VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

nej det var inte jag, har inte varit medlem här förrän nu. jo det var en kennel, ska kolla vart jag har skrivit upp vad den heter, bookmarkade inte sidan dumt nog.. men det hade varit kul att tussa ihop dem och se om de känner igen varann :)

här är min lilla sötnos olga. fler bilder finns i galleriet pa photobucket och fler kommer:
http://photobucket.com/olgas
:p

DSC00309.jpg

mvh
sindy och olga

hihi ja det är hon, oh gillar att sitta i knäet ;D

jag har inte köpt det, fick med det pa köpet, sa jag vet inte vart det kommer ifran tyvärr, mer än att de hade beställt det online fran nagon svensk sida :/

De brukar gilla det :D
Jag tycker att det verkar som om hon ser ut som en whippet, fast med lite för långa öron :p

Är det från någon svensk sida så kan jag nog leta fram vilken det är utan problem... Har redan mina små misstankar om vart det är köpt.
(Jisses, jag borde leva lite mer för något annat än bara vinthundar och allt som "hör till" :D)

hihi men jag är likadan, hade borzoi förut, men det var nästan fyra ar sen, sa har verkligen saknat att ha en vinthund i huset! men hon är större än en whippet, och ryggen är rakare, mer som pa salukin da, men det syns lite daligt pa bilderna.
just nu letar jag efter bra mönster för att sy ett täcke som passar bra pa henne, hon är inte förtjust i regn den lilla snuttan :P

En gång vinthund, alltid vinthund :D

Jag har ett regntäcke till mina damer som jag faktiskt köpt för ungefär en hundralapp. Ingen perfekt passform, men det sitter kvar och det skaver inte och håller dem torra. Jag kan kolla om de har kvar det där som jag köpte det. Lär inte gå att få så väldigt mycket billigare ens om man gör själv.

sa sant!:bow:
mm, jag tänkte syr jag det själv sa kan jag fodra det med nagot varmt med, och fa rätt passform. vi far se hur det gar.. ;)
men skicka gärna länk, jag har letat men tycker det är svart att hitta för vinthundar, det mesta jag hittar är fran england.

Syr man själv och är hyfsat duktig på det så är det ju också ett lätt sätt att tjäna lite extrapengar. Vinthundstäcken är ju svåra att hitta men det är många som är intresserade av att köpa.

Tittade nu och de verkar inte ha kvar täcket, tyvärr :mad: Jag fortsätter hålla utkik, jag ska ändå börja spana efter vintertäcken till mina damer nu. (för jag är för lat för att sy själv även om jag kan :p)

jag har maskinerna uppställda hemma sa jag har ingen ursäkt :p och blir det brs blir man ju sa himlans nöjd, men nagon storproducent kaan jag nog aldrig bli, men du har rätt, det är ju sa svart att hitta.
tänkte jag skulle skaffa ett hundsäkerhetsbälte till henne, är det nagon som har erfarenhet av hur de sitter pa vinthundar?:confused:

Haha :D Man behöver ju inte bli någon storproducent för att tjäna lite pengar. Sy upp en 5-6 täcken som du säljer så har du tjänat in några hundralappar i alla fall :)

Jag misstänker att hundsäkerhetsbälten inte sitter helt lovely på vinthundar.
Men efter att ha sett ett test av olika bilsäkerhetsgrejer som finns (ett test jag hittade via buke, jag kan se om jag hittar det igen) så skulle jag aldrig någonsin våga ha bilbälte till hunden - i alla fall inte om det inte var helt ordentligt krocktestat... Här kommer det bli riktig bilbur som gäller när jag väl köper bil...
Bältet gick tydligen sönder i spännet när bilen krockade, så hunden flög runt som en vante ändå och kunde slå i framrutan - m.a.o. ingen skillnad mot om hunden suttit lös...

-----

Jag hittade testet. Ett filmklipp, på tyska visserligen, men man ser ju hur sakerna fungerar...
http://www.adac.de/adactv/test_technik/Tiertransporte.asp?ComponentID=213764&SourcePageID=213582

Senast ändrad:

nej jag har tänkt pa det med, men jag skulle vilja hitta ett bra alternativ till hundbur om man aker i nagon annans bil som inte har hundbur.

Oh, så söt hon ser ut! :)
Är det en tjuvparning? Eftersom den kommer från en kennel, menar jag.

jag vet inte riktigt, hon är en omplacering och jag fick inte sa mycket info om just det fran de förra ägarna, det viktigaste är ju att hon är frisk, även om det hade varit roligt att hitta syskonen till henne, eller ialla fall se hur de kommer se ut när de blir vuxna, om det nu finns nagra. hon är lite av ett mysterium ;)

Ja elelr hur, lite historia om ens hund är alltid kul att veta! :) Jag är sådan att jag kan sitta och studera olika stamtavlor i timtal. :D Mina föräldrar har ju alltid haft saluki så jag känner igen flera av de gamla kennlarna från deras äldre hundar. :)

Ang. bilbälte så har jag köpt ett åt Yazid och det sitter bra på honom. De tyska testerna vet jag inte vilket märke de visar, men jag tänker mig att fastspänd hund ger bättre resultat än hund som är lös i bil.

*KL*

JAG ÄR NERVÖS! eller ja, jag börjar bli... Jag MÅSTE utställningsträna med mina damer, nu, bums på momangen.
Jag såg precis PMet för utställnignen som är om någon vecka..
164 salukis totalt! (tänk att bli BIR där...)
28 tikar i junior/unghundsklass (Det står inte exakt hur många juniorer eller unghundar det är)
Waha kommer få konkurrens, men inte så blodigt mycekt som jag trott.. Kanske "bara" 10st eller något sådant... :crazy:

56 tikar går antingen i bruks, öppen, champion eller veteran. Zala lär också få en del konkurrens... ÅH vad jag vill att det ska gå bra för henne, mest för att hon är det vackraste jag vet...

Som tur är så verkar det i alla fall inte som om det krockar, trots att Zala och Waha går i olika ringar...

Men alltså, jag kommer dö av nervositet! Och jag hoppas att det inte regnar! Waha HATAR att gå på blött gräs... Visserligen kanske det kan få henne att lyfta lite mer på tassarna som hon nu nästan släpar ibland om hon är uttråkad...

Vad tusan har jag gett mig in på?!

jo det är klart att det är roligt med historia för djuren, men jag har haft en tendes till att samla pa mig omplaceringsdjur med lite dunkel bakgrund under aren, sa det har alltid varit brokigt och utan stamtavlor pa bade katter och hundar här hemma :p

vad är det för märke du har köpt? och är det en speciell modell, eller är det bara att justera remmarna sa den passar en vinthund? jag förstar ju att den kommer i olika storlekar:D

Hehe jo våra kissar har också bitvis dunkelt förflutet så jag vet hur du menar. ;)

Jag är inte hundra på märket nu, men jag tror det heter Trixie. Jag valde L till min saluki (f.n. ca 63 cm i mankhöjd) och det finns utrymme för honom att växa i det (räknar med att han blir ca 68 cm som fullvuxen). Funkar riktigt bra att ställa in och sitter bra! :)

ah tack, det ska jag kolla upp. jag har ingen egen bil och aker ibland längre sträckor i andras bilar utan burar sa da skulle det ju kännas mycket tryggare.

*KL (igen)*

AH!
Idag är det utställning uppe i Alfta och det var ca 40 salukis med.
Wahidahs syster debuterade.
Först vann hon sin klass. Sedan blev hon Bästa tik med Cert(!) sedan blev hon bäst i rasen!
Det är helt sjukt! Jag som fortfarande ser henne som en liten valp :o
De ringde från kenneln till mig nyss och var helstolliga, såklart. Jisses.
Nu tycker de att Wahidah ska göra samma sak, fast på Lövudden.. Öhm. Jag känner att jag får "lite" press på mig nu. AH! Jag dör. Hihi :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka