Vinterjackor, varm gärna!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så blev det minus sju grader, snö och sedan plus fyra och regn. Bilen åkte kana på grusvägen hem. Lyckades hitta en vinterkappa till jobbet, min gröna rock i tyg var väldigt kall igår så den ville jag inte ha idag. Min ridjacka som jag har som jobbjacka har jag ju fått använda i stallet så den luktar häst numer och kan inte tas till jobbet. Köpte en gammal billig Kyra jacka på hästnet innan jul som jag tänkte ha som reserv i stallet istället innan jul och idag kom den, till by skolan som ringde och frågade om det var mitt paket, från dagis. Ja, det där med postnord men nu är den här! Ska se om jag kan sy om den i midjan lite, det är en "bomber" modell men jag ser ut som en boll i den utan midjan, så varför inte testa. Varm var den iallafall det lilla jag hade den på mellan stugan och ladugården. Inte som Hööks jackan som blåser rakt igenom tyget. Är faktiskt lite besviken på den, tycker ändå att 800kr är mycket och att det nopprar sig under armarna och fyllningen tittar ut som små vita klumpar samtidigt som den inte håller vinden ute. Jag tycker det är dålig kvalité, så en jacka från Hööks blir det inte igen. Dottern fick en lättvikts Kingsland av grannen, begagnad men jädrans den är både regn och vindtät fast den ser ut att vara tvärtom. Jaha, det är som vanligt. Spara lite mer pengar och köp något vettigt, fast gärna begagnat. Får ju tänka på miljön också, återbruka mera!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp