VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Ja, jag börjar gilla de korthåriga mer och mer, men de ser faktiskt väldigt olika ut. Lite av salukins speciella utstrålning sitter i håret tycker jag. :p Och som du säger, håriga salukiöron är ju det gosigaste som finns!

Ja, det var roligt att de var där, Dabkas är ju uppfödare till Faizas mamma. De tyckte att hon var lik henne. :)

Ja de är väl på de flesta utställnigar, iaf de söder ut:)
Jasså från vilken kull då?

Deras Italy som var med i Larv är min älsklings hund, en riktig dröm saluki, sen lika Harley då så klart som tog hem bir:et:laugh:

forts. av våran dag

DSC_0367.jpg
[/IMG]
DSC_0401.jpg
[/IMG]
DSC_0427.jpg
[/IMG]

Å vilken vacker saluki!;)

Ja de är väl på de flesta utställnigar, iaf de söder ut:)
Jasså från vilken kull då?

Deras Italy som var med i Larv är min älsklings hund, en riktig dröm saluki, sen lika Harley då så klart som tog hem bir:et:laugh:

Faizas mamma heter Dina Nazmie, alltså från D-kullen. Ja, Harley är fin, vilket domarna också verkar tycka så mycket som han vinner.

*kl*

Det här är SÅ SURT!
Nu verkar det som om jag ändå ska på hundutställning på lördag, men, ingen av mina damer är anmälda :grin:
Så nu sitter jag och letar hundvakt till Waha för fullt (till Z har det redan löst sig) och funderar på vad jag ska packa med.
Så lite som möjligt ska med, men samtidigt måste jag vara någolunda snygg, för det verkar inte bättre än att jag både ska agera fotograf och handler.
Det här är så typiskt.. mig(?). Allt planeras i sista sekund.

Ja, hit får hon också gärna skickas!

(och till Klara)

Haha, Wahidah blir åksjuk av bussresor, så njaaa ;)
Fördelen med att vinthundsvärlden är väldigt liten är att jag nog redan hittat hundvakt till båda. Det känns som om det är någon form av rekord att hitta hundvakt till två halvknepiga hundar inom loppet av några få timmar :p Iaf med tanke på att det behövs hundvakt nästan 4 dagar.
Imported_G tar Zala och en vän som jag känt i 16 år som också har saluki ska troligtvis ta Waha :)
Nu kan jag alltså koncentrera mig på att oroa mig inför utställningen :D

*kl*

Det här är SÅ SURT!
Nu verkar det som om jag ändå ska på hundutställning på lördag, men, ingen av mina damer är anmälda :grin:
Så nu sitter jag och letar hundvakt till Waha för fullt (till Z har det redan löst sig) och funderar på vad jag ska packa med.
Så lite som möjligt ska med, men samtidigt måste jag vara någolunda snygg, för det verkar inte bättre än att jag både ska agera fotograf och handler.
Det här är så typiskt.. mig(?). Allt planeras i sista sekund.

Åh vart är det du ska? till Österbybruk?:D

Åh vart är det du ska? till Österbybruk?:D

Nepp, det är inte förrän nästa helg :p
Nu är det Piteå som gäller!
Kommer traska runt på utställningen, titta på fina hundar, ställa ut och kanske fota lite under lördagen.
Under söndagen ska jag stääääda, städa och städa.
Måndagen blir tömma lägenheten-dags och sedan reser jag tillbaka hem till Sthlm.

Sedan så KANSKE jag möjligtvis eventuellt kan få jobb här i Sthlm snart :bump:
Det skulle vara underbart. Jobb = pengar = lycka :angel:

*KL*

Vi var på utställningsträning idag igen. Det är så frustrerande, Cerberus springer sååå fint och showar jättemycket. Tills vi kommer till just en utställning. Där är det för mycket dofter och han blir ganska loj och tråkig. Trist med en ras som faktiskt ska showa och visa upp sig. Vet inte hur jag ska peppa honom. Kanske släpper det med åldern? Just nu vill han helst lukta efter tikar hela tiden. :crazy:

Ska se om någon kan filma på träningen nästa vecka eller så, så ska ni få se hur han rör sig när han har lust. Han är jättefin då. :laugh:

Hälsningar från Cebbeslebbe! :D
DSC02778.jpg

Nepp, det är inte förrän nästa helg :p
Nu är det Piteå som gäller!
Kommer traska runt på utställningen, titta på fina hundar, ställa ut och kanske fota lite under lördagen.
Under söndagen ska jag stääääda, städa och städa.
Måndagen blir tömma lägenheten-dags och sedan reser jag tillbaka hem till Sthlm.

Sedan så KANSKE jag möjligtvis eventuellt kan få jobb här i Sthlm snart :bump:
Det skulle vara underbart. Jobb = pengar = lycka :angel:

Ok, vart inge Österbybruk för din del?

Nepp. Ska kanske dit och titta och ev ställa andras hundar, men jag har inte anmält något själv.

*kl*

Denna tråd rusar verkligen iväg! Jag skriver inte så mkt men läser desto mer! ;)
Är det någon mer som ska till Tånga Hed? Jag har just anmält Yazid till båda dagarna! :eek:Undrar hur det ska gå, totala noviser som vi är båda två! Och utställningskopplet är jätteläskigt tycker plutten... :angel: *hjälp*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka