Vintertäcke med "fast" hals..

bollen__

Trådstartare
Vilka märken har vintertäcken med fast hals? Gör inget om den går att ta bort, men det ska inte vara sån hals som man spänner på och av varje dag, med typ 2 snabbhakar eller så.
Helst till ett rimligt pris, inte flera tusen..

Fram med tips, jag hittar ingenting!

Har ni täcket själv får ni gärna bidra med bilder också!!

Sv: Vintertäcke med "fast" hals..

Jag har ett från Hansbo, ser ut såhär:

754664.jpg

(Mitt är dock i andra färger, kanske är förra årets modell?) Jag är verkligen toppennöjd med detta täcke, det är smidigt och lätthanterligt för att vara så "stort", spännena är rejäla och framförallt så var min häst den torraste efter dagens snöstorm, man kunde inte ana att hon varit ute ens.
Gav runt 700 kr för mitt, men som sagt tror jag att det var förra årets färger så det kan ju ha varit nedsatt pga det.

Det lät ju verkligen som ett helt okej pris och var hästen torr efter denna snöstorm så måste det ju vara ett riktigt bra täcke!!
Heter det bara Hansbo vintertäcke eller har de något namn på själva täcket?

Ja, det är flera i stallet som har klämt avundsjukt på det täcket nu :D Tror inte det har något särskilt namn.

Horsewares täcken med lös hals är jättebra, för sätter man fast halsen behöver man inte ta bort den för att ta av/på täcket. Men den har bra passform.

De finns ju med hel hals också, men de har jag inte provat eftersom min häst är grov vid bogen vågar jag inte köpa med hel hals då jag är rädd att det ska bli för tight vid halsen.

Horsewares :bow: suuuper!! har Rhino och Rambo med löstagbar hals. finns ju även Amigo som är lite billigare!!

exakt det där täcket beställde jag men skickade tillbaka det samma dag jag fick det... det passade inte min häst alls tyvärr.
Men jag måste säga att det nog berodde på täcket snarare än att min häst skulle vara en onormal typ, verkligen ingen passform alls det täcket jag fick hemskickat... :mad:
Kostade också runt 700 nåt specialpris på hippson...

men nu fick jag tag på ett vintertäcke med avtagbar hals (dragkedja och inga knäppen som annars är mer normalt kanske) för 500kr, så jag är nööjd!
Det täcket var från Agria (kostar normalt 945kr, mässpris 595kr men dom hade ingen växel så jag fick det för 500 :p )
Förra året köpte jag fodrat regntäcke från agria för 90kr, även ett ländtäcke för också 90kr (ur fyndkorg). ruggigt bra saker har dom till bra priser!

Var själv sugen på Agria täcket du berättar om, hade ju en vän där, men sen kunde inte hon lägga ut pengar, så då blev det inget. Visst kan man bara köpa Agria prylar på mässor?

Vi har köpt vintertäcken på hööks till våra hästar. Min har avtagbar hals (dragkedja) och de andra två har fast hals. Jag föredrar den med dragkedja för täcket är tillräckligt tungt som det är redan utan halsen + att det blir så otymplig att ha å göra med när halsen är fast.

Ja, det tycker vi att det gör! De verkar ha ett bra yttermaterial som också står emot bitande hästar lite, dvs de verkar inte gå sönder lika lätt. :) (Iaf det med avtagbar hals.)

Våra hästar älskar sina halstäcken. När vinden ligger på och det är kallt så drar min häst in öronen också, hur gulligt som helst. :love:

Jag har haft det från Agria, spännena flög åt alla håll när min häst rullade i snön en gång. De är alldeles för klena för att hålla.
Jag gav 1000 kr för mitt dessutom.

Jag har ett Bucas täcke. Är kanonbra, sitter helt perfekt på min häst.
Själva halsen har inget foder så man kan ha det när det inte är så jättekallt.
Kostade ca 1500:-

Jag har det som nässla visar, fast andra färger jag också.
Har inte använt det än, men på min häst har det bra passform!
Jag köpte det dessutom när det var superbilligt på hippson, för strax över 500 kr, så det känns som ett kap ;)

Annars har jag Amigos täcken plus hals också, den halsen är jättebra. Ofodrad dock.

Jag har haft det från Agria, spännena flög åt alla håll när min häst rullade i snön en gång. De är alldeles för klena för att hålla.
Jag gav 1000 kr för mitt dessutom.

Det håller jag med om, just halsknäppena är bara av plast = antagligen värdelöst (har inte använt på hästen än). Men det borde heller inte vara några problem att byta ut mot vanliga metallhakar om man är lite händig. Det ska jag nog passa på att göra nu medans det är oanvänt och rent hehe...

Jag har ett Mark Todd. De finns med både fast och lös hals. Jag ahr det med fast hals. Det har varit super. Tål vätan bra och bra passform.

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 172
Senast: MiniLi
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka