VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Tänkte putta upp tråden med lite våta affar...
Bild001.jpg

blöt tjej i soffan
Bild002.jpg

nr två, kammad men inte torr
http://i769.photobucket.com/albums/xx331/Afghans_album/Bild007.jpg
nr 1, kammad och väntar på köttbulle!

Men hur gööör man igentligen för att kopiera en bild när man vill ha den i citat rutan?
Misslyckas varje gång...

Hur stor är eg utställningen i Sundsvall? Har för mig att jag varit på den för en massa år sedan, tyckte den var rätt stor då iaf, men jag kan ju minnas fel.

ingen arning faktiskt.. har inte vatt där innan (vad jag vet iaf, var nog väääldigt liten, om jag har vatt där :o..) hoppas vi ses där :)

Ja de där tänderna har man hunnit känna några gånger..:angel::rofl:
Han heter Cosmic Dice, kallas Donnie:D
ca 8 veckor. PM:ar dig kenneln!

Hur går det med din lilla sötnos? :laugh:

Tur för dig att man inte kan stjäla sötnosar via nätet :love:

Jag lagar egen mat:)
Ris, morötter, zucchini, lök, vitlök, olika kött tex, kyckling, grisfärs, lever (kanin, kyckling, nöt).
Kanske ska dra ner riset och lägga till mer morisar då:idea:

Tänk på att både lök & vitlök är giftigt för hundar och dra hellre ner på fläskfärsen än på riset om du vill dra ner på hundens fett/energiintag. Fläskfärs = massor med fett.

Varför skulle det vara giftigt? :confused: Persilja är giftigt vet jag, men lök och vitlök? Vilka ämnen skulle det vara, vad för symptom? Här i Italien är det vanligt med "hemkok" till hundarna, och innehåller nästan alltid lök och vitlök, och jag vet INGEN hund som har några utslag el sjukdomar som inte går att härleda till andra orsaker.
Måste säga att jag är mkt skeptisk till ditt påstående, du vet väl att "alla" har åsikter om allt ;) Så om jag ska sluta med lök och vitlök vill jag ha fakta:laugh:

En erfaren hunddietist här har just rek. fläskfärs till hund :) Mkt möjligt att hon har fel, men jag ger som sagt inte bara fläskfärs.

har googlat lite, jag har en klyfta vitlök och en rödlök för en 8 dagars-sats:)
Tror mer på dess goda egenskaper, än de onda:p

Länk 1

Länk 2

Länk 3

Vill du regelbundet ge dina hundar något som är giftigt (vilket all lök, oavsett färg faktiskt är), så är det ju upp till dig att göra så, men det kan ju finnas andra som inte vet att det är giftigt och som inte vill ge giftiga saker till sina hundar.

Det verkade ju vara ganska vetenskapligt bevisat, så det kan jag köpa :laugh: Ingen mer lök el vitlök:)

Är bara trött på alla åsikter hit och dit utan grund...

Nåja, om jag skriver en personlig åsikt, så bukar det framgå men jag förstår hur du menar ;)

nja, vet inte.. jag och två kompisar (vilhelmiina och sanna) funderar på att åka på en liten 'mini-semester'.. till gbg och gå på liseberg, shoppa och ha allmänt trevligt :) och sedan åka tåg eller bil (om vi lyckas hitta skjutts) till sundsvall.. men isf blir det nog bara juniorhandling :P

Jaha okay, men då kanske vi ses där:)

Jag funderar faktiskt på att prova att ställa Glimma i Sundsvall (jag är ju från Sundsvall). Men jag vet inte om jag törs :o Hon är aldrig ställd förut (inte heller utställningstränad, eller särskilt väluppfostrad i folksamlingar för den skull...), och jag har själv aldrig ställt ut nån hund nån gång, så jag har noll koll på hur det går till. Plus att jag inte ens är säker på att jag hinner åka hem den helgen.

Hur stor är eg utställningen i Sundsvall? Har för mig att jag varit på den för en massa år sedan, tyckte den var rätt stor då iaf, men jag kan ju minnas fel.

hehe när det är på hemma plan så läre man ju bara passa på och ställa tycker jag:p Och ja om man säger till domaren med att det är första gången man ställer osv bruka dom kunna visa hur man ska springa osv med:laugh:

Nja visst det är ju stor utställning men ja det bruka inte vara så jätte mycket hundar ändå, kanske 2500?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka