Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Hästen är sedan tidigare känd för att kasta av folk. Specialaren är att ta ett skrittsteg direkt när man har suttit upp och sedan bocka som en idiot utan förvarning. Han gjorde det, men jag satt kvar = hästen blev skitförbannad och stegrade. Jag insåg att han inte kommer ge sig förrän jag har åkt av, och med vetskapen att senast han slängde av någon blev hen sparkad i ansiktet så tänkte jag att ALDRIG I LIVET DIN JÄVEL, och bestämde mig för att min bästa lösning var att välta honom och hoppas att jag landar på fötterna. Så när han stegrade drog jag tag i högertygeln, han tappade balansen och satte/la sig på sin vänstersida, jag landade på fötterna (:up:) men fick ett slag + skrap över ena kinden på vägen ner och någonstans i tumultet bröt jag lillfingerbenet (inne i handen), antagligen när han drog tillbaka tygeln.

I sann ryttaranda satt jag upp en gång till, men satt av direkt eftersom jag kände att om det blev en tur till skulle jag inte kunna parera. Kände hur som helst att jag hade vunnit striden, och det är ju det som räknas? (Jag är ett pucko!)

Sen såg jag bulan på handen och fick lite panik, men lyckades packa in både mig, barnet och vagnen i bilen och köra till akuten.
Vidhåller att det var tur att det bara blev lillfingret. Måste erkänna att jag först såg framför mig att du vält hästen från marken och kunde för mitt liv inte förstå syftet....

Gah nu har jag jobbat i fyra dagar! Det känns skitkul att vara tillbaka på jobbet men HEMSKT att vara ifrån barnen. Jag måste typ tvinga mig att inte tänka på dem om dagarna för att inte börja storböla :cry: Hemma går det väl ok, men idag hade sambon haft en tuff dag och mitt mammahjärta höll på att slitas i stycken när jag ringde honom och hörde barnen gråta i bakgrunden. Även om han har bättrat sig massor och tar mycket mer initiativ nu när det gäller barnen känns det som det är en bit kvar eftersom jag typ måste påminna honom om att barnen inte gråter/är gnälliga för att jävlas utan att det är något som är fel. Storasyster håller till exempel på att få de sista kindtänderna och det gör antagligen skitont.

Trots att jag älskar att jobba önskar jag att jag kunde bli hemmamamma på heltid tills barnen börjar skolan eller så :cry: jag vill liksom bara vara med alltid och se till att de har de bra :cry::cry::cry:

Tur att det är fredag imorgon :cry:

Gah nu har jag jobbat i fyra dagar! Det känns skitkul att vara tillbaka på jobbet men HEMSKT att vara ifrån barnen. Jag måste typ tvinga mig att inte tänka på dem om dagarna för att inte börja storböla :cry: Hemma går det väl ok, men idag hade sambon haft en tuff dag och mitt mammahjärta höll på att slitas i stycken när jag ringde honom och hörde barnen gråta i bakgrunden. Även om han har bättrat sig massor och tar mycket mer initiativ nu när det gäller barnen känns det som det är en bit kvar eftersom jag typ måste påminna honom om att barnen inte gråter/är gnälliga för att jävlas utan att det är något som är fel. Storasyster håller till exempel på att få de sista kindtänderna och det gör antagligen skitont.

Trots att jag älskar att jobba önskar jag att jag kunde bli hemmamamma på heltid tills barnen börjar skolan eller så :cry: jag vill liksom bara vara med alltid och se till att de har de bra :cry::cry::cry:

Tur att det är fredag imorgon :cry:

Vad jobbigt att höra att de är ledsna :(

Vi hade ett dygn med dålig aptit och svårt att få att dricka som avslutades med en timmes gallskrik igår kväll, vi har harft tur så det var första gången hon varit så ledsen och skrikit så länge, vi gav alvedon snabbt då hon inte va sej själv och uppenbart hade ont. Men fy va hjälplös man känner sej.

Nu verkar hon va min vilda lilla tjej igen :love:

Vi var på 10-månaders kontroll med läkarbesök i fredags. Jag flexade ut en stund från jobbet och hängde med på besöket. Allt såg bra ut och jag väger nu 10.74 kg och är 74,6 cm lång, så han hade gått upp ett drygt kilo sen förra besöket och vuxit 3,6 cm! :o

Blev dock lite irriterad när barnläkaren frågade om hur han sover. Jag sa att det brukar bli rätt många amningar per natt och får värsta uppläxningen till svar "du får INTE amma honom till sömns och INTE amma på nätterna. Han ska sova i egen säng! Det är viktigt för tänderna att man fastar på natten!!" Jag nickade och log vänligt och tänkte i mitt stilla sinne att jag nog fortsätter att göra som jag vill och på det sätt som känns bäst och funkar för oss. För det första har han ju inte en enda tand i sikte än, för det andra har jag ju precis börjat jobba (fyra dagar innan, vilket jag informerat barnläkaren om precis innan), så jag tycker inte det är jättekonstigt att han vill vara nära och amma en del på nätterna nu.

Vi var på 10-månaders kontroll med läkarbesök i fredags. Jag flexade ut en stund från jobbet och hängde med på besöket. Allt såg bra ut och jag väger nu 10.74 kg och är 74,6 cm lång, så han hade gått upp ett drygt kilo sen förra besöket och vuxit 3,6 cm! :o

Blev dock lite irriterad när barnläkaren frågade om hur han sover. Jag sa att det brukar bli rätt många amningar per natt och får värsta uppläxningen till svar "du får INTE amma honom till sömns och INTE amma på nätterna. Han ska sova i egen säng! Det är viktigt för tänderna att man fastar på natten!!" Jag nickade och log vänligt och tänkte i mitt stilla sinne att jag nog fortsätter att göra som jag vill och på det sätt som känns bäst och funkar för oss. För det första har han ju inte en enda tand i sikte än, för det andra har jag ju precis börjat jobba (fyra dagar innan, vilket jag informerat barnläkaren om precis innan), så jag tycker inte det är jättekonstigt att han vill vara nära och amma en del på nätterna nu.

Dessutom är de i en sån period just nu när de vill ha mycket närhet och sover oroligt så jag tycker att du ska strunta i det barnläkaren sa för tillfället, sen kan man ju ta det senare när det känns mer aktuellt! :)

Jag flexade ut en stund från jobbet och hängde med på besöket. Allt såg bra ut och jag väger nu 10.74 kg och är 74,6 cm lång

:D
Imponerade att du lyckats föda två barn ändå ;) :D

Men suck och stön på kommentaren från läkaren! Det där är ju bara tyckande från läkarens sida. Vore det medicinskt bevisat att det är viktigt för 10-månaders att sova i egen säng utan nattamning skulle jag förstå. Men det tvivlar jag på..

Det finns olika forskning som säger olika saker men det verkar som att amning egentligen inte ger barn karies. Men man får väl göra som man vill, jag tror ju att om ett litet barn får hål i tänderna så beror det på annat än amning.

Min lillkille växte också 3 cm mellan 8 och 10 månader men det var nog normalt eftersom det följde hans normala kurva :)

Måste få kräka ur mej om svärmor.

Igår ringde hon och förstörde inför julen och skickade ner mej i ett svart hål typ. Jag tar ifrån henne sitt barnbarn och son på jul och jag åker till Sverige flera gånger om året med hennes barnbarn för att träffa min familj och dom ser A mer än vad hon gör. Att vi offrar en dag i veckan varje vecka för att åka till dom så hon ska få se A (helst sitta i hennes knä och va söt, hörna sova i famnen och va still som när hon va liten), vi har 2 dagar i veckan när sambon kan umgås med A en av dessa offras på dom och henne.
Fine att hon är besviken att vi inte kommer vara hos dom i jul, det förstår jag men att skuldbelägga mej för att jag åker till min familj och att jag åkte hem till min döende morfar och satt med honom när han tog sitt sista andetag (vilket var viktigt för mej) och sen hjälpa med begravning och stöd efter det var tydligen dumt av mej. A ska finnas till svärmors förfögande när hon vill, A ska inte se min familj för att dom kommer hit var också fel.
Är så s*t*ns less och ledsen, hon får vara besviken men hon behöver inte trycka ner mej så och tro att hon äger rätten till A, det är min och sambons dotter och vi gör vad vi vill. Och att dra upp allt med morfar blev för mycket, de var en väldigt jobbig tid för mej och det vet hon.

Hur ska det gå när det är dags för ett-års kalaset? Mina föräldrar kommer över och min mormor, vi ska fira hemma hos oss jag tänker inte packa in kalas, familj och ett-åring i bilen och åka till svärföräldrarna så de lär ta hus i helvete igen då.
Och nej dom kommer aldrig komma hit och har aldrig varit hit.

Jag blev sjukskriven för panikångest/utmattningsdepression för några veckor sen, och det har varit helt otroligt skönt att sambon plöstligt var hemma och tog dottern 100%. Kunde liksom andas ut.

Men veckorna gick och jag kände mig förvisso mindre ångestfylld och deprimerad men fortfarande helsnurrig, glömsk, trött, etc. Tänkte att jaha, jag har väl friterat hjärnan fullständigt. Men bokade in mig på ett blodprov av järn och sköldkörtelvärden då jag haft lite halvdåliga såna förut men inte nog för behandling.

Och på läkarbesöket idag fick jag reda på att jag har toklåga värden och fick börja med Levaxin på stört.

Jaha. Vaf-n. Det kunde jag ju ha tänkt på tidigare? Kanske?

Fast nog har det varit nyttigt för sambon att smaka på hur det är att dra hela lasset :P.

Måste få kräka ur mej om svärmor.

Igår ringde hon och förstörde inför julen och skickade ner mej i ett svart hål typ. Jag tar ifrån henne sitt barnbarn och son på jul och jag åker till Sverige flera gånger om året med hennes barnbarn för att träffa min familj och dom ser A mer än vad hon gör. Att vi offrar en dag i veckan varje vecka för att åka till dom så hon ska få se A (helst sitta i hennes knä och va söt, hörna sova i famnen och va still som när hon va liten), vi har 2 dagar i veckan när sambon kan umgås med A en av dessa offras på dom och henne.
Fine att hon är besviken att vi inte kommer vara hos dom i jul, det förstår jag men att skuldbelägga mej för att jag åker till min familj och att jag åkte hem till min döende morfar och satt med honom när han tog sitt sista andetag (vilket var viktigt för mej) och sen hjälpa med begravning och stöd efter det var tydligen dumt av mej. A ska finnas till svärmors förfögande när hon vill, A ska inte se min familj för att dom kommer hit var också fel.
Är så s*t*ns less och ledsen, hon får vara besviken men hon behöver inte trycka ner mej så och tro att hon äger rätten till A, det är min och sambons dotter och vi gör vad vi vill. Och att dra upp allt med morfar blev för mycket, de var en väldigt jobbig tid för mej och det vet hon.

Hur ska det gå när det är dags för ett-års kalaset? Mina föräldrar kommer över och min mormor, vi ska fira hemma hos oss jag tänker inte packa in kalas, familj och ett-åring i bilen och åka till svärföräldrarna så de lär ta hus i helvete igen då.
Och nej dom kommer aldrig komma hit och har aldrig varit hit.

Din svärmor är inte klok. Skaka av dig skulden omedelbart, du har inte gjort något fel eller tokigt - hon borde däremot ta ett kliv ut i verkligheten och get her shit together.

Din svärmor är inte klok. Skaka av dig skulden omedelbart, du har inte gjort något fel eller tokigt - hon borde däremot ta ett kliv ut i verkligheten och get her shit together.

Så sant så. Hon lever i sin egen lilla värld som kretsar runt henne så att de finns de som rättar in sej i ledet är svårt för henne. Jag fick ett mail igår med nån form av ursäkt och sen hoppade hon på sambon istället och försökt få mej tycka synd om henne. Nä de går inte. Just nu är julfirandet hos dom till helgen inställt pga av henne så hon kan sitta där och tjura bäst hon vill.

Idag tog jag A till doktorn för att kolla öronen då känslan var att de inte är tänderna som spökar, inget syntes vid lunch och tandköttet har inte varit svullet, när vi sitter och väntar så har det ändå dykt upp en ny tand men jag ville ändå kolla öronen iom att vi flyger om en vecka. Stackars liten va röd i hals och öron och svullna kötlar på halsen, duktiga A va så duktig och sa inte ett pip under undersökningen :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
76 655
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden... 34 35 36
Svar
707
· Visningar
49 131
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9... 18 19 20
Svar
391
· Visningar
29 794
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33... 102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
124 494
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI