VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

2500 hundar?? låter mycket för mig det... :o heh, vad räknas som 'stor' utställning eg, hur många hundar är det på de största i sverige t ex?

jo egentligen borde jag ju passa på. fast jag bor ju inte i sundsvall längre, så isf får jag ju ta mig dit enkom för det den helgen. kanske ska fråga uppfödaren om hon vill ställa, så slipper jag men får henne ändå bedömd :D

2500 hundar?? låter mycket för mig det... :o heh, vad räknas som 'stor' utställning eg, hur många hundar är det på de största i sverige t ex?

jo egentligen borde jag ju passa på. fast jag bor ju inte i sundsvall längre, så isf får jag ju ta mig dit enkom för det den helgen. kanske ska fråga uppfödaren om hon vill ställa, så slipper jag men får henne ändå bedömd :D

Nja så mycket är inte om man tänker på hur många raser det är, och sen är det ju öven 2dgara.
Normalt tro jag det bruka ligga på 3000-3500?

Sen finns det ju klart dom som är mycket större med.
Förra året jag var på my dog i Göteborg så tro jag det var 11 000hundar på skk utställning som håller på i 4dagar då.
Sen så är det väl fler med efter som att det är många ras klubbar som annordnar ras speciall dom dagarna inte den rasen går på skk.

Jo men det är verkligen kul få sin hund bedömd,speciellt då det är första gången se vad en domare tycker om den:laugh:

Äh, inte så mycket om det är många raser ;) Stort börjar det bli om det är ca 2000 hundar på en vinthundsklubb-utställning :D

Att låta uppfödaren ställa kan ju vara bra idé, så kan du kika lite och ställa själv en annan gång ;) Det är inte så farligt att ställa ut. Först står alla hundar i rad efter nummerordning. Då ska hunden stå så stilla som möjligt ;) Sedan springer alla i en cirkel (är det stora klasser så kan det bli att halva gruppen springer, men domaren säger hur det ska gå till), sedan kollar domaren på hundarna en och en och säger var du ska stå, hur du ska springa och allt sådant ;) Det är inte direkt svårt att ställa ut och så länge man inte ställer champions är det knappast direkt höga krav på att de ska uppföra sig utmärkt.

Nu är min lilla älskling 12v!!!!
Den här månaden har varit jätte rolig och jag älskar henne mer för varje dag!!!!
Igår försökte vi oss på att ta lite uppställnings bilder och det här är dom bästa...
Miiko12v2Augusti2009.jpg

Bild083.jpg

Bjuder på vampyr kyssen också:)
VampirekissAugusti2009.jpg

Sen var ju Red_Chili och tjejerna på besök...och Miiko leker fotomodell
Bild077.jpg

En fin Zala
Bild054.jpg

Red_Chili! Vore kul att se bilderna som du tog på lillen:)

Nu måste hon kissa!!!! Igen!!!!!

Adjö:)

Hon är så fin din lilla!
(och ÅH vad man ser rolig ut när man fotograferar :rofl:)

Jag har tyvärr inget som helst bildredigeringsprogram på datorn eftersom mina två vanliga datorer bestämt sig för att avlida och kan därför inte ens förminska bilderna (infoga valfri lång rad med mindre vackra ord).
Ska försöka få någon ordning på allt snart och då lovar jag att det kommer bilder! :D

Satt och titta på gamla bilder - låt mig få presentera Dolph min 1;a vinthund som fick mig att älska vinthundar. Han är en Grafghan;) blandning mellan Greyhound och Afghan, fick ha honom i hela 13,5 år - en riktig one time dog:D
dolph%20st%C3%A5r.jpg

dolph%20huvud.jpg

Han var ju också riktigt stilig! Hur var hans pälsväxt? Klippte du ner och hur var kvaliteten? Frågar för på bild så syns inte många drag av afghan tycker jag.

Jo första året var han lik afghan i sättet;)Näe ingen av valparna var långhåriga - det korta slog igenom, känns precis som en greyhoundspäls, liten ringla på svansen och brindlefärgen från pappa Afghan.

Tack:)Du skulle sett honom innan han blev gammal och grå - mörk brindle med svart mask och mörka ögon-min önskefärg på Greyhound;)

Tyvärr - bara vanliga kort inte sparade på cd.

Som skrivet ovan - bara vanliga kort inga sparade på cd.

dolph%20liggred.JPG

redoplhst%C3%A5r.JPG

Satans dålig scanner

+ Red_Chili

Nä det är klart, det finns ju rätt många raser, och samlas några av varje ras så blir det ju många :D Det är bara det att för en oerfaren så låter 2-3000 hundar som väldigt många hundar :p

Nu är det ny matsats på G:D
Morötter, zucchini, paprika, tomat, ris, kycklinglever, grisfärs, gnutta salt och majsolja.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka