Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Härligt att det är på gång! :banana:

Vänta/räkna inte med att de blir regelbundna, mina värkar kom fortfarande med 2-5 minuters mellanrum när det var dags att krysta!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

har sagt att vi ska ner å ca 5 minuter innan vi åker....

ringde och pratade med BB, dom tyckte inte att vi skulle komma än, jag är sannolikt i latensfasen än, men om jag vill ha smärtlindring, så är vi välkommna!
kännes helt oki åxå....
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Vad bra att du kan få smärtlindring i alla fall. Petidin var jättemysigt när jag öppnade mig. Hur långt har du till bb?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Åh hejja hejja!!!!! Va spännande! Har ni nära till sjukhuset? Kom ihåg att det kan gå fort för vissa oxå! Till mig sa de på bb att jag skulle åka in på en gång nästan nästa barn pga att ingen hade fattat att jag öppnat mig helt då Elise kom!

Stooooooort lycka till, det här kommer du klara galant!!:banana:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

vi har 8 mil ungefär, men fin väg hela vägen och sista 2-3 milen är 2-filigt, så det går att gasa lite om det behövs.
torrt och fint å vägen åxå.

Petidin: va är det?

pröva å ta en alvedon till, den hjälpte inte mycket den heller och jag börjar bli rejält trött, känns att ja bara sovit 2 timmar inatt! men det gör ju så ont när jag ligger ner, så ja vill inte göra det heller.....
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Petidin är en spruta med något gott i, lindrar bra och det känns som en lagom härlig fylla! Man ger dock inte den för nära själva krystandet eftersom den kan påverka barnets andning, men ett par timmar innan är ingen fara. Och sen - epidural, himmelriket!

Hejar lite till på dig :bump:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Nu är de på väg in till förlossningen :bump: Snart har vi vår första riktiga vinterbebis! (om man inte räknar de som fuskat :D)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Wiii, kom igen nu Cilla! :bump: Hoppas färden in går smidigt och att ni snart har miraklet på utsidan.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Weeee va spännande!! :banana:

Och jag antar att det är vi som fuskat :D men vi vill vara en vinterbäbis ändå! :rofl:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

kl

yes, äntligen!! hoppas att hon ligger och krystar för fullt nu, eller att det redan är klart! :banana:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Eftersom det inte hörts något från Cilla på halva dan så gissar jag på att hon är inne o klämmer på.

Tänk att en annan får vänta i förhoppningsvis två månader till.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ja, en bekant till oss var på förlossningen i 3 dygn... :crazy:


Undrar hur det går för Cilla, om det kommit någon prins eller prinsessa än? Jag antar att de kämpar på fortfarande eftersom vindvissla inte rapporterat något än.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Åååh hejja Cilla och bebis!!!!
Jag tror det blir en liten kille, att vinterbebisarna kommer vara fler killar än höstbebisarna iaf :D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Åååh hejja Cilla och bebis!!!!
Jag tror det blir en liten kille, att vinterbebisarna kommer vara fler killar än höstbebisarna iaf :D

Jag är beredd att lita blint på dig (hum ja så gott som i alla fall ;) ) efter din förutsägelse om höstbebbarna! (Det blåa lilla a:et är alltså den lilla killen som ändå faktiskt kom där :p ) Så jag tror också på grabb!

Hejja Cilla och lillskrutt :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp