Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad jag tycker att det är svårt att klä John när vi ska ut med vagnen nu! I två dagar har han blivit för varm och vaknat kinkig på slutet av promenaden. Då har jag haft en vanlig pyjamas + en overall från H&M i något stickat material som täcker händer och fötter + tunn mössa. Sen ligger han på en filt och så har jag med tunna filtar att lägga över honom vid behov. Problemet är ju att om det är vindstilla (vilket det förvisso är konstant i vagnen) och sol är det jättevarmt, men grundtemperaturen är kanske bara 5-6 grader. Vågar man ta ut dom i bara pyjamas/vanliga kläder och filtar nu? Vad klär ni era i?
L har vanliga kläder, mössa, vantar, filt och liggdelens lock och tycker att hon känns lagom varm.
 
Vi har fått plats på en förskola på orten dit vi ska flytta men vet inte om vi ska tacka ja då vi sökte fyra andra också och denna ligger längst bort, visserligen bara 1,1 km. Den verkar dock bara ha utbildade pedagoger och ofta besöka ett stall i närheten och ha ett allmänt bra upplägg så man kanske ska tacka ja? Vi har bara 2 veckor på oss tills vi måste svara så tål att fundera på.
Vet ju inte vad alternativen är, men det där låter väldigt bra. Tycker att avståndet är fullt överkomligt. (Känner såhär :eek: inför att ni har fyra andra närmre än 1,1 km ;))
 
Idag har Ronja sovit nonstop. Utan undantag. Jag fick gå upp och väcka henne vid 11, då åt hon och var vaken i 30-40min dock konstant sprattlande i babysittern.

Sedan har hon sovit i vagnen ute och jag fick tvångsväcka henne vid 16 tiden. Vart och känt på henne flera gånger och har klätt av henne lite hela tiden. Nu sover hon igen...
 
Hehe, värt område är också fötskoletätt. Femåringens förskola ligger närmare vårt hus än vår parkeringsplats. Det är guld!

Hehe, och jag som (just nu) tycker det är jättebra med 3 km enkel promenadväg till förskolan, blir en lagom promenad att gå och hämta storebror :D
Men sen när båda barnen går på förskolan och vi vuxna jobbar så vore det förstås sjukt smidigt att bo granne med förskolan.

Ganska ofta lämnar jag honom med bilen och hämtar honom med vagnen. Har gått ner 20 kg sen november :p (inkl bebis vikt visserligen)
 
Vilken eftermiddag det blev :( Är så svårt att vara ute och leka med sonen om L är vaken. Sover hon går det bra, och det gör hon numera kortare stunder i vagnen när den står still (5-30 min) men så fort hon är vaken ska hon upp i famnen. Provat med kudde bakom ryggen så hon blir mer sittande och kan se vad vi gör, till och med provat sittdelen eftersom hon sitter rätt bra. Ibland kan hon sitta lite i famnen när man t ex leker i sandlådan, men tröttnar rätt fort. Blir det att man måste ta upp henne och fokusera lite på henne passar sonen gärna på att smita iväg, grannens leksaker är ju mycket roligare... Och sonen vill ju såklart bara vara ute, blir jätteledsen när vi går in. Känns som en omöjlig ekvation ibland!
Idag blev L jättetrött när vi var ute, vanligtvis brukar hon somna bra i vagnen men idag ville hon bara somna i famnen. Vagnen = förtvivlade gallskrik. Slutade med att jag fick släpa in två hysteriska barn. Den lilla somnade hyfsat fort bara hon fick ligga i famnen med nappen. Den store fick läsa bok och titta på Fåret Shaun. Det var den eftermiddagen ute i vårsolen... :down:
Längtar tills de är lite mer på samma nivå...

Ska lägga till att sambon blev 1,5 h sen hem pga tågstrul:down:
 
Vilken eftermiddag det blev :( Är så svårt att vara ute och leka med sonen om L är vaken. Sover hon går det bra, och det gör hon numera kortare stunder i vagnen när den står still (5-30 min) men så fort hon är vaken ska hon upp i famnen. Provat med kudde bakom ryggen så hon blir mer sittande och kan se vad vi gör, till och med provat sittdelen eftersom hon sitter rätt bra. Ibland kan hon sitta lite i famnen när man t ex leker i sandlådan, men tröttnar rätt fort. Blir det att man måste ta upp henne och fokusera lite på henne passar sonen gärna på att smita iväg, grannens leksaker är ju mycket roligare... Och sonen vill ju såklart bara vara ute, blir jätteledsen när vi går in. Känns som en omöjlig ekvation ibland!
Idag blev L jättetrött när vi var ute, vanligtvis brukar hon somna bra i vagnen men idag ville hon bara somna i famnen. Vagnen = förtvivlade gallskrik. Slutade med att jag fick släpa in två hysteriska barn. Den lilla somnade hyfsat fort bara hon fick ligga i famnen med nappen. Den store fick läsa bok och titta på Fåret Shaun. Det var den eftermiddagen ute i vårsolen... :down:
Längtar tills de är lite mer på samma nivå...

Ska lägga till att sambon blev 1,5 h sen hem pga tågstrul:down:
Låter jobbigt, och förstår verkligen dilemmat! Vi har ju bara lillen men sambon och jag skulle gärna kunna jobba i trädgården ihop, men det blir ju sporadiskt när kotten inte sover helt ovaggat i vagnen än.

Jag fick iallafall en fantastisk dag i trädgården. Kotten och sambon åt lunch i stan och tog tåget utan större problem. Skulle behöva lite av hans mentalitet ibland tror jag... :)
 
Låter jobbigt, och förstår verkligen dilemmat! Vi har ju bara lillen men sambon och jag skulle gärna kunna jobba i trädgården ihop, men det blir ju sporadiskt när kotten inte sover helt ovaggat i vagnen än.

Jag fick iallafall en fantastisk dag i trädgården. Kotten och sambon åt lunch i stan och tog tåget utan större problem. Skulle behöva lite av hans mentalitet ibland tror jag... :)

Brukar tänka det att komma hem till oss borde fungera bra som preventivmedel.... :angel:
 
Vilken eftermiddag det blev :( Är så svårt att vara ute och leka med sonen om L är vaken. Sover hon går det bra, och det gör hon numera kortare stunder i vagnen när den står still (5-30 min) men så fort hon är vaken ska hon upp i famnen. Provat med kudde bakom ryggen så hon blir mer sittande och kan se vad vi gör, till och med provat sittdelen eftersom hon sitter rätt bra. Ibland kan hon sitta lite i famnen när man t ex leker i sandlådan, men tröttnar rätt fort. Blir det att man måste ta upp henne och fokusera lite på henne passar sonen gärna på att smita iväg, grannens leksaker är ju mycket roligare... Och sonen vill ju såklart bara vara ute, blir jätteledsen när vi går in. Känns som en omöjlig ekvation ibland!
Idag blev L jättetrött när vi var ute, vanligtvis brukar hon somna bra i vagnen men idag ville hon bara somna i famnen. Vagnen = förtvivlade gallskrik. Slutade med att jag fick släpa in två hysteriska barn. Den lilla somnade hyfsat fort bara hon fick ligga i famnen med nappen. Den store fick läsa bok och titta på Fåret Shaun. Det var den eftermiddagen ute i vårsolen... :down:
Längtar tills de är lite mer på samma nivå...

Ska lägga till att sambon blev 1,5 h sen hem pga tågstrul:down:
Det där kunde lätt vara en av mina dagar. Just det där med att vara ute och leka är ju så svårt just nu!:(
 
Hehe, och jag som (just nu) tycker det är jättebra med 3 km enkel promenadväg till förskolan, blir en lagom promenad att gå och hämta storebror :D
Men sen när båda barnen går på förskolan och vi vuxna jobbar så vore det förstås sjukt smidigt att bo granne med förskolan.

Ganska ofta lämnar jag honom med bilen och hämtar honom med vagnen. Har gått ner 20 kg sen november :p (inkl bebis vikt visserligen)

Jag tar en skogspromenad efter att ha lämnat istället! :) Men några 20 kg har jag förstås inte gått ner än :p
 
Vilken eftermiddag det blev :( Är så svårt att vara ute och leka med sonen om L är vaken. Sover hon går det bra, och det gör hon numera kortare stunder i vagnen när den står still (5-30 min) men så fort hon är vaken ska hon upp i famnen. Provat med kudde bakom ryggen så hon blir mer sittande och kan se vad vi gör, till och med provat sittdelen eftersom hon sitter rätt bra. Ibland kan hon sitta lite i famnen när man t ex leker i sandlådan, men tröttnar rätt fort. Blir det att man måste ta upp henne och fokusera lite på henne passar sonen gärna på att smita iväg, grannens leksaker är ju mycket roligare... Och sonen vill ju såklart bara vara ute, blir jätteledsen när vi går in. Känns som en omöjlig ekvation ibland!
Idag blev L jättetrött när vi var ute, vanligtvis brukar hon somna bra i vagnen men idag ville hon bara somna i famnen. Vagnen = förtvivlade gallskrik. Slutade med att jag fick släpa in två hysteriska barn. Den lilla somnade hyfsat fort bara hon fick ligga i famnen med nappen. Den store fick läsa bok och titta på Fåret Shaun. Det var den eftermiddagen ute i vårsolen... :down:
Längtar tills de är lite mer på samma nivå...

Ska lägga till att sambon blev 1,5 h sen hem pga tågstrul:down:

+ @Positron
:heart - tufft med två små! Tänk på hur grymma ni är som ändå roddar runt det!
 
@pollex Du är fin du:heart

(Det är nästan så att det slår att min man nyss beskrev mig som lättsam när jag frågade hur jag är som arbetskamrat (skriver personligt brev). Frågade om jag är lättsam som fru också:rofl:)
 
Så less på att inte kunna sova :banghead::wtf::rage::cry:
Vaknade halv 2 när kotten gnydde, sambon tog den matningen men det var ju sjukt jäkla onödigt eftersom jag ändå legat vaken sen dess.
Kotten kommer vakna igen om typ 1-1,5 timme och då är det min tur, och efter det somnar jag aldrig om igen, vilket såklart stressar ännu mer.
 
Hhadt en väldigt orolig natt här med. Ronja kunde inte riktigt komma till ro och Havanna har vaknat/drömt massa gånger. Sambon var hemma vid 5 och jag är helt slut. Kommer bli en kul dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 898
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 835
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 169
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp