Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Jag har en pensionerad kapplöpningsgreyhound som blir 9 i år. En härlig kille som älskar att sova med oss i sängen och dra repor på promenaderna. På somrarna äääälskar han att springa i vattnet. Fort går det. ;)

3576656.jpg

3826228.jpg

6540159.jpg

En annan lite intressant fråga till er som har greyhounds. Vad väger era grållar? Många vinthundsmänniskor blir nämligen förvånade över våran "bjässe" som väger 38-40 kg. Men så är han 76 cm i mankhöjd så han är ju ganska stor. :)

Jag har funderat på att åka till Mariefred i år men vet inte riktigt än. Ska ställa nu på Lilla Stockholm så vi får väl se hur det går.....

Jag var på Malmö Int. nu i mars och såg väldigt många salukier!
Såååå vackra de är! :love: Jag tror dock att rasen är lite för stor för mig...

Jag har en pensionerad kapplöpningsgreyhound som blir 9 i år. En härlig kille som älskar att sova med oss i sängen och dra repor på promenaderna. På somrarna äääälskar han att springa i vattnet. Fort går det. ;)

3576656.jpg

3826228.jpg

6540159.jpg

En annan lite intressant fråga till er som har greyhounds. Vad väger era grållar? Många vinthundsmänniskor blir nämligen förvånade över våran "bjässe" som väger 38-40 kg. Men så är han 76 cm i mankhöjd så han är ju ganska stor. :)

Vilka härliga bilder!! :) Min greyhoundtik väger 33 kg. Hade en hane förut som vägde 45 kg.

Min måste vara liten........ hon vägde som mest (när hon tävlade) strax under 25. Skulle tro att hon väger runt 23 nu.

Oj, det var inte mycket. :D
När vår kille tävlade vägde han ca 36 kg så han har gått upp i vikt hos oss. Men som go och glad pensionär kan man ju få ha antydan till underhudsfett i alla fall. :angel: :D

Åhh - så söta, påminner en del om mina...(också de beiga och vita). Fast bara en har så mycket vitt som din nykomling verkar ha - och det syns inte här.

IMG_2925.jpg

Ja det får nog bli så! Så småningom iaf. har redan en valp just nu, blir nog svårt att hinna med två.. lille stitch får bli lite äldre först :)

Ja det får nog bli så! Så småningom iaf. har redan en valp just nu, blir nog svårt att hinna med två.. lille stitch får bli lite äldre först :)

Vinthundar är underbara tycker jag. Skulle ha svårt att skaffa något annat känner jag. En gång vinthund alltid vinthund? :) Eller vad säger ni andra?

Jag kan nog tänka mig något annat - men har insett att vinthunden passar mig förträffligt. Skulle vara om jag fick någon enorm lust att träna lydnad eller någon annan gren...eller bara inte orkar med snabbheten. Men antaglingen skulle jag svära högt över alla "icke" vinthund sidorna hos andra raser.

Ibland har väl jag också funderat på andra raser. :)
Men jag tror att jag skulle sakna vinthundarnas speciella egenskaper. :)

Den näst längst till höger som sitter som bakom de andra. Helt bedårande! :love:

Har 3 härliga whippar :love: :love: :love: , drömmer om att skaffa varghund igen...

Vilken supersnygg borzoi du har!:bow:

Själv har jag också 2 borzoier!:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 583
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 698
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 538
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18