Vinthund i Mariefred *bilder*

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Suuz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 646

Bukefalos 30 år!

S

Suuz

Från sidlinjen, med sina 12 år orkar inte hunden knata runt i ringen längre... Måttligt roligt tyckte hon att vara soffpotatis, dock var whippetringen roligast såklart! Hittade en superuppfödare från Norge, så nästa år får jag säkert tillskott i familjen :love: Tyvärr fick jag inga bilder på själva utställningen, pappa fotograf var upptagen med ånglok :rofl: (klickbara)

Ligger och vilar i mammas knä... Det går ju inte att ligga på gräs?!?

Glasspaus vid Ångbåt, blåbärsglass är favoriten

Sover som en gris i bilen, och skärmar av ljuset... Allt för sin skönhetssömn?

Sv: Vinthund i Mariefred *bilder*

Vilken sötnos :D
Hennes huvudform påminner om en filur som jag träffade förut... Trist att du inte fick bilder från utställningen.:(

Jag veeeet, har ca 40 bilder på ånglok och ångbåtar däremot :D Dock såg jag utställningen, men det kan nog bli lite jobbigt i textform :angel: Stannade aldrig kvar till slutet, så jag vet inte vem som blev vad...

Hej!

Vilken tur vi hade med vädret, jag var beredd på betydligt mer regn.
Jag blev inte placerad med någon av de jag visade men hade roligt ändå, nu är det bara att vänta på whippetspecialens DVD så man får nåt skojigt att titta på. T.ex. mig själv springandes runt i ringen med skumpande bröst och annat hemskt man ser istället för att titta på HUNDEN. :rofl:

Mvh Ishtar

Jag har inte samma kroppsform som whipplarna. "Sådan ägare, sådan hund" stämmer inte på mig direkt :angel: Men däremot XLNT Marc :rofl:

Det vinröda parasollet man ser i bild, det var mitt!
Men jag verkar inte vara på plats just nu.

Vad har ni fotat här, smygfotat mig? ;)
Ja, det är jag där i svart! Men hunden min verkar vara gömd under sitt lilla parasoll. Fotat på söndagen ser jag, hade ju vitt på lördan.

Vad har ni fotat här, smygfotat mig? ;)
Ja, det är jag där i svart! Men hunden min verkar vara gömd under sitt lilla parasoll. Fotat på söndagen ser jag, hade ju vitt på lördan.

:rofl: Är det inte självklart? Jag åkte 10 mil för att smygfota en människa jag inte känner :D Nae, tror mest det var far min som tyckte mannen med whippeten i famnen var puttenuttig =D Man ser vilka voffar som är vinthundar... För de ligger i famnen :cool: Jag har ett foto där din hund tittar fram mellan stolarna fin färg! ^^

Eventuellt framtida hundens pappa (men jag lär ändra mig tusen gånger innan jag köper en till hund) http://i62.photobucket.com/albums/h114/Ambrafant/P7290240.jpg

Men det kanske inte var min, vi var väl minst 10 hundar omkring där jag satt och alla hade stolarna på samma ställe så att säga.

Gick så bra att jag inte tror att det är sant :rofl:Till Mariefred brukar jag åka för att umgås med vänner och ha en trevlig dag. Igår fick min Älskade Maya :love: Cert, blev bästa unghund och BT-2.
Maya.jpg

Mariefred2007032.jpg

Mina Älsklingar vilar ut i tältet :love:
Mariefred2007001.jpg

Mayas uppfödares tik blev BIS igår söndag.
Mariefred2007020.jpg

Hej!

Vilken tur vi hade med vädret, jag var beredd på betydligt mer regn.
Jag blev inte placerad med någon av de jag visade men hade roligt ändå, nu är det bara att vänta på whippetspecialens DVD så man får nåt skojigt att titta på. T.ex. mig själv springandes runt i ringen med skumpande bröst och annat hemskt man ser istället för att titta på HUNDEN. :rofl:

Mvh Ishtar
Letade efter dig igår men hittade dig inte tyvärr.
Kollar på bilderna. Oj oj oj nu är det slanka linjen som gäller för mig. Levt alldeles för gott på semestern. Hemskt att se sig själv på kort ;)

Jag satt en hel del vid det bordet som stod framför dig där. Undra om man stötte ihop.... Jag satt en hel del i gräset där och grät lite för att vi akut vart tvugna att ta bort våran tibetanska spaniel. :cry:
Min whippet var med men det var dock inte jag som visade henne utan hennes uppfödare och jag vart väldigt nöjd med resultatet. Hon blev placerad trea i öppna klassen med ck. :banana: Gick dock inte vidare sen. Var väldigt nöjd med det, med tanke på att hon också har haft semester och uppfödaren tyckte att hon påminde om en prinskorv :angel:

Jag gick några repor till greyhoundringen (den låg ju precis bredvid!) men såg dig inte heller! Men supergrattis till Mayas resultat, helt fantastiskt! Vilken kanonstart och vilken kanonhund du fick tag på - well worth the wait! :banana:

Jag gick några repor till greyhoundringen (den låg ju precis bredvid!) men såg dig inte heller! Men supergrattis till Mayas resultat, helt fantastiskt! Vilken kanonstart och vilken kanonhund du fick tag på - well worth the wait! :banana:

Tack så mycket! :) Jag är jätteglad för min Maya. :love: Hon är så underbart go och snäll också.

Jag satt en hel del vid det bordet som stod framför dig där. Undra om man stötte ihop.... Jag satt en hel del i gräset där och grät lite för att vi akut vart tvugna att ta bort våran tibetanska spaniel. :cry:
Min whippet var med men det var dock inte jag som visade henne utan hennes uppfödare och jag vart väldigt nöjd med resultatet. Hon blev placerad trea i öppna klassen med ck. :banana: Gick dock inte vidare sen. Var väldigt nöjd med det, med tanke på att hon också har haft semester och uppfödaren tyckte att hon påminde om en prinskorv :angel:

Fy va jobbigt med din hund. :cry: Var det på utställningsplatsen ni fick ta bort henne? Hörde att dom ropade efter veterinär :(
Skedde ett mänskligt dödsfall på hotellet i helgen :cry:
Grattis till framgångarna med din Whippet! :)

Tack! Ja, det vart lite jobbigt men inte helt överraskande då han var 13 1/2 år och hade en förstorad prostata men det gick väldigt fort på en halvtimme vart han jätte dålig.
Nej, inte i Mariefred han var på landet i Gnesta och fick även somna in där i soffan. :cry:
Ja, jag hörde om det döds fallet på hotellet. Inget kul :crazy:

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar