VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Galathea: Trots att jag är helt kär i din Cebbe så förstår jag verkligen inte hur du orkar att ha en afghan, 2-3 timmar bara för att föna! Jag som tycker det är jobbigt att behöva duscha av Faiza ibland, vilket högst tar 10 min...

Inte jag heller ibland. ;) Idag började jag tex badet strax efter 11. Nu är jag just precis färdig. Fast då låg han på tork i handdukar i ca 1,5 timme innan jag började föna. Han tappar ju valppälsen nu så han trasslar som sjutton. Han badade ändå i torsdags sist så det har inte direkt gått jättelång tid. Men sedan när dom är fullpälsade räcker det nog med bad en gång i veckan ungefär.:p

Jösses vilka långa bakben unga fröken Faiza har! :D

Oh, förresten. LC i kungsbacka på söndag? :p

Inte jag heller ibland. ;) Idag började jag tex badet strax efter 11. Nu är jag just precis färdig. Fast då låg han på tork i handdukar i ca 1,5 timme innan jag började föna. Han tappar ju valppälsen nu så han trasslar som sjutton. Han badade ändå i torsdags sist så det har inte direkt gått jättelång tid. Men sedan när dom är fullpälsade räcker det nog med bad en gång i veckan ungefär.:p

Herregud, men du kan knappast ha problem att hitta på något att göra en ledig dag. :D
Jösses vilka långa bakben unga fröken Faiza har! :D
Jag vet, på den bilden ser de verkligen enormt långa ut, hoppas framändan växer i kapp.

Ibland undrar man ju om det inte är en hare. :p
26722408.jpg

Oh, förresten. LC i kungsbacka på söndag? :p

Åh, jag har egentligen väldigt dåligt med tid till helgen, men detta ska kollas upp!

Haha! Näe, det är ju ett sätt att se på saken förstås. ;) Men tro det eller ej så har jag ett annat liv än Cerberus, som idag då borde jag ha pluggat och skrivit tenta. :o Men tovig hund går före, annars blir det bara ännu värre. :p

Jag vet hur det är att ha ung hund som växer lite tokigt. Cebbe är fortfarande ranglig och grann, men jag tror att det ger sig med tiden. :)

Vad roligt! Den rasen tycks bli mer och mer populär. :) Både min sambo och min bästa vän Anders vill ha salukis. Eller egentligen vill dom nog ha afghan men båda har insett hur mycket tid pälsen tar, så saluki står näst på listan. :D Anders håller på och öppnar egen salong nu med så det lär nog inte dröja så länge innan han faktiskt skaffar en. Passar ju in super på en egen divan på frisersalongen. ;)

Hur stor (eller liten) är förresten rasen nu? Jag har inte ens koll på afghanen, men den känns inte särskilt stor alls. Vet att sveriges afghaner har ca 200 medlemmar, och så finns det ju säkert dom som har afghan utan att vara med där. Och så känner jag faktiskt bara en till mer än jag som bara har en, annars verkar folk ha ett helt kompani. :D

Vad roligt! Den rasen tycks bli mer och mer populär. :) Både min sambo och min bästa vän Anders vill ha salukis. Eller egentligen vill dom nog ha afghan men båda har insett hur mycket tid pälsen tar, så saluki står näst på listan. :D Anders håller på och öppnar egen salong nu med så det lär nog inte dröja så länge innan han faktiskt skaffar en. Passar ju in super på en egen divan på frisersalongen. ;)

Hur stor (eller liten) är förresten rasen nu? Jag har inte ens koll på afghanen, men den känns inte särskilt stor alls. Vet att sveriges afghaner har ca 200 medlemmar, och så finns det ju säkert dom som har afghan utan att vara med där. Och så känner jag faktiskt bara en till mer än jag som bara har en, annars verkar folk ha ett helt kompani. :D

Oj, jag vet faktiskt inte hur stor rasen är nu, den har ju ökat explosionsartat senaste åren känns det som! Jag är uppvuxen med salukis (min familj har fortfarande saluki också) och förr var det ju inte särskiljt vanligt.
Min faster och hennes man hade afghan när jag var liten, men hon var nedklippt ;) Jag förstår hur mkt tid man måste lägga om man ska ha afghan med full päls!

Jag vet, samma med afghaner. Fast jag tror att det var mer poppis med affar på typ.. slutet av 70-talet eller nåt. Jag träffar på en massa folk som haft afghan (av nån anledning ganska många alkisar :D) och många som säger att dom inte är så vanliga längre. Jag är uppvuxen med afghaner och då var dom inte så vanliga iaf. Man var lätt ohäftigast i klassen, för man skulle ju ha en häftig labrador eller en macho schäfer. :cool: Nu är det lite annorlunda och alla tycker att Cebbe är såå cool. Vilket han så klart är. :love: Skulle gärna ha en saluki med dock, men afghanen i mitt hjärta så det lär bli en sådan till först. :love:

Jag vet, samma med afghaner. Fast jag tror att det var mer poppis med affar på typ.. slutet av 70-talet eller nåt. Jag träffar på en massa folk som haft afghan (av nån anledning ganska många alkisar :D) och många som säger att dom inte är så vanliga längre. Jag är uppvuxen med afghaner och då var dom inte så vanliga iaf. Man var lätt ohäftigast i klassen, för man skulle ju ha en häftig labrador eller en macho schäfer. :cool: Nu är det lite annorlunda och alla tycker att Cebbe är såå cool. Vilket han så klart är. :love: Skulle gärna ha en saluki med dock, men afghanen i mitt hjärta så det lär bli en sådan till först. :love:

Haha, det där känner jag igen! :D "Somalia-hundar" skrek de efter mig... :crazy: :grin:

Haha! Näe, det är ju ett sätt att se på saken förstås. ;) Men tro det eller ej så har jag ett annat liv än Cerberus, som idag då borde jag ha pluggat och skrivit tenta. :o Men tovig hund går före, annars blir det bara ännu värre. :p

Jo, jag har förstått att du pluggar och verkar ha mycket för dig, det är därför jag beundrar hur du hinner och orkar!

Niangi: Roligt! Men vad blir det för någon då? Valp/vuxen? Kennel?

haha det är inte bara jag d¨som träffar på alkisar som har afghan då:p

Dom komenterar att man kanske har fina hundar osv, sen säger dom att de själv har haft hund engång i tiden och att det va Afghan. Men ja man kanske blir alkis efter att ha ägt en sån? efter alla utbrott man läre få över pälsen?:p

Meeen, du måste ju lägga in bild på din snygging, annars gör jag det åt dig :p Jag har en hel del sådana på externa hårddisken ;) (Hojta till så kan jag skicka vid tillfälle)

Salukiringen har räknat med att det finns ungefär 1000 salukis i Sverige, men, med tanke på valpexplosionen förra året lär den siffran ha stigit i alla fall lite.

Salukiringen har räknat med att det finns ungefär 1000 salukis i Sverige, men, med tanke på valpexplosionen förra året lär den siffran ha stigit i alla fall lite.

Visste väl att man kunde lita på dig. När jag skrev frågan tänkte jag att Ninni nog har svaret. ^^

Du får gärna lägga in bilder, eftersom jag inte har några med egen © ännu! ;)

Vet inte om jag har nyare bilder än de jag fotade när han var 12 veckor, men tja, här är han :p

DSC_0660.jpg

yazid22.jpg

Jag kan ta och leta upp andra bilder senare ikväll eller imorgon.

Meh! Nu får ni berätta lite om sötnosen!:love: Var kommer han ifrån?

Senast ändrad av en moderator:

Det är en vild liten pojk som kommer från samma kennel som min Wahidah (jag vill inte skriva ut kennelnamn i forumet, men jag tror att du har koll?).
Jag har följt honom hyfsat, på nära håll, från start och har samtidigt pratat med Niangi över msn. (vilket jag gjort länge nu)

Hon blev förtjust i den här lilla pojken, som heter Yazid, redan första gången hon såg honom på bild. För ett tag sedan tog hon mod till sig och kontaktade kenneln och efter lite prat hit och dit så blev det bestämt att han får nytt hem :D Jag tror att jag är lika glad som Niangi åt det :angel:

Yazid är en pigg och otroligt positiv pojk. Han vill alltid vara med på allt, utforskar gärna världen och är supersocial. Han gillar att hoppa upp i ens knä och bita en i näsan och han är den av valparna som var mest framåt när vi började koppelträna dem. Hade det inte varit för att jag har två tikar så hade jag utan tvekan kidnappat honom, för jag är jättekär i honom :p

Ja visst är jag glad! :D Nu återstår bara att träffa honom! :) Men efter allt jag hört så låter det mer än bra!

Jag är jätteglad åt att han kommer till dig. Jag vill verkligen inte tappa kollen på hur det går med honom. (Jag har blivit så bortskämd med det där att ha kontakt med valpköpare :angel:)
Jag är övertygad om att du kommer älska honom massor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka