VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Idag blir tjejen 4 månader och självklart blev det mätning. Hon är 43 cm i manken!!!!
Hur länge växer dom igentligen? För hon får inte bli så mycket högre nu...

Är du säker på att du mätt rätt?! :crazy: Vet att salukitikar brukar växa tills de är iaf 1 år. Whippets bör väl sluta tidigare eftersom de är mindre.. Men 43cm på en 4månadersvalp låter enormt.

Haha, nu vet jag vad jag ska göra nästa födelsedag :D Jag ska på utställning med damerna!
Salukiringen har lagt ut datum för nästa års utställningar nu. En utställning i Norrköping (eller något sådant) är på min födelsedag. Perfekt tajming ju :p

Ska du till Norrköping?! När då? Måste ju nästan passa på och åka dit (oanmält besök hos familjen om inte annat) så att vi kan ses!

Var bara tvungen att titta in och berätta att Maya :love:är dräktig!! :laugh:

Vi var på ultraljud idag :laugh:

Veterinären såg minst 4 stycken men trodde på fler :laugh:

:love::love:

Vilken snygg hund och så trevligt att ha hittat ett område där de kan få springa. I det avseendet är V-ås sämst i Sverige, inte ett enda inhägnat område för hundar som är större än en tennisplan!!! Skäms V-ås stad!

Tusen tack, och ja - det var helt underbart att upptäcka dessa hagar. Paradiset tyckte både jag och Cc. Borde vara standard i varje stad där det finns en kaninätande vinthund :D

Vi var på besök i Höganäs i helgen och lekte med en Springer-blandis. Mycket irriterande tyckte Cc och sprang livet ur henne på öppen mark.

För övrigt blir han inte direkt tjockare. Som tur är ska jag få byta ut min (tydligen) fullständigt vidriga säck Purina med Bravo färskfoder :bow: och hoppas att detta faller den lille hunden i smaken.

Några bilder från Höganäs:

Cc på ridbanan (var mycket skeptisk till matte på hästryggen, men första mötet med kusarna gick ändå över förväntan)
DSC01857.jpg

En mycket, mycket trött hund.
DSC01890.jpg

"Catch me if you can - hahaa!!"
DSC01895.jpg

Senast ändrad:
Sv: Liten rapport från oss!!

Stort GRATTIS!!! Blir kul att följa dräktigheten och framförallt se valparna sen :love: Hon är otroligt vacker, Maja :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka