Vinter täcke?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare The_black_angel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 904
T

The_black_angel

E det nån som vet vad man ska köpa för vinter täcke.. :confused:

ja menar det finns ju jätte möe att välja på...
men grejen e juh det att jag vet inte vilket jag ska välja

nån som har förslag å som vill hjälpa mig? :crazy:

Sv: Vinter täcke?!

jag ska köpa ett Rhino wug tror jag, med 370 grams fyllning. om jag hittar det i rätt färg, annars får vi se..

Något av Horsewares täcken. Dyra men BRA kvalite. Har bara Horsewares täcken. Behöver inte köpa nya så där jätteofta.

oki, vart kan man köpa dom täckena finns dom på börjes?

Åk till Ge-kås, där har det bra täcken till låga priser!! Annars rekomenderar jag också shires, bra passform och regnar aldrig igenom!!

De allra bästa täckena tkr jag e Horseware Rhino & Rambo, men de är ju rätt dyra. Men prisvärda verkligen!!

Har ett vintertäcke från Horseguard o det är väldigt bra. Bra passform o har aldrig läckt igenom. Kostade 1650 för några år sen. Finns på kedjan Riktig Ridsportbutik.

Även Börjes Macpro-täcken har jag varit nöjd med. Verkligen prisvärda. Skulle kunna tänka mig ett Himalaya oxå faktiskt, mkt bra täcke till det priset.

jag har ett Pessoa jag ;) Men vette fan om jag släpper ut hästen i det haha.. det är för fint för att gå ut i *skrattar*

Jag kommer att köpa H**ks TM Outdoor som ska ha förbättrats och nu har andasfunktion och bogveck!
De täckena är de som sitter bäst på min häst då de inte blir tajta för honom :bow: Har bara positiva erfarenheter av TM och HP täckena därifrån så detta är nog värt att prova trots det låga priset. :)

Det beror helt och hållet på hur mycket pengar du är redo att lägga ut.
Horseware har bra passform och kvalité på sina täcken, men är ganska dyra.
De finns på www.equinet.nu och www.hastshoppen.se

Själv har jag beställt ett Shirestäcke, hoppas det kommer snart!
Är så nyfiken på hur kvalitén verkar vara och hur det kommer sitta på henne :)
Beställde det ifrån Ridsportshopen.com

jag tycker att rambo turn out täcket jag har är jätte bra men dyrt kostade 2400:- för 4år sen. jag köpte bara ett sånt för min häst går ute året runt. annars tycker jag Bucas täckena är bra ochså.

*Lånar knapp*

Jag gillar oxå Bucas - om man har pålle med smal bog (vilket jag för övrigt inte har, så jag får väl aldrig mer se ett Bucas här hemma ;) )

För två vintrar sedan köpte jag ett Event Plus, vintertäcke med hals, tjockt. Låg super på min häst (med bred bog). Det vara bara det att sömmarna gick upp och det läckte :mad: - så det var bara att lämna tillbaka. Synd för sedan dess har jag inte hittat något täcke som ligger så bra...

Shires är bra i förhållande till det priset! Passar dock inte min häst längre då han lyckats bredda sig ännu mer över bogen över sommaren :crazy: :D . Regntätt (!!! :bump: :banana: :love: ) vilket är svårt att hitta om mna inte kan lägga en förmögenhet på täcket.

Sedan fanns det ett nytt (?) märke... Domani? Hur är de? Jag minns att jag har hört bra grejer om det täcket, men har ingen egen erfarenhet..

Vad har din pålle för kroppsstorlek? Bred eller smal? Det har ju mycket att göra med hur täckena ligger.

Svea Sverigetäcke som jag hört så mycket gott om låg jättedåligt på min häst...

Nu är mitt nästa kort TM och HP... har ingen tidigare erfarenhet, men jag håller tummarna att jag fått bra exemplar! :)

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 772
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
978
Senast: TantAgda
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
436
Senast: Emuliiaa
·
Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
474
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka