Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Håller med, väldigt vacker bild! Hon ser ut som en mycket vacker, klok och värdig dam, inte alls den virriga tokvalp som du beskriver henne som ibland =)

*KL*

Vi var på valputställning i helgen och kammade hem en BIG 3 iaf, för en gångs skull var vi inte den enda afghanen så vi behövde iallafall slå en för att kamma hem BIR. ;)

Gunghästen:
IMG_0688.jpg

Vilka här inne ska till My Dog? Några som ska ställa på vinthundspecialen? Såg några i den andra tråden för det men tänkte att man kanske kunde mötas upp och säga hej på söndagen om det är fler som ska dit? :p Jag ställer enbart på vinthundspecialen då det kändes slöseri att lägga ut så mycket pengar som dom andra kostade eftersom han är lite ful i fronten nu. :D

Ett stort grattis! Han är så fin din kille :love:

Ska tyvärr inte till My Dog i år. Hade gärna velat eftersom det gick bra där förra året ;) Maya fick ju sin Svenska Vinnartitel där :laugh:

Nu ska hon paras. Väntar på löp! Har därför bestämt mig för att inte åka på några fler utställningar innan detta eftersom jag vet att det går kennelhosta. Dumt att riskera att dra hem något inför parning och förhoppningsvis dräktighet. :laugh:

Jag hade ju tänkt att jag skulle dit, som du sett i den andra tråden. Men nu har jag fått reda på att jag som svensk tydligen inte får ställa en norskreggad hund (har inte hunnit registrera i SKK än eftersom den norska registreringen tog sådan tid). Hade iof gärna åkt dit och tittat, men får de hur det blir.

Men jag sitter med PM´et framför mig och där står ju "för utlandsregistrerade hundar inskickas också kopia på orginalstamtavla". Alltså borde ju utlandsreggade hundar få vara med? :confused:

Ett stort grattis! Han är så fin din kille :love:

Ska tyvärr inte till My Dog i år. Hade gärna velat eftersom det gick bra där förra året ;) Maya fick ju sin Svenska Vinnartitel där :laugh:

Nu ska hon paras. Väntar på löp! Har därför bestämt mig för att inte åka på några fler utställningar innan detta eftersom jag vet att det går kennelhosta. Dumt att riskera att dra hem något inför parning och förhoppningsvis dräktighet. :laugh:

Tack för påminnelsen om kennelhosta, ska kolla när de vaccinerades sist men har för mig det var i våras så vi är så säkra som man nu kan vara.
Sambon har två nätter i rad drömt att vi köpt en greyhoundvalp! Hahaha... inatt drömde han att vi hade hundarna i sängen och sov, trångt och härligt. Men så såg han en tredje hund och huvudet var större och nosen längre. En greyhound! :rofl: Han brukar kalla vår Zino för lilla greyhoundvalpen. Tänk om man kunde skaffa så många hundar man ville! Kanske den dagen vi bor i hus.

*KL*

Vi var på valputställning i helgen och kammade hem en BIG 3 iaf, för en gångs skull var vi inte den enda afghanen så vi behövde iallafall slå en för att kamma hem BIR. ;)

Gunghästen:
IMG_0688.jpg

Vilka här inne ska till My Dog? Några som ska ställa på vinthundspecialen? Såg några i den andra tråden för det men tänkte att man kanske kunde mötas upp och säga hej på söndagen om det är fler som ska dit? :p Jag ställer enbart på vinthundspecialen då det kändes slöseri att lägga ut så mycket pengar som dom andra kostade eftersom han är lite ful i fronten nu. :D

Åh så snygg han blir! Grattis med til resultatet:)

Jag ska ställa min saluki alla tre dagarna:D

Idag gick jag förbi rastgården i parken vid Medborgarplatsen här i Stockholm, där sprang inte mindre än 4 afghaner omkring! :laugh: Det var en ägare och inga andra hundar där, kanske man tar tunnelbanan in nån gång... Annars trodde jag dessa hundrastplatser i stan alltid var fulla med hundar!

Tack för påminnelsen om kennelhosta, ska kolla när de vaccinerades sist men har för mig det var i våras så vi är så säkra som man nu kan vara.
Sambon har två nätter i rad drömt att vi köpt en greyhoundvalp! Hahaha... inatt drömde han att vi hade hundarna i sängen och sov, trångt och härligt. Men så såg han en tredje hund och huvudet var större och nosen längre. En greyhound! :rofl: Han brukar kalla vår Zino för lilla greyhoundvalpen. Tänk om man kunde skaffa så många hundar man ville! Kanske den dagen vi bor i hus.

Jag vet någon som planerar valpar :angel::angel::angel:

Idag hade vi storbesök!
TRE border collies varav den ena var en 14 veckor gammal valp..

dsc_7439-copy_23008686.jpg

dsc_7518-copy_23008715.jpg

dsc_7628-copy_23008768.jpg

Gissa vilken valp som var vildast...
(ledtråd: den var cremefärgad)

Jag som alltid fått höra att det inte ska finnas något vildare än BC-valpar....
:mad:

Förresten, jag mailade till Zalas uppfödare häromdagen. Jag mailade för att jag hade sett en bild på Zalas mamma där hon såg så mycket ut som Zala att det var läskigt. I alla fall, jag fick reda på att uppfödaren kanske ska ta valpar igen och då kanske använda Zalas bror som pappa till kullen.
Så, om det blir av så är det fritt fram att slå mig så hårt i huvudet att jag ligger i koma tills att alla valpar är sålda :p

Senast ändrad:

Dom måste ju vara jättesmå italienarvalpar.
Vem är Brisa hon var ju jättefin :love:

Ja dom är småa, ska försöaka fixa med bild sen så går nog att se:)

Hon heter Brisa Do Castelo De Alfaia Import från Portugal En riktig skönthet väldigt specill är hon för att vara Italienare.
Om man har tur så om 1 år när vi kommer hem från Norge kanske hon blir min!:D

Idag gick jag förbi rastgården i parken vid Medborgarplatsen här i Stockholm, där sprang inte mindre än 4 afghaner omkring! :laugh: Det var en ägare och inga andra hundar där, kanske man tar tunnelbanan in nån gång... Annars trodde jag dessa hundrastplatser i stan alltid var fulla med hundar!

Åh, typiskt att jag inte gick förbi där då. Jag är i Sthlm över helgen och var alldeles nära Medborgarplatsen igår. Kanske borde leta upp en sådan rastplats innan jag åker hem igen. :)

*KL*
Lite skryt :D

"Min" salukitik kom BIS 3 veteran idag på Stora Stockholm:banana::banana:

Jag hade pappan till henne och henne från hon var valp men var tvungen att omplacera henne för några år sen.

Åh, vackra Dino. Tanken är att han ska komma hem till mig igen och bo ett tag med oss. :love:
Som jag älskar denna hund! :love:

Fast fan vad trist med Fäkta. :cry:

Han är verkligen underbar! Men framförallt så är jag galet förtjust i lillvalpen. Jag erbjöd Sanna att göra valpbyte en månad eller så.. Waha mot BC-lillvalp.. Av någon anledning ville hon inte det :angel:

Förbannat trist med Fäkta... Jag ska försöka fota riktigt bra bilder på henne någon dag.. Får se när det blir.

*KL*
Lite skryt :D

"Min" salukitik kom BIS 3 veteran idag på Stora Stockholm:banana::banana:

Jag hade pappan till henne och henne från hon var valp men var tvungen att omplacera henne för några år sen.

Jag fortsätter:D
Denna tiks dotter var med på rasparaden i lördags på Stora Stockholm och de kom 5a!:banana:
Den svarta(trefärgade)långhårsalukin på bild 2
http://www.svd.se/nyheter/bildspecial/artikel_2159885.svd

Ett gäng salukisar och afghaner på bliderna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 623
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 726
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 544
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring