Bukefalos 28 år!

Vintervila för korsförlamningshäst?

lakrits

Trådstartare
Mitt sto är 17 år gammalt och har haft tre stycken korsförlamningar inom ett år. Två pga. race och en pga. trolig överutfodring.
Jag har ev. hamnat i en situation som kan göra att min häst kan få stå i ett par veckor.........är detta OK utan att hon tar skada över det?
 
Sv: Vintervila för korsförlamningshäst?

Om bara hästen får vara ute och röra på sig så stor del av dygnet som möjligt och inte får ngn stärkelse men gärna fett så borde det gå bra. HH
 
Sv: Vintervila för korsförlamningshäst?

Toppen ....tack!
Du har varit gullig och svarat i mina trådar tidigare om korsförlamningar och foder och gud vet allt vad jag frågat om:D och sedan dess har hon inte fått någon stärkelse.....
Faktiskt har hon klarat sig bra hitills på bara grovfoder.....pigg som en mört är hon med ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
20 804
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 349
Senast: nexxa
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp