Vinter och vatten....

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Pip
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 824
P

Pip

Hur fixar man vattnet till kaninerna ute på vintern :confused:
Denna tanke slog mig först ikväll när jag var ute och tittade till våra kaniner och kände hur kallt det blivit på nätterna.
Någon som har erfarenheter och bra idéer?

Sv: Vinter och vatten....

jg har vattnet i en skål..har inte vatteflaska på vintern..vattnet fryser och du får stå i 10 minuter för att smälta det med kokhett vatten..men om´man har en skål av plst så är det bara att slå ut isen och vips så är det bara att fylla på med kallt vatten..varmt vatten fryser snabbare än kallt..

Mina kaniner har en förmåga att välta ut allt som står på botten :mad: Har du en som sitter fast på väggen/burgallret?

Hoppla, det blev visst ett syftningsfel! Naturligvis ska det vara "Har du en skål som sitter fast...", och inte själva kaninen.*rodnar*

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 312
Senast: Bison
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan... 2
Svar
26
· Visningar
1 769
Senast: Troll
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 300
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 161
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka