Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var också rädd för ekonomin när vi köpte hus. Det kändes så stort liksom. Men, vi har det riktigt gott ställt som det ser ut nu så det gick bra :) det löser sig trots att vi lever på en lön.


rent kostnadsmässigt blir boendet inte många kronor dyrare, när alla extra avgifter är inräknade på lägenheten (en etta) och huset går totalsumman upp strax över 8500:- på båda.. så den delen känns bara bra, menar vi har idag en etta med en hyra på 6700:- och på den summan tillkommer parkering, tv, internet, hushållsel osv..

Problemet kommer bli att sambon blir tvungen att ta bilen till jobbet och ökar sträckan i tid med ca 30minuter. vilket även kräver att vi köper oss en bil till, om jag ska slippa köra honom till och från jobbet hela tiden. Det är där den dyra kostnaden blir.

Men vi ska nog få ihop det på något sätt :D
 
Då anmäler jag mig till tråden. V 12+0 idag, bf 5 eller 6/12, har fått olika bud. Vet troligen mer efter KUB om en vecka. Någon som är haj på listan får gärna lägga till mig. Bor i Skåne, första barnet.
 
rent kostnadsmässigt blir boendet inte många kronor dyrare, när alla extra avgifter är inräknade på lägenheten (en etta) och huset går totalsumman upp strax över 8500:- på båda.. så den delen känns bara bra, menar vi har idag en etta med en hyra på 6700:- och på den summan tillkommer parkering, tv, internet, hushållsel osv..

Problemet kommer bli att sambon blir tvungen att ta bilen till jobbet och ökar sträckan i tid med ca 30minuter. vilket även kräver att vi köper oss en bil till, om jag ska slippa köra honom till och från jobbet hela tiden. Det är där den dyra kostnaden blir.

Men vi ska nog få ihop det på något sätt :D

Ja, han får ju rätt långt till jobbet... Men, sover han över när han har kort övergång? Skönt när man kan det iaf. Då slipper man ju en resa ToR iaf. Tror det blir jättebra med era hus! :)
Och så får väl P försöka söka sig neråt sedan när tillfälle ges, så att pendlingen blir kortare :)
 
@YaHilweh kanske kan han köra till en pendlarparkering? Så får ni skaffa en liten ponnybil som inte drar något ;)

Vi köpte oss en sproilans Qashqai i Oktober. Då var inte planen riktigt att bli gravid, utan det bara hände :D Bilen får inte plats med hund och barn, samt tillbehör. Om inte barnet vill sitta i bagageluckan och det kommer lixom inte på frågan! Det är en liten stor bil med värdelöst bagageutrymme.
Sedan måste vi som sagt ha ytterligare en bil för att jag ska slippa känna mig helt låst hemma, utan i vart fall kunna åka och handla, träffa folk osv. Men då behövs något kombiaktigt, det känns så surt att lämna tillbaka bilen redan, men vi börjar inse att vi nog måste det och dela det lånet på två kombibilar istället. Men om vi byter in den så blir det först i Oktober, vi behöver ha bilen i vart fall i ett år innan vi byter in den. Sedan har han inte så mycket jobbarkompisar som bor i området vi bor och det är småtokigt att samåka. Han samåker just nu med en kille som jobbar på tama turlag, men det har flera gånger strulat och den ena är tvungen att stanna kvar pga att den andra måste jobba över osv. I natt skulle han slutat 03.00 och då kunna åka med kollegan hem, istället fick han gå över så jag fick hämta honom vid sju i morse. Så vi kommer ha behov av två bilar, funderar antingen på två kombis eller en kombi och en ponnybil som sambon kan ha till och från jobbet, så den som har kiddot får ha kombin. Kiddot = barn och hundvakt. Det här med bil är ju ett helsike :p
 
Ja, han får ju rätt långt till jobbet... Men, sover han över när han har kort övergång? Skönt när man kan det iaf. Då slipper man ju en resa ToR iaf. Tror det blir jättebra med era hus! :)
Och så får väl P försöka söka sig neråt sedan när tillfälle ges, så att pendlingen blir kortare :)

Han trivs riktigt bra i NordOst, och känner väl att han inte kan byta när han precis har börjat där. Sedan är han lycklig så länge han slipper sitta på kontor, men är rädd för att bli uttråkad i Halland alt. Mölndal. Men han växer väl upp och inser att det blir väl långt att pendla i slutändan, men det är hans val. Jag ska inte stå ivägen om han vill vara kvar där han är =)
 
Då anmäler jag mig till tråden. V 12+0 idag, bf 5 eller 6/12, har fått olika bud. Vet troligen mer efter KUB om en vecka. Någon som är haj på listan får gärna lägga till mig. Bor i Skåne, första barnet.

Grattis :D

Jag är velig med det där med KUB. Har inte bestämt om jag ska göra det, får betala det själv i så fall.
 
Tack båda två och detsamma till er :) . Vi får också betala själva, men sambon är sjukt orolig för att något ska vara fel. Det får helt enkelt kosta ett par tusen för att han skall vara lugn sen.
 
Vi har valt att hoppa över kub men kommer göra ett vul vecka 10, dock har vi ju inte riktigt kommit lika långt som er så har ju en stund kvar...
 
2000 var budet vi fick också, men har ju valt att inte göra något.

Jag är lite nojig över att bli av med jobbet iom detta. Berättade nyligen för chefen och är precis anställd. Kommer inte hinna få något fast innan nedkomst men huvudsaken är att jag har en inkomst tills dess känner jag, kommer i "värsta fall" komma ut i arbetslivet nästa sommar och då finns ju en hög med jobb att charma in sig på!
 
@YaHilweh Det kostar strax över 2000:-, 2200:- tror jag det var, plus ett antal mils resa eftersom vi får åka till en privat klinik i Malmö och göra det. Man går ju på mammans ålder, inte pappans. Mannen här tror dock att han är så sjukt gammal att det självklart kommer att påverka barnet negativt ;)
 
Jag är i vecka 11 nu, haft massa strul med Mvc. Men äntligen, i onsdags blev jag inskriven på riktigt. Jag spelade enormt orolig för missfall och fick även ett UL samma dag. Allt såg fint ut, en livskraftig krabat tyckte BM (som jag fortfarande inte tycker om).

Mitt illamående försvann spårlöst i början på veckan. Har annars mått illa konstant från v6 och har även vart sjukskriven i 1 månad och kommer va i ytterligare en, efter det byter jag arbete!
Började äta järn häromdagen med, oj vad pigg jag blev efter bara någon dag. Känslan av att hela dagarna bara vilja sova, den lixom försvann.

Åh jag hoppas innerligt att det händer mig också, att illamåendet bara försvinner. Ska till BM för inskrivning på torsdag så ska fråga om järntabletter, hade varit skönt att få lite energi :)
 
Hur går det för er?! Här tycker jag tiden går så himla sakta.. skulle iallafall som sagt vilja på vul och se att det faktiskt finns nå där inne.. Men vi har bara väntan till vecka 25 just nu
 
Hur går det för er?! Här tycker jag tiden går så himla sakta.. skulle iallafall som sagt vilja på vul och se att det faktiskt finns nå där inne.. Men vi har bara väntan till vecka 25 just nu

Same same :p Borde verkligen känna av den inneboende men ingenting alls. Sambo hävdar dock att hen börjar göra sig synlig, är nog inte omöjligt, vecka 14 på dagen nu tror jag. Ska du alltså vänta 3 veckor till eller tills du är 25 veckor gången? Låter långt om det är sistnämnda
 
Hur går det för er?! Här tycker jag tiden går så himla sakta.. skulle iallafall som sagt vilja på vul och se att det faktiskt finns nå där inne.. Men vi har bara väntan till vecka 25 just nu

Jag som precis höll på att bli bättre med illamåemdet har börjat kräka! Usch det är inte kul och hoppas verkligen att jag inte ska behöva sjuka mig från jobb mer :/
 
Tja, här väntar vi lite nervöst på kommande vecka och kub. Håll alla tummar för att allt ser bra ut. Har ju sett fram emot att få berätta för alla denna kommande vecka. Är bara några få som vet än. Mår bra, sover halvkass vissa nätter, andra bra. Mår illa ibland. Kan äta nästan vad som, men en rätt får det verkligen att vändas i magen. Har dock inte kräkt en enda gång än :DFoglossningarna är dock inte alltid så nådiga.

Gläds för övrigt åt att hästen går bra för närvarande och bävar lite för att vara tvungen att skaffa medryttare. Häst är lite 'speciell' och tycker inte om folk hon inte känner.
 
v12 nu äter inget annat än tabletter känns det som.
Fått järntabletter ordinerat (hade inte en aning att de starka järntabletterna är receptfria)
Äter även Levaxin för sköldkörteln

Jag gör inte mycket annat än springer hos mvc tycker jag, dock pga diabetesen. Gjorde ett UL 20/5 (på min födelsedag) allt såg då kanonfint ut. Så nu väntar vi på vecka 18 innan jag får göra nästa. Sedan blir det ett varannan vecka efter v 27.

Illamåendet försvann för någon vecka sedan, vilket är fantastiskt skönt. Bara spytt någon enstaka gång, vilket är otroligt skönt då jag hade vart tvungens att uppsöka akuten och få dropp annars. Att inte kunna tillgodose sig näringen och tvingas ge insulin är ett jäkla mickel. Skulle jag bli magsjuk är det akuten som gäller oxå för insulin och näringsdropp.
Det var bördigt att ha diabetes, men att ha diabetes och bara gravid. Det är en helt ny sjukdom, jäklar vilket strul. Jag får skäll var gång jag är hos BM om mitt blodsocker vart minsta förhögt.

Sedan ska jag byta Mvc så snart jag kan, än så länge är de bara otrevliga, jag får inga svar och snorkiga. Inte fått många trevliga ord alls, ingen hjälp eller något. Annat än en dietist som skulle lära mig att äta rätt. På henne lät det som att jag ska leva på morötter resten av tiden...

Har även vart sjukskriven från 28/4
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
3 932
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 806
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
411
Senast: Shaggy
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
2 584
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp