Vinterskor

Jag kollar runt nu och provade ett par Haglöfs Oxo GTX igår och de var supersköna. Framförallt var det bra dämpade för min skadade och inflammerade fot. Bra att gå i skogen med.
 
Jag köpte förra året ett par curlingboots från Canada Snow. Jag har tidigare tyckt att de är extremt fula och tråkiga. Men nu har jag blivit gammal och bekväm och bryr mig inte. 😂
Jag köpte mina sånna 2015 och dom är fortfarande som nya trots att dom är riktigt välanvända. Älskar dom! Köpte med mjukt fårskinn inuti. Ska ha dom i vinter igen:up:
Canada snow är grymt bra kvalitet.
 
883985949539.jpg

Dr. Martens Leonore. Håller år ut och år in om man bara sköter lädret. Otrolig kvalitet på skorna verkligen.
Varma, vattentäta upp till sidan och sköna att gå även en långpromenad i eller i snön.
Enkla och snabba att sätta på sig tack vara flärpen där bak som man kan hålla i.
Går att lägga i en extra värmeisolerande sula också men jag har hittills inte märkt att de skulle vara kalla från undersidan tack vare den rätt tjocka sulan på skon. Bästa vinterskorna som jag haft. Snygga dessutom!
 
Jag har nyss införskaffat dessa Gore-Tex skor (Legero Novara)och är hittills väldigt nöjd, de är mjuka, sköna och varma. :)

skon.png
 
Min mor har precis fått hem ett par Metro2 från Icebug, den här gången utan broddar under, istället är det sula från däcktillverkaren Michelin. Jag fick kika närmare på dem, och förvånansvärt nog så känns det att sulan skiljer sig från vanliga skosulor. Om det har någon skillnad i praktiken sedan låter jag vara osagt, men åtminstone mönstret var fantastiskt bra och kängan som så kändes bra. Morsan håller med, men så har hon också ett par Metro2 sen tidigare, dock dubbade. Nu blev det en odubbad variant just för att ha bra skor oavsett väglag. När mina nuvarande Merrell blir sönderslitna, då ska jag nog satsa på ett par odubbade icebugs.
133_9fdbd58bf3-f13004-0a_metro2_w_michelin_wic_black_1-original.jpg
 
58205F0C-1F5B-477F-952E-0AB61450CACE.jpeg
Jag köpte dessa i veckan. Går nästan uteslutande på asfalt / i stan, men är livrädd för att halka så bra sulor är viktigt. Ska köpa broddar också för de där dagarna när Göteborgsslasket fryser på och allt blir knaggligt…

Lagom varma (avskyr att ha kokheta fötter 😂) och med blixtlås i sidan så man slipper knyta upp och ha sig.
 
883985949539.jpg

Dr. Martens Leonore. Håller år ut och år in om man bara sköter lädret. Otrolig kvalitet på skorna verkligen.
Varma, vattentäta upp till sidan och sköna att gå även en långpromenad i eller i snön.
Enkla och snabba att sätta på sig tack vara flärpen där bak som man kan hålla i.
Går att lägga i en extra värmeisolerande sula också men jag har hittills inte märkt att de skulle vara kalla från undersidan tack vare den rätt tjocka sulan på skon. Bästa vinterskorna som jag haft. Snygga dessutom!

Nåt såntdär vill jag ha! Nåra som håller och håller om man sköter dem (och passar till både vardag och lite uppklätt)! Har grym beslutsångest, så har jag väl bestämt mig för nåt får det gärna hålla livet ut! Vore drömmen.
De där var fina, fast jag vill ha lite högre skaft.

------
Jag trodde Rieker-skor var av bra kvalité, fast det finns kanske olika kvalitéer på Rieker? Jag köpte ett par (beg, men ändå) och de är bra, men de har blivit fula, skrapade. Och känns inte som om det gått att undgå med skötsel.... vet inte vad det kan vara för material...? Men kan inte va skinn iaf, det är så tunnt.. nån som har nån tanke kring detta? Kan ta bild när jsg kommer hem...Gillar ofta utseendet på Riekers skor, men vill ju ha nåt som håller sig fint och helt.
 
Har dessa från Rieker. Är i syntet. Jag är väl hyfsat nöjd, men skulle behöva nya som min trasiga fot trivs bättre med.
2020104_2785.jpg

Älskar gult, så det var väl därför jag köpte dom.. 😅
 
Nåt såntdär vill jag ha! Nåra som håller och håller om man sköter dem (och passar till både vardag och lite uppklätt)! Har grym beslutsångest, så har jag väl bestämt mig för nåt får det gärna hålla livet ut! Vore drömmen.
De där var fina, fast jag vill ha lite högre skaft.

------
Jag trodde Rieker-skor var av bra kvalité, fast det finns kanske olika kvalitéer på Rieker? Jag köpte ett par (beg, men ändå) och de är bra, men de har blivit fula, skrapade. Och känns inte som om det gått att undgå med skötsel.... vet inte vad det kan vara för material...? Men kan inte va skinn iaf, det är så tunnt.. nån som har nån tanke kring detta? Kan ta bild när jsg kommer hem...Gillar ofta utseendet på Riekers skor, men vill ju ha nåt som håller sig fint och helt.
Dr. Martens har även med höga skaft.
Dessa som heter Serena till exempel:

21797001.jpg
 
Min mor har precis fått hem ett par Metro2 från Icebug, den här gången utan broddar under, istället är det sula från däcktillverkaren Michelin. Jag fick kika närmare på dem, och förvånansvärt nog så känns det att sulan skiljer sig från vanliga skosulor. Om det har någon skillnad i praktiken sedan låter jag vara osagt, men åtminstone mönstret var fantastiskt bra och kängan som så kändes bra. Morsan håller med, men så har hon också ett par Metro2 sen tidigare, dock dubbade. Nu blev det en odubbad variant just för att ha bra skor oavsett väglag. När mina nuvarande Merrell blir sönderslitna, då ska jag nog satsa på ett par odubbade icebugs.

Jag har en annan modell av Icebugs med Michelinsula, och de är förvånansvärt halksäkra även utan dubbar. :) Inne på tredje säsongen, och de ser fortfarande som nya ut. (Dock är de ju inte helt vattentäta, så inget för plusgrader med vatten stående på isen...)
 
Jag har en annan modell av Icebugs med Michelinsula, och de är förvånansvärt halksäkra även utan dubbar. :) Inne på tredje säsongen, och de ser fortfarande som nya ut. (Dock är de ju inte helt vattentäta, så inget för plusgrader med vatten stående på isen...)
Där är ju Merrells skor/kängor med arctic grip outstanding. Jag har ett par som jag inte kommer ihåg namnet på, när jag söker på nätet hittar jag inte modellen, men jag köpte dem för kanske 4-5 år sedan, det är arctic grip och deras vibramsula. Varma, extremt bra på just underlag du beskriver. När folk faller som furor på is med vatten på, är jag varm, torrskodd och halkfri. Var tvungen att rota fram dom från garderoben och ta en bild på mina sen förra säsongen oputsade skor. (nu vet jag vad jag pysslar med idag.. 😇)
Nackdelen med så grova sulor på skor är att småsten fastnar under, det är apirriterande, det är samma sak med även mina dubbade och odubbade icebugs, och andra walking skor med grov sula, småsten som sätter sig fast .
20211129_104101.jpg
 
Där är ju Merrells skor/kängor med arctic grip outstanding. Jag har ett par som jag inte kommer ihåg namnet på, när jag söker på nätet hittar jag inte modellen, men jag köpte dem för kanske 4-5 år sedan, det är arctic grip och deras vibramsula. Varma, extremt bra på just underlag du beskriver. När folk faller som furor på is med vatten på, är jag varm, torrskodd och halkfri. Var tvungen att rota fram dom från garderoben och ta en bild på mina sen förra säsongen oputsade skor. (nu vet jag vad jag pysslar med idag.. 😇)
Nackdelen med så grova sulor på skor är att småsten fastnar under, det är apirriterande, det är samma sak med även mina dubbade och odubbade icebugs, och andra walking skor med grov sula, småsten som sätter sig fast .
Visa bifogad fil 80448
Har ett par sneakers där grus hela tiden fastnar i sulan. Det är så sjukt irriterande! Värst när en sten fastnat och man går typ på ett stengolv i affären och hör det där skrapande ljudet hela tiden!! Blir galen.
 
Jag byter innersulan till en varmare på mina vanliga chelseaboots. Blir inte lika varmt som en helt fodrad sko men är dugligt iaf sålänge jag inte ska vara ute jättelänge. Har haft ett par curlingkängor också men hittar de inte, vet inte om jag kanske slängt dem vid någon rensning..
 
Där är ju Merrells skor/kängor med arctic grip outstanding. Jag har ett par som jag inte kommer ihåg namnet på, när jag söker på nätet hittar jag inte modellen, men jag köpte dem för kanske 4-5 år sedan, det är arctic grip och deras vibramsula. Varma, extremt bra på just underlag du beskriver. När folk faller som furor på is med vatten på, är jag varm, torrskodd och halkfri. Var tvungen att rota fram dom från garderoben och ta en bild på mina sen förra säsongen oputsade skor. (nu vet jag vad jag pysslar med idag.. 😇)
Nackdelen med så grova sulor på skor är att småsten fastnar under, det är apirriterande, det är samma sak med även mina dubbade och odubbade icebugs, och andra walking skor med grov sula, småsten som sätter sig fast .
Visa bifogad fil 80448
Hittade namnet på dessa nu, de heter Merrell Aurora 6 Ice +
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 907
Senast: mumin
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Smoothi
·
Tjatter En personlig tränare här där jag bor har ett utegym där hon kör gruppträning ute året runt. Hur klär man sig för att träna utomhus mitt...
Svar
11
· Visningar
623
Senast: Saigon
·
Kläder & Bli fin Behöver nya skor till vintern men vet inte vad jag ska ha. Är väldigt frusen så behöver skor som verkligen håller värmen samtidigt som...
2
Svar
26
· Visningar
1 207
Senast: Springer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp