Vintertäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 456
N

Notorius

Måste köpa ett nytt vintertäcke fort, min häst hade sönder sitt idag, ska iofs laga det, men det kommer ju läcka in vid sömmarna sen ifall det skulle snöa blötsnö eller regna.
Någon som har nått bra tips på ett täcke för max 500 ?
Behöver inte vara högkvalité, han ska bara ha det ca 1 månad :p

Sv: Vintertäcke

Jag har Himalya från Börjes, dock så har jag bara regntäcket men det finns ju i "vinterarianten" också. Detta är jättebra, är bra passform på det, har inte läckt någonting, är supernöjd med det. Mycket prisvärt!

Rekommenderar även att du kollar in http://www.erikshastshop.com/
Där finns det täcken av märket Olympic Protector el. liknande, 300 g vintertäcke med bogveck på för 559:-. Syrran har ett sådant till sin häst och det är också bra!
Sitter bra, andas, har ej läckt osv.

Vi verkar ha tur på täckesfronten ;)

:bow: Ska kolla Eriks hästshop.

Jag har också haft tur hitills, men min häst har fått en knäpp just nu, idag förstörde han hagen och täcket :p
Tror det är ungefär 40:e gången han har sönder hagen, på 3 månader :p

Gör så du!
Hoppas du inte fastnar vid för mycket andra prylar då bara hehe :p
Vet att de hade rea på en hel del saker *varning för fyndtorget* :p

Våra hästar har också haft sönder hagen och smitit en massa gånger nu i vinter! Förra måndagen var de ute på vägen och sprang vilket var mindre kul.. :mad: Men allt slutade väl i af..

Shires brukar ha hyfsat billiga och bra täcken! De säljs på nätet, eller så kan man få dom till bra pris på t.ex Ekohallen. :)

Ingen risk, pengarna hålls hårt nu, det är mamma & pappa som ska betala täcket :p
Hade det vart jag hade det blivit massa annat också :angel:

Usch, vad läskigt. Min häst håller sig på gårdsplanen eller går in till dom andra hästarna, idag släppte han lös hingsten också, och då blev det kaos :p

Finns Ekohallen i karlstad trakten? Eller har tex Granngården såna ?

Jo men förra veckan på onsdagen så rymde dem igen :smirk:
Denna gången höll de sig på anläggningen, men min häst samt ponnyn i hagen bestämde sig faktiskt för och stanna kvar - de var väll trötta på alla svenskar sen
sist :smirk:

(Min häst är lettisk imp, även ponnyn kommer från samma ställe samt hennes bästis, och sedan kom det en estländsk imp till stallet samtidigt som de tre. Det är alltid svenskarna; syrrans 5 åring e. Levantos, sv hbl stoet som för tillfället ska föla 7:e mars, och 2 åringen som också är sv hbl som ALLTID är värst på och rymma!!)

Har flera Shires täcken...super bra...speciellt när dom finns ponny anpassade och sen storhäst anpassade... :D

Mina isisar har inte tillräckligt framtill för att fylla ut storhäst modellen...

Det jag kan tipsa om är att du kollar efter beganat här på buke, då gör det inte så mycket om han skulle göra sönder det täcket också...... eller....

Smart, det ska jag kolla. Till nästa vinter ska jag köpa ett HorseWear, men har inte så mkt pengar nu, så det får bli något 'sämre' sålänge.

kolla på www.horze.com de har ju rea nu så det finns en del billiga. ska beställa där ifrån själv. fanns jätte mycket billiga grejer:bump:

Horze har förövrigt superbra service och är jättetrevliga.
Grejerna är förvånansvärt jättebra till priserna!

Har dock inte beställt mer i täckesväg därifrån, en min Golden Stripe filt.
Men schabrak, pälsglans, glycerintvål, GPA titanium hjälm, roeckl handskar osv.
har det också blivit och allting har varit Superbra!! Är jättenöjd!

Kul att ni handlar från eriks! :) Jag har bara en kvarts väg dit (verkar som jag har närma till allt :p ) De har bra kvalité på sakerna! Handlar en hel del där.

:crazy: Tack för att du tipsade om fyndhörnan... Jag som inte några pengar har denna månad :D :cry:

Någon som vet vad det är för foder i detta täcke? Står bara att det är andas foder i men är det bara som ett skaltäcke med nätfoder? Är ute efter ett 100grams eller med fleecefoder...

plus_regnS.gif

Jag ska beställa en Golden stripe filt, men inte därifrån, hittade en som var mkt billigare :love:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 266
Senast: Tiger tok
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 309
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 754
Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så... 2
Svar
24
· Visningar
2 658
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka