Vinterridstövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emjo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 910
E

emjo

Tänkte införskaffa mig ett par varma stövlar snart,
nån som har ngt tips på bra VARMA stövlar.
Är b**jes rena skiten??
Rider "bara" ett par tre ggr i veckan. :)

Sv: Vinterridstövlar?

H**ks nubuk stövel med fårskin är toppen!
Skall nog köpa den andra billigare stöveln i år o se hur den är :smirk:

B*rjes har varit ok i värme, men jag har oftast mina avlagda vinterkängor när det är jättekallt. Dock har de en förmåga att fodret följer med ut när man tar av sig stöveln, o sen är det ett h-e att få det jämt i foten igen. Nu efter två vintersäsonger har fodret gett upp helt o spruckit upp vilket gör att jag tänker kasta dem. Sula o annat har hållt ihop.

funderar på om man ska köpa en strl för stor och komplettara med raggsockar.... :confused:

Jag köpte Mountain Horse, Rimfrost tror jag de heter. Varma som attan. Jag har inte frusit ett dugg och här var ett par kalla dar i vintras. Men jag gillar de inte - jag tyckte att skaftet var alldeles för stelt så jag förlorade kontakten med hästen.

Strl 42 om det är nån som vill ha dem!!

Dom är lite för dyra för min mak, ligger väl på en 900:- iaf?
Men vad tycker ni om MH Snow Rider? Modellen som ligger på ca 500:-?????

Varma :eek: Då måste jag vara ute efter det omöjliga :crazy: för jag tyckte att dom var lika kalla som sommar skor

Har också ett mar MH rimfrost och tycker de är jättevarma, men då har jag köpt mig en storlek för stora och har en rejäl socka i. Har fått mina utbytta en gång på garanti för gummit i foten sprack!

Deras snow rider vet jag inte något om. Åk till en ridsportbutik och kläm på dom! :idea: Tänk bara på att köpa en storlek för stor mot vad du eg ska ha, just för att få på en extra socka! ;)

//Alice

Jag undrar om Rimfrost är lite dåliga eller om det bara är sammanträffanden (fast du ville väl ha lite billigare ändå)
Mina Rimfrost gick sönder på 4 ställen, samtliga ställen där stigbygeln tar i skon, det nöttes helt enkelt hål, fast det lyckades hålla sig omärkt fram tills dess att garantin gått ut :mad:
Sedan lossnade sulan från själva sko delen också...
Och dom var kalla, så jag gillade dom inte...
(Jag hade min egna storlek s.o.f.s. så jag fick inte plats med en extra socka)

Jag bytte mina rimfrost efter att garantin löpt ut! Detta var inför tredje vintern. Jag skulle köpa nya vinterridstövlar för mina rimfrost hade gått sönder och mejlade MH för att berätta att jag var jättenöjd med deras stövel förutom att de end höll 1,5 vinter. Frågade om de förbättrat dom och om jag vågade köpa ett par nya. Jag fick till svar att gå tillbaka till butiken jag köpt dom och reklamera! De ska hålla längre än 1,5 vinter. De i butiken trodde inte på mig men skickade ändå iväg stövlarna till MH. En vecka senare kunde jag kvittera ut ett par klipp nya stövlar! :love: Dessa har "gått" en vinter och jag väntar med spänning på hur de klarar den här vintern!

Måste ge MH en stor eloge för att jag fick reklamera stövlarna efter tre år! :bow:

//Alice

WOW :eek:
Det kan man verkligen kalla service!!

Mount Never Rest skrev:
WOW :eek:
Det kan man verkligen kalla service!!
Ja, och jag BAD inte ens att få reklamera, utan de sa åt mig att göra det när jag tog kontakt med dom! De ska hålla längre än 1,5 vinter enl dom!

//Alice

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 617
Senast: attheedge
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 196
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Blandraser och renraser