Vinter Distans

movgli

Trådstartare
Varför är det inga distanstävlingar under vintern? pga luften eller varför? Om det är det så kan man väll kanske skippa dom jobbigast distanserna, men varför inte ha tex 40-50km. En sånhär dag som idag vore det ju superhärligt :love:

Sv: Vinter Distans

Jaktsäsongen är en anledning, att det är kallt och osäkert med vädret en annan. Men förra året var Järlåsaritten 12 mars och det var jättekul att rida en tävling i vinterväglag så jag skulle definitivt kunna åka på en vintertävling, men som arrangör förstår jag att det är osäkert att ordna en vintertävling sat kallt för funktionärer som står still och väntar vid intid mm.

Grytritten går den 19 mars (CR 42 km) och brukar vara den som startar säsongen. Ofta har vi vinterväglag då och ruskigt fint väder! Välkommen!

/Camilla

Jättehärligt! men kanske lite långt....
Ni får sätta upp webbkamror i grindarna :idea:

Ahaaa... bodde fram till i Juli förra året i Krokom.. Hade Aspås som "hemmaförening" Dem känner ni nog till??:angel:
Jag var då helt fokuserad på hoppningen..:bump:

Brunflo känner jag också till!!! he he he!! Har ni snö kvar där uppe?

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
2 940
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 380
Senast: Görel
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur