Vinter och broddar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Peach
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 743
P

Peach

Hej! Undrar hur ni gör nu på vintern (här har i alla fall vintern börjat) då hästarna går med broddar ute. Har ni koppar eller benskydd på dem för att de inte skall skada sig, tar ni av broddarna när de är ute eller gör ni ingenting speciellt?

Sv: Vinter och broddar!

Kommer inte brodda förrens i slutet av november tror jag. Broddarna kommer sitta i 24 tim, för jag har köpt sk "guldskor" med fasta broddar.

Min kommer också ha guldskor men det får han nästa skoning, lixom snösulor. När han haft vanliga dojjor har broddarna suttit hela tiden. Brukar ha gummiboots på fram i hagen och när jag rider så han inte trampar sig..

Min har haft sina guldskor med fasta broddar i 2 veckor redan.
Han går utan skydd ute, och brukar använda boots ibland när man är ute och rider, speciellt om man ska rida i djupsnö.

Mina har guldskor med fasta broddar vintertid. Går utan skydd i hagen. Den ena har skydd vid ridning, den andra inte.
Inga problem.

Mina hästar har alltid på sig broddarna, dygnet runt. dom går i en skogshage men har alldrig skadat sig, har aldrig mågot skydd.

Ingen av hästarna jag tar hand om har skydd på sig när de har broddar. Den enda gången är på sommaren när jag ponnyn har gräsbrodd och vi kör maraton...Låter som onödigt mycket jobb att dra i och ur broddarna när hästen går ut/in. hästarna är 14, 16 och 22 och igen har haft något problem med det tidigare vad jag vet!

Har hästen broddad med fyra brodd runt om, dygnet runt, inga skydd el boots. Än har jag inte behövt brodda, men gör det så fort det fryser på.

utan skydd i hagen och boots ibland när jag rider, beror på vad vi gör.Benskydd har han jämt. jag skall brodda vid nästa skoning (snart)

Mina hästar går broddade dygnet runt vintertid, använder skydd endast vid arbete och då är det senskydd och boots som gäller.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
433
Senast: Anna-Bella
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
464
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka