VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Nu vet jag inte hur det är där, men gå gärna en runda och kolla staketet. Det kan komma harar och de känner till kryphål...:eek:

Gott råd! Ska åka ut imorgon. Idag har vi gått Malmö runt och nu sover han sött bland filtar och kuddar. :love: Börjar bli lite som gubben bredvid.

Han har ätit kanske 1,5 dl nu på eftermiddagen, annars deppar han och matstrejkar. Har fått rådet att inte fjäska med godis i matskålen och det vill jag inte heller. Vill inte skämma bort honom för mycket med tanke på honom själv och även studentkassan som ju ska hållas i kort koppel :p Han har fått lite gotti under promenaden i alla fall och han dricker vatten som vanligt. Tror ni han överlever? Hur länge brukar dom matstrejka efter flytt?

För övrigt är han världens sötaste och snällaste lilla hund :love:

Tror ni han överlever? Hur länge brukar dom matstrejka efter flytt?

Jaadå, han överlever ;) Andas nu.
Zala var förut sådan som mat"strejkade" (åt nästan inget) i 1-2 veckor efter miljöbyte. Då hade hon ändå mig med sig och var världens matvrak i vanliga fall. Eftersom han är med nya människor, har rest långt osv så behöver du inte oroa dig om du inte ser att han börjar tappa vikt mycket eller på annat sätt verkar påverkad av att han inte får i sig tillräckligt.

hade jag haft kamera hade jag skapat underbara bilder ikväll.

Vi går upp mellan vinrankorna, kolsvart men solnedgång i horisonten. En svart salukisiluett mellan rankorna med den skymmande himlen bakom..
Så lyriskt vackert!!

kl

Åh, idag fick jag ytterligare min vinthundslängtan något stillad (utöver att jag igår fick tillbringa dagen med Red_Chili och hennes hundar). På väg hem från träningen mötte jag nämligen en afghan (med husse) som hette Asta och var tvungen att hälsa på och prata med henne lite. :D

Haha! så typiskt! Och åh, om du bara visste hur trött Wahidah är efter igår! Hon orkar knappt ha dragkamp (och du såg ju hur tokig hon var i det :p)
Jag har ju möblerat om här också, vet inte om du fick mitt mms.. men iaf, Zala utnyttjar att datorn nu står bredvid sängen. Hon kan nämligen lägg sina framtassar i mitt knä när jag sitter vid datorn och på så vis kräva att jag klappar henne, i alla fall lite :D

Visst har hon blivit lite finare i hullet? Eller är jag totalt partisk?:D

Nyss anländ

DSC00824.jpg

Idag, bortse ifrån att hon inte gillar bli uppställd:D

DSC01085.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Hon ser jättefin ut nu! Och mycket finare i pälsen med! :laugh:

Gnnnh. Det borde finnas ett valpfilter här på buke. Jag är sååå valpsugen! Han är jäääättesöööt!

Hehe, hon är blöt på första bilden:D, men ja, jag tycker hon är blankare oxå:)

Tack!:bow:

Helt klart finare! Och pälsen ser mycket finare ut :D Hur lång tid är det mellan de där bilderna togs?

Förresten, nu är min farsa iväg för att kika på ett sandtag som ligger här i närheten... förhoppningsvis går det att släppa hundarna där. Det verkade ligga någon minisjö i kanten av sandtaget också.. Han har med kamera för att fotografera så får jag avgöra om det är vinthundsvänligt eller ej :p

Jättesnygg är hon och visst ser det ut som lite bättre hull och lite blankare päls om det nu inte är ljuset som bedrar.

Tack alla:bow: Hon ser ännu finare ut i rörelse:D När jag inte försöker tvinga på henne någon stel look:D
Se om jag lyckas ta ngn sådan bild till jämförelse:)

KL

Här är man borta några veckor, och oj vad det händer grejer i tråden! Kul med så många nya :) (och särskilt kul med fler whippar :D)

Funderade på det där du skrev om att Zala brukade matvägra vid miljöombyte, har det gått över alltså? Glimma gör också det nämligen, eller gjorde iaf när vi var nere i göteborg i några veckor. Hon åt ju jättedåligt då när jag fick hem henne för första gången i våras, men sen jag bytte foder så har hon haft en väldans matlust (hon brukar komma bärandes på matskålen när hon tycker att det är matdags :D). Så därför blev jag lite förvånad över att hon knappt åt alls under de två veckorna vi var borta. Trodde det skulle gå över på ett par dar iaf.
Jag är inte alls orolig över det, hon tappade ju inte i hull eller så, jag är mer nyfiken på om du tycker det blivit bättre med tiden?

För övrigt så verkar det som att hon har blivit valp nu helt plötsligt - får dagligen uppdateringar från mamma (som agerar hundvakt nu ibörjan tills det börjar lugna ner sig med skolan) på saker hon förstört och hur jobbig hon är (av typen 'ska inte whippetar vara lugna inomhus??' :grin:). Och jag som trodde mig ha köpt en lugn och beskedlig liten whippa, ack vad jag bedrog mig! :cool: :D

min erfarenhet är att vinthundar är Sökare, känner de på sig att tex din mamma är orolig för vad den ska göra, så hittar den på hyss, givetvis:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka