Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)
Välkommen!

Trist att du bor i Malmö, kom till Sthlm istället
Vad jag vet så finns det inget specifikt vinthundsfoder, men oavsett vad jag skulle ha för hund så är jag numera ytterst noga med att välja ett foder som det inte finns så mycket "skräp" i. (I många foder finns det mängder av ingredienser som hunden inte får någon näring av, det kan finnas färgämnen och gud vet vad...) Jag ger mina Magnusson Meat & Biscuit för aktiva hundar.
De har innan ätit Purina Pro Plan, Pedigree och en kort stund blandade jag i Royal Canin i fodret.
Purina har de fungerat bra på (det är det som de ätit på kenneln), men de skiter mer när de äter det än vad de gör när de får Magnusson. Samma sak med Pedigree.
Royal Canin kan jag öht inte ge mina hundar. Jag vann en påse på utställning förut och tänkte blanda i det i mitt foder (som då var pedigree) men då det, trots försiktig iblanding gjorde att det bara rann skit ur unghunden fick fodret vara godis åt gammeldamen (som har en betydligt tåligare mage).

Samtidigt har jag för mig att Frittepower här på buke, som har borozi, sa att royal canin gjorde hennes hund så trög i magen att han knappt kunde skita.
Så, alla hundar reagerar olika på olika foder, vilket ju gör fodervalet knepigare
Du kommer väl få med mat när du får hem din hund? Fungerar han bra på det (bra i pälsen, skiter lite, inte behöver äta extrema mängder för att hålla hullet osv) så är det väl bara att fortsätta på det