Vintertäcken

lady_vip

Trådstartare
Måste köpa 2 nya vintertäcken inför vintern och jag vill ha tips.

Kraven är:
1. Inget skav!
2. Bra kvalité
3. Halvhals
4. Snabbknäppen
5. Varmfodrat

Självklart vill jag ha så förmånligt pris som möjligt också:p :angel:

//E

Sv: Vintertäcken

Horsewares Rhino-täcken. Har ett sådant i Wugmodell tror jag, halvhals o snabbspännen. Snyggt, varmt, håller tätt, andas.
Köpte/bytte mitt så det är beg. men det är likabra för det, min kompis köpte det till sin förra häst 2002 eller när det var och impregneringen är precis likabra som då.
Det är någon internetshop som har bästa pris på HW men jag kommer inte ihåg vilken för tillfället.
Annars tror jag Event har lite täcken med halvhals, även Shires men dom är ju inte snygga :p

Bucas och horseware är mina favoriter.
Shires köpte min mor ett till min ena häst det var sönder efter 5min i hagen (förvisso var min andra häst en täckesätare men bucastäckena har klarat sig flera vintrar :smirk: )

Håller med ovanstående talare, Horsewear är de absolut bästa täckena jag provat.
Fyller alla dina krav, förutom priset då kanske, men du tjänar in det eftersom de håller sig fräscha mycket längre.

Jag har funderat på Rambotäcken, men de känns faktiskt väldigt dyra, även om jag gärna hade köpt dem så har jag 1000 andra utgifter... Så kan man tjäna lite så är ju det utmärkt.

Till Breccia, funderade på Rhino, men deras Wug är ju döful i färgen, jag köper bara inte ett beige/brunt täcker :angel:

Nån som har erfarenhet av Exklusiv?

Och Event är uteslutet... Köpte ju 2 "superbra" regntäcken därifrån i höstas, de läckte som såll och jag lämande tillbaka dem. Nu får jag 2 nya, ännu bättre, gratis och håller inte dem så :devil:

//E

Det här är mitt bästa köp någonsin:

Tckekala017.jpg

Tckekala020.jpg

Ett Shires, Winter Typhoon Half Combo, finns bland annat på Ridsportshopen.

Sitter perfekt, är varmt och torrt. Och ganska snyggt!

Betalade 799 kr för mitt och är supernöjd!

Horseware Rhino Wug uppfyller dina krav!

Priset ska man inte bry sig om då du kommer att ha ditt täcke i 10 år utan problem om du tvättar det någon gång ibland och då återimpregnerar det efteråt. Slå ut priset på de åren och jämför med om du måste byta täcke varannat år.

Jag har Rhino Original-täcken som är från '98 och '00 och som är hur fräscha som helst.

www.stromsbergsgard.se

Fast Shire går inte, det får dem skav av på nolltid. Eftersom dem klipps så har de bara hud kvar på bogarna och den ena är överbyggd så hon får tillochmed skak precis bakom sadelläget... *suck*
Men tack ändå!

//E

Mmm, men brunt är så fult.. :angel:

Jag vet att det är skitlöjligt, men bara för att de har valt att göra det bästa täcket i fel färg så kan jag inte köpa det :crazy:

Allvarligt talat, någon som vet om de tänkte göra Rhino i nya färger?

//E

Det kommer säkert i nya färger till hösten. Jag ska också ha ett, men jag väntar tills det finns annat än det där bajsbruna :p

Jag var inne å kolla på Rhino wug, inte så snygg färg.
Men jag tror det kommer en ny kollektion varje höst, förhoppningsvis med en snyggare färg. Men det lila Rambo wug är ju så snyggt.:love:

Har oxå Shire, men det ger skav och används endast som nödtäcke. Likadant med ett täcke från Protector
Köpte tidigt i våras ett täcke från Capriati med tunnare foder och det blev inga skav under de veckorna jag använde det, det var ganska billigt (strax under 1000kr).
Har även ett Horsesawer vintertäcke som är en 4-5 år gammalt som ligger bra, ger inga skav och håller vätan trots att det inte är ominpregnerat. De har väl oxå snabbknäppe nu.
Jag har inte ominpregnerat mina täcken från Horsewear:bow: . Trots att det äldsta är minst 7 år gammalt, håller det helt tätt än.

HW rambo, rhino eller amigo - alla är bra.

Behövs inga bensnören för att de ska ligga stilla.

Jag tycker både brunt och halvhals är fult så jag köpte självklart Rhino Original (som just nu är olivgrönrutigt).

Horseware.. det enda vi har på våra hästar nuförtiden.. helt SUVERÄNA

Brio skrev:
Vad tycker du om Svea Sverigetäckena?

Svåra att få tag på, får inget grepp om sidan, det jag har haft har "gått i sönder av sig själv". Annars är de väl bra :angel:

Ärligt talat, bra förslag om inte Rhino kommer med nya färger. Nån som har insiderinfo?

//E

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
520
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 675
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 500
Senast: Edla
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar... 2
Svar
24
· Visningar
1 059
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka