Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Ni är några tappra som håller tråden vid liv :love:

Vi har fått klart av både förskolan och utbildningsförvaltningen att lilla C ska få uppskjuten skolstart :up: Hon är född 29/12 -14 och kommer från och med nu ”räknas” som en liten -15. Känns oerhört skönt!

Just nu är det roligaste som händer hemma hos oss att locka lilla C att säga ord som blir knasiga!
”Pippi rump rump”
”Kem pina blickor” = fem fina flickor
”Sätt på min rrrrrrrumpa” = sätt på min strumpa

Alla tycker det är lika kul! Även lilla C!

Mvh Miks

Alice gillar Balleloon (ballong) älskar hur hon säger det. Mjölk tar hon på svengelska mijolk :love: och blöja säger hon på dalmål typ (jag är inte från dalarna )
Hon har precis gått och blivit torr på dagarna :banana: har inte haft en blöt olycka på länge men 2an är lite känsligt just nu, när det blir rätt är hon så mallig och när det blir lite tokigt bryter hon ihop. Inte lätt att vara liten alltid.

Till veckans vi hälsa på ett dagis och se vad vi tycker, hon ska börja efter påsk är det tänkt :bump:
 
Har ni några bra tips på för mamman lätta aktiviteter hemma, jag har samma otur som alltid och precis utskriven från sjukhuset med order att vila. A är mer vild är tam, glöm 2årstrotsen vi har en liten tonåring nu som helst hoppar ner från möbler och sjunger 5 små apor. Så jag behöver alltså tips som håller henne sysselsatt så jag kan vila.
 
Va kul att läsa era uppdateringar!! :love:
J är också en liten pratkvarn och älskar att vara med i stallet och rida o köra shettisen. Han säger helt underbara saker, t.ex. när jag frågade om vi ska köra med shettisen uppför backarna så hon får "jobba lite" såg han lite osäker ut och sa "jaa... hon kan jobba med pappas jobbdator" :D:love:
 
Har ni några bra tips på för mamman lätta aktiviteter hemma, jag har samma otur som alltid och precis utskriven från sjukhuset med order att vila. A är mer vild är tam, glöm 2årstrotsen vi har en liten tonåring nu som helst hoppar ner från möbler och sjunger 5 små apor. Så jag behöver alltså tips som håller henne sysselsatt så jag kan vila.
Vilken otur du har :heart

Lilla C älskar att klippa. Inte att städa klippet dock :cautious::D
Pippi rump rump går varm på tv. :laugh:
Klistermärken är kul.
Duplo är pippis just nu.
Klä på och av och på och av är en aktivitet som inträffar ofta här hemma. Både knasiga kläder och kombo av allt möjligt.

Mvh Miks
 
Hej hej hallå?

Hur går det för våra 3 åringar?

Vi har gått sjukstuga i påsk med halsfluss, hög feber och in och ut på sjukhuset. Hon hann bli pigg lagom till förskolestarten.
Hon hade inga problem alls med att börja förskolan utan tyckte mamma kunde gå hem på en gång.
 
1 år senare, min lilla 4-åring har fått plats på skolan. Det känns så tidigt men så rätt ändå. Hon är så redo för nästa steg men för mej känns det så konstigt att hon ska gå i skolan till hösten.


Hur går det för era 4-åringar?
 
Oj, vad kul att se den här tråden!

Vår 4-åring har blivit storebror till en liten lillebror som nu är 8 månader och har vuxit minst ett par decimeter av det! :D:love: Han är en JÄTTESTOR storebror nu! Annars är han en härlig unge med enorm fantasi och stort ordförråd. Han levererar alltid de mest klockrena kommentarerna i alla lägen och kan berätta de mest otroliga historierna.
 
Lilla C är så himla kul. Massor av humor, tokiga påhitt och med på det mesta. Hon är bestämd, har hög integritet och vet vad hon vill. Hon är en stor person i en lite människa! Hon är precis under en meter, 98cm och väger 13kg. Vi har precis plockat fram kläder i 104.

Vi har kommit överens med dagis och kommunen att hon ska börja skolan ett år senare. Hon är född 29/12 -14. Hon ska börja skolan med barn födda 2015 istället. Det känns skönt.

Hon har åkt skidor sedan hon var 2år. Nu är vi uppe i Åre :love:
F59D863F-949C-4C03-9709-3B146471F60B.jpeg


Mvh Miks
 
Lilla C är så himla kul. Massor av humor, tokiga påhitt och med på det mesta. Hon är bestämd, har hög integritet och vet vad hon vill. Hon är en stor person i en lite människa! Hon är precis under en meter, 98cm och väger 13kg. Vi har precis plockat fram kläder i 104.

Vi har kommit överens med dagis och kommunen att hon ska börja skolan ett år senare. Hon är född 29/12 -14. Hon ska börja skolan med barn födda 2015 istället. Det känns skönt.

Hon har åkt skidor sedan hon var 2år. Nu är vi uppe i Åre :love:
Visa bifogad fil 28383

Mvh Miks

A älskar att åka skidor och passar på så fort hon är i Sverige under vintern.

A är fortfarande lång och smal, är drygt 1m med 104 är kort vi får köra på 110 i fet mesta. Syr jag byxor så är det 98 med minst 110 i längd (hellre för långa ;-) ) men hon har jackor i strl 92 som inte är för små än (måste vara väldigt stor i strl)

Oj, vad kul att se den här tråden!

Vår 4-åring har blivit storebror till en liten lillebror som nu är 8 månader och har vuxit minst ett par decimeter av det! :D:love: Han är en JÄTTESTOR storebror nu! Annars är han en härlig unge med enorm fantasi och stort ordförråd. Han levererar alltid de mest klockrena kommentarerna i alla lägen och kan berätta de mest otroliga historierna.
Vad roligt att han blivit storebror, grattis till lillebror.
Visst är det en härlig ålder nu, A kommer med så mycket olika uttryck och är så rolig.




A är en bestämd tjej och vi kämpar med svenskan, men oftast vill hon inte, varken prata själv eller att jag ska prata svenska sen rätt som det är så pratar hon på svenska och försöker. Jag pressar inte utan vi kör på, hon förstår mer än hon pratar och kan ta instruktioner på svenska. Hon har börjat fråga vad saker heter på svenska vilket jag tycker är jättekul.
 
A älskar att åka skidor och passar på så fort hon är i Sverige under vintern.

A är fortfarande lång och smal, är drygt 1m med 104 är kort vi får köra på 110 i fet mesta. Syr jag byxor så är det 98 med minst 110 i längd (hellre för långa ;-) ) men hon har jackor i strl 92 som inte är för små än (måste vara väldigt stor i strl)


Vad roligt att han blivit storebror, grattis till lillebror.
Visst är det en härlig ålder nu, A kommer med så mycket olika uttryck och är så rolig.




A är en bestämd tjej och vi kämpar med svenskan, men oftast vill hon inte, varken prata själv eller att jag ska prata svenska sen rätt som det är så pratar hon på svenska och försöker. Jag pressar inte utan vi kör på, hon förstår mer än hon pratar och kan ta instruktioner på svenska. Hon har börjat fråga vad saker heter på svenska vilket jag tycker är jättekul.
Åh fortsätt traggla svenskan. Mina kusiner i både USA och England är så ledsna över att de inte kan svenska! En av kusinerna i England försökte när han var vuxen men det var så mycket svårare och då fanns det inga naturliga sammanhang att prata svenska i.

Finns svenska skolan eller svenska kyrkan där ni bor? Tänker så hon träffar andra barn som pratar svenska. Kanske lättare att motivera då.

Mvh Miks
 
Åh fortsätt traggla svenskan. Mina kusiner i både USA och England är så ledsna över att de inte kan svenska! En av kusinerna i England försökte när han var vuxen men det var så mycket svårare och då fanns det inga naturliga sammanhang att prata svenska i.

Finns svenska skolan eller svenska kyrkan där ni bor? Tänker så hon träffar andra barn som pratar svenska. Kanske lättare att motivera då.

Mvh Miks

Det finns inget nära alls. Finns en grupp som försöker ses en gång i månaden men alltid för långt bort från oss.
Vi försöker köra mycket facetime med Sverige så hon förstår mer än hon pratar iaf och rätt som det är pratar hon svenska.
 
Det finns inget nära alls. Finns en grupp som försöker ses en gång i månaden men alltid för långt bort från oss.
Vi försöker köra mycket facetime med Sverige så hon förstår mer än hon pratar iaf och rätt som det är pratar hon svenska.
FaceTime är ju fantastiskt att det finns :) Jag tycker att det finns så många svenska i England. Typiskt att ni bor där inga andra lyckats bosätta sig :D

Mvh Miks
 
FaceTime är ju fantastiskt att det finns :) Jag tycker att det finns så många svenska i England. Typiskt att ni bor där inga andra lyckats bosätta sig :D

Mvh Miks

Jo då det finns en hel del. Var på förlovningsfest hemma hos sambons arbetskamrat av 15 Pers var vid 2.5 svenskar. Och där vi har båten har en annan svensk/engelsk familj båt. Tyvärr blir ungen blyg och vägrar prata svenska när hon har chansen
 
A har nu gått i skolan i 3.5 veckor nu och än så länge så tycker hon det är jätteroligt, men 6.5h 5 dagar i vecka tar på krafterna när man är van 15h i veckan. De har redan läxor, jag tycker inte om det men än så länge är det att rita ex. Familjen eller huset, får läxa på fredag och ska lämnas på onsdag. Nästa termin börjar de med bokstäver, A har lite koll och har tränat och har intresset men jag tycker att de är så små ännu, man ska leka när man är 4 år. Men nått som är bra är att de är ute flera gånger varje dag (inte i ösregn) och har en del av undervisningen ute.
Hon älskar sin skoluniform, grå klänning är favoriten :-D (jag gillar det också, samma för alla inga märken eller figurer, sen är hon så söt i sin uniform)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 171
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 269
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 655
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 194
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp