VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

"Ja, men jag sätter mig här då, här var det mjukt" :rofl:
27948840.jpg

Hihihi! Får jag kopiera denna och låna till cebbes blogg? SötFaiza! :love: Det är tur att jag träffat er så att jag får träffa en trevlig saluki som inte försöker attackera Cerberus. :p Och ni var jätteduktiga idag! Kul med hp ju! :banana: (Förlåt att hela världen ser sned ut på bilderna på er, jag har full fokus på att pricka motivet och trycka på knappen. ;))

Åhh så snygg han var då:laugh:

Ja, visst är han!

Fin var hon med Och grattis till Hp

Tack! Vi är ju inte lika framgångsrika som er, men jag är nöjd.

Vet inte vilka som blev Bir och Bim tyvärr...dels har jag så dålig koll på många av hundarna och dessutom gick jag ifrån ringen ganska direkt efter att jag varit inne så jag såg inte ens finalen. Men tror att Badavie Heat of the Night blev bästa hane.

Du får gärna kopiera bilden! Jag ville skickat den till dig också, men fick inte plats, orkade inte förminska bilderna så fick bara plats med tre i mailet.

Ja, Faiza är ganska snäll och lite som Cebbe, att hon vill mest bara leka. Vore roligt om de kunde få leka lite mer ordentligt någon gång.

Ni var ju också fantastiskt duktiga!

(Det gör inget att bakgrunden blev sned på bilderna, jag har en upprätningsfunktion i IPhoto som jag använder flitigt, även på många bilder jag tar. :p)

Dessutom, Cebbe ser så rolig ut på bilden (har även flera liknande när de sitter så) och på alla lutar han sig lite bakåt och "skrattar". :D Medan Faiza är helt koncentrerad på dig och godiset. :d

Grattis till resultatet :D (och jag är smått avis, för jag vill också ha ett "välvisad" på kritiklappen...)

Fan vad Ceb är rolig när Faiza sätter sig på honom :rofl: Det där smajlet alltså!

Dessutom, Cebbe ser så rolig ut på bilden (har även flera liknande när de sitter så) och på alla lutar han sig lite bakåt och "skrattar". :D Medan Faiza är helt koncentrerad på dig och godiset. :d

Haha! Han sitter alltid så, lite bakåtlutad. Och det är klart han är glad, han har ju en söt tjej bredvid sig. ;)

Det är jättesnällt att du fotar oss med ju, jag kopierar gärna så det är ingen fara. Jag är jättetacksam. :laugh: Och jag hoppas också vi kan ta och ses någon gång så dom kan springa. Jag har ju tyvärr inte körkort, annars hade jag gärna åkt uppåt er. Men om ni har vägarna förbi här nere så är det bara att säga till. Vi är som sagt hemma hela sommaren i stort sett. Cebbe skulle nog bli överlycklig om han fick springa och busa med Faiza. :D

Tack, jo, det var roligt. Känns som jag hade lite bättre koll i ringen den här gången, även om jag mest vill ge cred till Faiza för att hon gjorde precis som hon skulle.

Ja Cebbe är skitsöt! Bara för det så bjuder jag på två bilder till från samma tillfälle:

"Se Helena, jag kan tass också!" Cebbe bara: "Jaja, jag sitter väl här och ser glad ut."
27954592.jpg

"Huh? Tappade hon en godis här?"
27954613.jpg

(Hon ser verkligen valpig ut på den här bilden. :D)

Och jag hoppas också vi kan ta och ses någon gång så dom kan springa. Jag har ju tyvärr inte körkort, annars hade jag gärna åkt uppåt er. Men om ni har vägarna förbi här nere så är det bara att säga till. Vi är som sagt hemma hela sommaren i stort sett. Cebbe skulle nog bli överlycklig om han fick springa och busa med Faiza. :D

Ja, jag kommer gärna ner till er i Göteborg, om jag inte har något annat ärende också så är det alltid trevligt med en utflykt och nyttigt för Faiza att träna lite storstadsliv. Vi kan ju försöka se till att få dit Ninni också. :angel: :D

Haha! Hon är så söt! :love: Och Cebbe är inte riiiktigt lika godismotiverad, han bara sitter och tittar. :D

Ja men där ser du Ninni! Nu är det bara att komma ner och leka med mig och Klara nån helg eller nåt! Vi har en stor bäddsoffa att campa på. :D

Förresten, vet ni vad bend of stifle är? Är det haserna typ? Vinklarna alltså? Jag fick jättefin kritik idag av den snälla ck-domaren. Hihi! Han delade ut ck till alla som fick 1or i princip. :D

"Very nice type, maturing very well, good head, broad scull, well placed ears, good bite, elegant length of neck, good straight front (tror jag), deep chest, strong topline, good bend of stifle. Stylish mover. Excellent."

Men som sagt, bend of stifle?

Ja, visst är han!

Tack! Vi är ju inte lika framgångsrika som er, men jag är nöjd.

Vet inte vilka som blev Bir och Bim tyvärr...dels har jag så dålig koll på många av hundarna och dessutom gick jag ifrån ringen ganska direkt efter att jag varit inne så jag såg inte ens finalen. Men tror att Badavie Heat of the Night blev bästa hane.

hehe, men Jamal är ju ganska välutvecklad för sin ålder, Så det kommer nog på din lilla fröken så smånig om med:)

Jaha okay, då ska resultat inväntas från salukiringen då:p
Ska du ställa ut henne nå mer då? kanske nå mer uppåt i Landet?

Funderar på att åka till Lövudden faktiskt, men har inte helt bestämt ännu. Annars blir det nog inget mer, möjligtvis senare i höst, lite beroende på var jag bor då.

Hur gick det för cebbe då?:laugh:

Cebbeslebbe var så duktig så. Han var ensam unghund dock. :( Men han fick en 1a med CK, och blev oplacerad i BH. Fast domaren var väldigt givmild som sagt. Några fick tvåor, resten fick ck. Det var 5 championhanar i bästa hane, så.. Men jag är jättenöjd. Han sprang på lite piggare i bästa hane så jag fick bekräftat att han är lite mer villig att visa upp sig när han har sällskap i ringen. Och så är han förstås alltid finast i mina ögon. :love:

Ja men där ser du Ninni! Nu är det bara att komma ner och leka med mig och Klara nån helg eller nåt! Vi har en stor bäddsoffa att campa på. :D

Camping på bäddsoffa låter utmärkt :D
Sålänge det inte är sista veckan i juli eller två första i augusti kan vi försöka komma ner. Zala kommer nämligen löpa då :p Kanske inte allt för roligt för lilla Ceb.

Cebbeslebbe var så duktig så. Han var ensam unghund dock. :( Men han fick en 1a med CK, och blev oplacerad i BH. Fast domaren var väldigt givmild som sagt. Några fick tvåor, resten fick ck. Det var 5 championhanar i bästa hane, så.. Men jag är jättenöjd. Han sprang på lite piggare i bästa hane så jag fick bekräftat att han är lite mer villig att visa upp sig när han har sällskap i ringen. Och så är han förstås alltid finast i mina ögon. :love:

Jaha man vad kul ändå:D
Och ja han är faktist snygg inte bara i dina ögon:p

Jasså ska flytta eller?

Ja, jag hoppas ju komma in på veterinärutbildningen, så då blir det Uppsala för min (och Faizas) del. Vilket är kul eftersom det känns som det är närmare till mycket, även vinthundsaktiviteter. Åh andra sidan kommer jag nog inte ha lika bra tillgång till bil, men det finns ju tåg och buss.

Camping på bäddsoffa låter utmärkt :D
Sålänge det inte är sista veckan i juli eller två första i augusti kan vi försöka komma ner. Zala kommer nämligen löpa då :p Kanske inte allt för roligt för lilla Ceb.

Jag kommer vara här i Gbg hela sommaren (förutom att jag hoppas på att kunna åka på arvikafestivalen) så för mig passar det när som helst. Nästa måndag ska jag på en arbetsintervju om ett sommarjobb som jag vill ha rent ekonomiskt men som jag helst skulle slippa om jag fick välja. ;) Men efter det får jag väl veta om jag får det och hur jag jobbar isf. Det hade varit jätteskoj om du kom ner och Klara var nere samtidigt.

Min sambo frågade förresten igår när vi får salukibesök, efter att ha sett bilderna på Faiza och Cebbe från igår. Han är ju väldigt förtjust i salukis. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka