Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Det här med att vi har försökt söva vårt barn i 2,5 år nu...

Han somnade för 7 minuter sedan. Strax efter 22.30. Inga konstigheter, inga ovanligheter. Jag blir KNÄPP av det.

Han är inte ens övertrött. Han är bara pigg och glad och busig. Vill inte somna, har inte tid.

Jag: :arghh:

Hoppar in från annan tråd men mina svärföräldrar berättade att deras dotter dvs min sambos syster, somnade aldrig före tolv när hon va liten.. De gav upp till slut o satt uppe helt enkelt. Hon funkar fortfarande likadant idag... Inte så uppmuntrande kanske men ;)
 
Hoppar in från annan tråd men mina svärföräldrar berättade att deras dotter dvs min sambos syster, somnade aldrig före tolv när hon va liten.. De gav upp till slut o satt uppe helt enkelt. Hon funkar fortfarande likadant idag... Inte så uppmuntrande kanske men ;)

Nej, jag börjar inse att han gillar att vara vaken...
Men han sover helst i 11 timmar (i princip på minuten) och jag tänker banne mig börja väcka honom tidigare för att se om det blir skillnad.
 
Det här med att vi har försökt söva vårt barn i 2,5 år nu...

Han somnade för 7 minuter sedan. Strax efter 22.30. Inga konstigheter, inga ovanligheter. Jag blir KNÄPP av det.

Han är inte ens övertrött. Han är bara pigg och glad och busig. Vill inte somna, har inte tid.

Jag: :arghh:

Han måste tycka sömn är överskattat :cautious::down:


Min unge somnade för en timme sedan efter 14h resa med 40 min sov paus i Köpenhamn, Hur orkar dom?
 
Nej, jag börjar inse att han gillar att vara vaken...
Men han sover helst i 11 timmar (i princip på minuten) och jag tänker banne mig börja väcka honom tidigare för att se om det blir skillnad.
Jag väcker A på vardagarna, livet blir enklare och hon sover oftast en stund på dagen då
 
Det här med att vi har försökt söva vårt barn i 2,5 år nu...

Han somnade för 7 minuter sedan. Strax efter 22.30. Inga konstigheter, inga ovanligheter. Jag blir KNÄPP av det.

Han är inte ens övertrött. Han är bara pigg och glad och busig. Vill inte somna, har inte tid.

Jag: :arghh:

Gah vad tufft!! Sover han något på dagarna?
 
Nej, jag börjar inse att han gillar att vara vaken...
Men han sover helst i 11 timmar (i princip på minuten) och jag tänker banne mig börja väcka honom tidigare för att se om det blir skillnad.

Jag har fortsatt väcka barnen runt sju nu fast de har sommarlov :angel: J sover inget på dagen nu utom en liten stund i bilen någon gång ibland och då somnar han runt 20-20.30. Han fick nåt ryck nu i början av sommaren då han helt plötsligt var vaken till elva, tolv men för hans del va det nog bara att han inte behövde sova dagtid mer :) när vi skippade tuppluren dagtid blev det bra igen.
 
Alltså våra barn :love: hörde lite småprat inne på toan nyss och då satt båda barnen där inne och kissade helt på egen hand och hade filosofiska samtal om att "alla har varit barn - mamma, pappa, farmor..." :love:
Nu har J varit blöjfri två veckor och det går verkligen framåt, märks att han börjar fatta galoppen och själv känna när det är dags att gå på pottan :)
 
Gah vad tufft!! Sover han något på dagarna?

Ibland, ibland inte. Det beror på hur aktiv dagen är. (Oftast väldigt aktiv... :angel) Han sover aldrig längre än en timme, oftast runt 30-40 minuter.

Det är dock väääldigt skönt med sovmorgon. I går var extremfall eftersom vi spenderade fem timmar på roadtrip, då sov han nästan 2 timmar och det var ju mycket sitta still. Då somnade han strax innan 23. Vi ligger fortfarande i sängen :D
 
Ibland, ibland inte. Det beror på hur aktiv dagen är. (Oftast väldigt aktiv... :angel) Han sover aldrig längre än en timme, oftast runt 30-40 minuter.

Det är dock väääldigt skönt med sovmorgon. I går var extremfall eftersom vi spenderade fem timmar på roadtrip, då sov han nästan 2 timmar och det var ju mycket sitta still. Då somnade han strax innan 23. Vi ligger fortfarande i sängen :D
Ibland, ibland inte. Det beror på hur aktiv dagen är. (Oftast väldigt aktiv... :angel) Han sover aldrig längre än en timme, oftast runt 30-40 minuter.

Det är dock väääldigt skönt med sovmorgon. I går var extremfall eftersom vi spenderade fem timmar på roadtrip, då sov han nästan 2 timmar och det var ju mycket sitta still. Då somnade han strax innan 23. Vi ligger fortfarande i sängen :D

Aha men då låter det inte som han sover ovanligt lite eller så, bara att han är väldigt Kvällspigg! ;) Man får nog välja lite mellan om man vill ha sovmorgon eller egentid på kvällen och väcka tidigt om man vill att de ska sovs tidigt, annars hålla uppe lite längre och eventuellt få sovmorgon :) tror det är få 2,5-åringar som sover så mycket att man får båda.
 
Efter en vecka i Sverige så väljer A nu att prata mest svenska, idag sprang hon till frysen och skulle ha glass istället för Ice Cream som hon har sagt fram till nu :D
 
Om jag nyss sa "John, du får godis om du kissar på pottan" som en oerhört föredömlig förälder?

Japp. Det gjorde jag. O_o (Och ja, han kissade på pottan. Och ja, han fick två skittles för besväret.)

Han har gått helt utan blöja i ett par dagar nu, men vill ju såklart bara kissa i trädgården. Eller på altanen. Ståendes.

Bra grej:
Han har somnat vid 21 i flera dagar nu. SÅ SKÖNT! Dagvilan är borta sedan ett par veckor, vi tar en lugn stund i stället för att sova och det funkar fint. Däremot är han fortfarande en riktig sjusovare på morgonen, nu nattsover han gärna i 12 timmar i stället för 11.

Det ska bli "kul" att åka till förskolan 07:40 på måndag. :o
 
Om jag nyss sa "John, du får godis om du kissar på pottan" som en oerhört föredömlig förälder?

Japp. Det gjorde jag. O_o (Och ja, han kissade på pottan. Och ja, han fick två skittles för besväret.)

Han har gått helt utan blöja i ett par dagar nu, men vill ju såklart bara kissa i trädgården. Eller på altanen. Ståendes.

Bra grej:
Han har somnat vid 21 i flera dagar nu. SÅ SKÖNT! Dagvilan är borta sedan ett par veckor, vi tar en lugn stund i stället för att sova och det funkar fint. Däremot är han fortfarande en riktig sjusovare på morgonen, nu nattsover han gärna i 12 timmar i stället för 11.

Det ska bli "kul" att åka till förskolan 07:40 på måndag. :o

Mutor är bra att ta till ibland ;)

Vad skönt att kvällarna går bättre, för er alla 3.
Jag väcker A senast 7.30 på vardagarna, oftast blir det att hon sover en stund på dagen eller bara vilar i söngen så jag kan få vila lite jag också, den här morsan är inte så pigg varken i knopp eller kropp, på torsdag ska jag spendera ännu en dag på sjukhus :arghh:
 
Mutor är bra att ta till ibland ;)

Vad skönt att kvällarna går bättre, för er alla 3.
Jag väcker A senast 7.30 på vardagarna, oftast blir det att hon sover en stund på dagen eller bara vilar i söngen så jag kan få vila lite jag också, den här morsan är inte så pigg varken i knopp eller kropp, på torsdag ska jag spendera ännu en dag på sjukhus :arghh:

Usch! Jag är gravid i vecka 34 - går på ren vilja emellanåt...
 
Om jag nyss sa "John, du får godis om du kissar på pottan" som en oerhört föredömlig förälder?

Japp. Det gjorde jag. O_o (Och ja, han kissade på pottan. Och ja, han fick två skittles för besväret.)

Han har gått helt utan blöja i ett par dagar nu, men vill ju såklart bara kissa i trädgården. Eller på altanen. Ståendes.
(Hoppar in från vårtråden 2015)
Ja, jisses! Det här med pottan alltså. Här mutar vi mest med att han får leka och läsa böcker när han kissat. Ibland spelar vi på empatin - att trädet väääldigt gärna vill ha hans kiss. Funkar förvånansvärt bra, peppar peppar!
 
(Hoppar in från vårtråden 2015)
Ja, jisses! Det här med pottan alltså. Här mutar vi mest med att han får leka och läsa böcker när han kissat. Ibland spelar vi på empatin - att trädet väääldigt gärna vill ha hans kiss. Funkar förvånansvärt bra, peppar peppar!

I dag bajsade han på altanen :rofl:
Han kräks i alla fall inte när han bajsar ute. Alltid något...
 
Äntligen, genombrott och milstolpe!

Kiddot går utan blöja (jag är hemma och vabbar efter en natt med hög feber) och säger till att han vill bajsa. (Bara det är ett framsteg) På toaletten. (Whaaat?) Och så gör han det - som ett proffs. (Hurray!!)

Jag höll typ på att svimma av stolthet.
Det finns hopp!
:bow:
 
Äntligen, genombrott och milstolpe!

Kiddot går utan blöja (jag är hemma och vabbar efter en natt med hög feber) och säger till att han vill bajsa. (Bara det är ett framsteg) På toaletten. (Whaaat?) Och så gör han det - som ett proffs. (Hurray!!)

Jag höll typ på att svimma av stolthet.
Det finns hopp!
:bow:

Härligt!!!! Det har ääääntligen lossnat lite här också och ungen säger till de flesta gångerna när han behöver gå på pottan!! :banana: Det händer emellertid enstaka olyckor fortfarande! Ska bli intressant att se hur det går på förskolan nu när det börjar på måndag!
 
Vi måste ta ett nytt tag med pottan, senast idag så hon att hon behövde kissa så hon vet ju.

Jag har börjat kolla på olika alternativ av barnomsorg, hon får börja 15h från 1a april nästa år så det är dax att kolla vad som finns, besöka och ställa sej i kö. Jag är lite nervös över att jag inte kommer gilla nått av ställena vi planerar besöka, att ungen ska börja har jag inga problem med jag längtar lite efter att inte va tillsammans 24/7.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 444
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 464
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 786
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 497
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp