärtat slog 145-149 slag. Spelade in hjärtljuden så sambon får lyssna på dom sen :love:

Kollade äggvitan som visade att jag börjar producera lite äggvita (0,3, vad det betyder har jag ingen aning om). Men än var det inte så farligt, skulle dock ta morgonurin hemma nästa gång jag ska till läkaren (29/10) och sen när jag ska tillbaka till henne den 2/11.

Är helttids sjukskriven till på sönda, sen ska jag jobba 25% fram till 29/10 så får vi se efter det vad som händer. Vill juh jobba heltid efter det så att jag får två bra "sista" löner iaf ;)

Haha jag var och kollade tävlingar häromdagen och en mamma med en 2-åring log mot mig och sa "Any day now ya?" Hm... nä tio veckor kvar sa jag och log tillbaka.

jag visade andreas alla fina magar i magtråden för några dagar sen....
han satt tyst fram tills vi kom till dig mage å ja sa att det var en "v31.mage"
:eek: OJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vilken.... BOLL!!!!!! :eek: var hans reaktion.
Men han tyckte du var jättefin med din bollmage!!! :D

BM-uppdatering v 35:
120/65 i blodtryck
SF-mått 34 cm
vikt 110 kg (min vikt, inte bäbis.. :D )
138 hjärtslag!
huvud neråt och ruckbar!

alla sammandragningar jag har haft är "snälla" SD, dvs att livmodern bara kramar och inte inte trycker ner bäbisen i bäcknet! så nu har jag fått hyllbyggförbud fram tills 37 fulla veckor, men sen jäklar!!!!

ja vill åxå fota mage, men måste ha nån som tänker på samma sätt som mig och jag känner ingen som jag litar på såpass, så det får nog bara bi en fantasi för mig..... :grin:

Haha ja boll ar ratt, kanns som om jag svalt en medicinboll ungefar! :D

Om du har sjalvutlosare pa kameran kan man gora ratt sa mycket sjalv, jag saknar ocksa kamerakunnigt folk omkring mig sa det far bli jag eller ingen som tar korten :D

Jag har sammandragningar ungefar 3 ggr i timmen men de ar nog ocksa snalla. Det ar annu lite tidigt att foda tycker jag, ett par veckor till far den halla sig dar inne.

Ok nu är jag färdig med vår klädkammare! Inte så mycket babyinspirerat men ni får stå ut med att titta på bilderna ändå :D

Före

Hyllorna uppe

Efter

Jag och Sam ska på jakt efter en sensorlampa imorrn och jag ska köpa lister och måla dörrfodret också. Men annars är det färdigt! :D

Vad duktiga ni är :)

Jag ska måla Rasmus säng imorgon igen, hoppas på sista vändan, sen ska texten i fotändan dit oxå :bump:

Fast idag har jag vart på akuten och fått träffa en läkare :( Jag som trodde jag skulle klara mig från depression den här gångne när jag var ute i så god tid, men inte. Fick prata med en jättegullig yngre kvinnlig läkare som berömde mig för att jag kom nu innan de gått helt åt pipsvängen. Jag vet ju vad jag vill och jag vill inte råka ut för samma sak igen.
Den här gången ska jag behålla mina graviditetskilon och jag ska amma och jag vill så gärna donera till neo.

Men hur ska man fixa de när man inte ens kan sova och äta nu :grin:

Vad kämpigt du verkar ha det :(

vindvissla
: vad fint! Du skulle kunna komma och fixa vår klädkammare med;)

Igår var jag och vaccinerade mig. Sonen var med och var glad för sitt plåster som han fick (han fick alltså ingen spruta). Är ganska öm i armen idag men det sa hon att jag nog kunde bli så det är väl inget konstigt med det. Känner mig lite snuvig med, men det beror nog på annat :crazy:

Ensam med sonen i helgen, alltid lite tråkigt. Nu ska vi ut och motionera och sen blir det lek/fika hos kompisar i em. Jag lyckas fortfarande träna bra tycker jag (v 27) nu. Var på spinning i veckan och det var första gången jag kände något i magmusklerna överhuvudtaget på spinningen. Ska prova igen och se om det var engångsföreteelse eller annat. I veckan som kommer blir det bodypump, det borde inte vara något problem. Tänkte försöka iallafall till v 30 innan jag går in mer på mamma-träning, det är konstiga tider och känns lite tråkigt med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka