Vinterjacka?

Anemone

Trådstartare
Funderar på att köpa mountain horse Alicia, i en av de längre modellerna, men hur varm är den? Duger den som vinterjacka till en som fryser?
 
Kolla in stierna vinterkollektion.
Helt underbara kläder som håller både varm och torr men som ändå går att rida ordentligt i utan att svettas i hjäl för den andas jätte bra
 
Kolla in stierna vinterkollektion.
Helt underbara kläder som håller både varm och torr men som ändå går att rida ordentligt i utan att svettas i hjäl för den andas jätte bra
Hade gärna haft en av deras jackor, men de hamnar utanför budget.

Vill gärna ha kvalitet, men inte över 2000 kr.
 
Jag har en ELT Saphira som är varm och go.

Jag har precis köpt en sån efter tips här. Den verkar vara precis vad jag behöver när jag måste vara ute i kylan. Längtar nästan efter att testa den. ;)

Nu ska jag bara hitta vettiga skor också. Det är hopplöst när man ”äter” skor så man måste köpa nya varje år. :(
 
Jag har precis köpt en sån efter tips här. Den verkar vara precis vad jag behöver när jag måste vara ute i kylan. Längtar nästan efter att testa den. ;)

Nu ska jag bara hitta vettiga skor också. Det är hopplöst när man ”äter” skor så man måste köpa nya varje år. :(
Jag har en ELT Saphira som är varm och go.
Hur är den i storleken? Funderar på att klicka hem en.
 
Hur är den i storleken? Funderar på att klicka hem en.

Jag beställde xxl för att vara på den säkra sidan. Har väldigt varierande storlek på ffa överdelar då jag är rätt bred över rygg och axlar samt har rejäla armmuskler. Den var kanske lite för stor (men hellre det) då jag kunde visa den för en stallkompis med min vanliga vinterjacka (som är rätt fluffig) under utan att jag kände mig som en stoppad korv. Jag är 165 cm lång och den nådde nästan ned till fotknölarna. Vilket jag bara ser som positivt.

Som nån slags jämförelse så beställde jag även en uhiptröja i merinoull i storlek 44, den satt alldeles lagom (medan toppen från Maya Delorez i stl L var gränsfall för tight).

Jag har inte alls handlat för mycket saker senaste tiden. :angel:
 
Jag beställde xxl för att vara på den säkra sidan. Har väldigt varierande storlek på ffa överdelar då jag är rätt bred över rygg och axlar samt har rejäla armmuskler. Den var kanske lite för stor (men hellre det) då jag kunde visa den för en stallkompis med min vanliga vinterjacka (som är rätt fluffig) under utan att jag kände mig som en stoppad korv. Jag är 165 cm lång och den nådde nästan ned till fotknölarna. Vilket jag bara ser som positivt.

Som nån slags jämförelse så beställde jag även en uhiptröja i merinoull i storlek 44, den satt alldeles lagom (medan toppen från Maya Delorez i stl L var gränsfall för tight).

Jag har inte alls handlat för mycket saker senaste tiden. :angel:

Tycker normal! Jag brukar dra 38/40 i kläder, köpte Medium.
Tack :D då kör jag nog på min vanliga storlek
 

Liknande trådar

Fritid Kan ni tips på riktigt varma ytterkläder som passar nu i vinterkylan? Allt jag har är för kallt! Jag har bra underställ i ull och...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 158
Senast: cambodia
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
279
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 550
Senast: Buongusto
·
Utrustning Ok då var det dags för vinterjacka, förslag på snygga ridjackor helst inte superlång modell. Prisklass spelar ingen roll.
Svar
0
· Visningar
587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp