VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Iiiiiih sååå söööt! Jag dööör! Måste. Skaffa. Valp. :love::love:

Visar två gamla favvisar på Cebbe med då. Bara för att dom är så söta som små. Kassa mobilkamerabilder, men ändå. Hjärtat smälter. :love:

I bilen på väg hem.
52942_1203323557.jpg

Första dagen hemma.
DSC00048.jpg

Gud så söt han var, (som alla valpar förstås), jag vill gärna ha en, två, tre alla som finns till...
Usch, får lov att tänka på något annat nu. Har ju precis idag badat två stycken och det borde ju vara avskräckande nog.

Gud så söt han var, (som alla valpar förstås), jag vill gärna ha en, två, tre alla som finns till...
Usch, får lov att tänka på något annat nu. Har ju precis idag badat två stycken och det borde ju vara avskräckande nog.

Ja, så är jag också. Jag hade två affedamer på besök här häromdagen och hade således tre med mig på promenaderna. Men det gick så lätt att det snarare var en uppmuntran att jag måste skaffa flera. :love: Å andra sidan är ju min inne i värsta tovperioden (eller faktiskt nog så smått på väg ur den, men den är i färskt minne) och det känns inte helt skoj med tanken att ha två sådana. Men till nästa sommar borde han ju vara vuxenpälsad så då får nog en valpis flytta in. :D

*KL*

Jag är glad :D Min unga dam börjar äntligen få bättre front! (inte en dag för tidigt...)
Dock funderar jag på om hon inte är lite väl rund... Jag behöver se fler salukis. Det känns som om jag tappat kollen på om mina hundar är i bra hull eller inte.
w_44908008.jpg

Han ser verkligen mycket bättre ut i fronten en förr!:laugh:
hehe ja det där med hull är väldigt svårt när man inte har massa andra att jämnföra med, jag bruka alltid passa på jämnförnär jag är på utställnig så sen vi var i vägh sist fick han banta lite:phaha! Men lite tro jag inte hon skulle skada av att gå ner, men hon är ju inte heller så att man tänker på att hon skulle va nå tjock.

Easy börjar bli stor fyllde 1 år i maj - svårt att få ett snyggt helfigur kort på honom. Raaaak i fronten, lite fransysk....men snyggt huvud har han;)
easy%C3%B6desh%C3%B6ghuvud%20red.bmp

Haha, det är bara att fota helkroppsbild och se glad ut - alla är inte "perfekta" och framförallt fronterna brukar ju rätta till sig när de blir äldre (tacka gudarna för det!) ;)

I know;)men för tillfället är det mini Charlie Chaplin som springer i utställningsringarna.Alltid glädjer vi nån:banana:

Nyss hemma från resan (Gotland)
Jamjam blev Champinjon (halvbror med Easy)
jamme%20redig%20champ.bmp

Senast ändrad av en moderator:

I know;)men för tillfället är det mini Charlie Chaplin som springer i utställningsringarna.Alltid glädjer vi nån:banana:

Min dam har precis slutat vara mini-Charlie Chaplin, så jag vet hur det är :p
Dessutom har hon dålig haka och har dragkamp med utställningskopplet i utställningsringen. Nu kommer hon vara skendräktig under nästa utställning. Som uppbäddat för succé, eller hur? ;)

hej.
jag är helt ny medlem här, men har läst lite tradar innan (jag skrivar pa tyskt tangentbord om ni undrar), jag bor i göteborg och har en liten 6manaderstik, blandning saluki/whippet, jag antar att ni inte bara letar efter renrasiga.. ;)
/sindy

Tur att jag träffat Cebbes päls och vet att en sån där sötis blir stor och får jobbig (men ack så snygg) behåring:D

hej.
jag är helt ny medlem här, men har läst lite tradar innan (jag skrivar pa tyskt tangentbord om ni undrar), jag bor i göteborg och har en liten 6manaderstik, blandning saluki/whippet, jag antar att ni inte bara letar efter renrasiga.. ;)
/sindy

Men, haha :D Jag misstänker att jag vet vad det är för någon du har. Har du bilder?

Tur att jag träffat Cebbes päls och vet att en sån där sötis blir stor och får jobbig (men ack så snygg) behåring:D

Hihi! Cebbes päls är helt nybadad och fin just nu, så för stunden är den inte så avskräckande faktiskt. Min smärta i ryggen påminner dock lite om vad jag just gjort för att få den så tjusig. ;)

För övrigt undrar han nog vart hans bossiga tjej Kirsty tagit vägen. :p

ja det har jag, men bara i telefonen, men ska leta upp sladden nu och hiva över dem i datorn, har bara inte blivit av :P

uh, kan man inte lägga upp bilder som inte ligger pa nätet?

ah, da kan jag dessvärre inte lägga upp eftersom jag bara har bilddagboken att lägga upp pa och den gar det ju inte att länka till. mnen du sa att du trodde du visste vad det var för hund jag hade? hon är hur mysig som helst, nu ligger hon o sover bredvid mig i soffan :)

regga dig på photobucket.com då ;)

Jag misstänker att jag vet. För ungefär ett halvår sedan hörde jag talas om att det precis fötts en kull som var whippet/saluki-korsning och det kan inte finnas allt för många sådana som dessutom är i rätt ålder :p

will do :) är inte sa hemma pa att ladda upp bilder pa nätet..
aha, det vore ju kul att fa koll pa de andra syskonen, de jag köpte henne av som omplacering visste vad kenneln hette (jag har skrivit upp det men hittar det inte just nu) men inte nagot mer direkt..

Jag har koll på vart i alla fall ett av syskonen bor. Är den från en kennel så vet jag garanterat vilken det rör sig om... Har för mig att det var någon annan här på buke som kanske skulle köpa en annan av dem, eller var det du? det var i alla fall någon som skrev ett PM till mig och frågade om jag visste något om hundarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka