Vinthundstråden återuppstår!

20221231_210609.jpg
 
Såg ett par salukis här vid jul som nog var på besök, stirrade nog lite mer än lovligt 😍

Brukar också se de fina grayhoundsen men har inte hälsat något mer, den ena slickade ju mig i ögat sist och jag fick typ en allergisk reaktion 😅 Dock värt det ❤️
 
Såhär firade Dunit nyårsafton… det blåste hårt och vårt hus blir alltid lite svalt då (gammalt hus med tvåglasfönster) så han tyckte det var lite kallt och jag la filten över honom. Vid 12-slaget vaknade han dock till, inte pga av smällandet (som var väldigt lite och snabbt avklarat den här gången) utan för att jag tog fram tugg till dem för säkerhets skull (fast de var som vanligt helt oberörda alla tre).
E64CA737-2EF9-4EA2-93A8-6E488F21963E.jpeg
 
20230107_183452.jpg

Hyrde manege idag med ett gäng (14!) vinthundar (okej en var en ibiza men de räknas nästan till grupp 10)

Trött valp, för en gångs skull! Hu hade bra med snö här, men sen regnade det, och sedan blev det kallt. Så det är bedrövligt och rent omöjligt att motionera vinthund ute.
 
Screenshot_20230107_183901_Facebook~2.jpg

Här är några av oss innan vi gick in.

9 whippets
1 greyhoubd
1 ibiza
2 saluki
1 magyar.
(de sprang inte allihopa på samma gång, men vi hade faktiskt 6 whippets och en greyvalp tillsammans och det gick bra om man blundade
 
Visa bifogad fil 110029
Hyrde manege idag med ett gäng (14!) vinthundar (okej en var en ibiza men de räknas nästan till grupp 10)

Trött valp, för en gångs skull! Hu hade bra med snö här, men sen regnade det, och sedan blev det kallt. Så det är bedrövligt och rent omöjligt att motionera vinthund ute.
Åh vad härligt, det vill jag också göra någon gång! Perfekt för vintisar ju.
 
De flesta hade bara med sig några hundar. Jag tror att bara en person bade med alla sina egna. Vi hade 3 hemma och hon med magyaren har en till samt fler whippets osv. Folk med vinthund brukar samla på sig 😂
Ja, jag undrar vad det beror på. Känner ju själv likadant. Nu är mina ju så reaktiva och jag tycker det är rätt kämpigt emellanåt, vilket är en faktor i att jag inte skaffat fler. Men suget finns där 😅
 
Såg ett youtube-klipp om Salukis som hävdade att man avlat dem för att inte ta viltet de jagat ikapp, och i en annan lite längre video menade de att Salukis ska retrieva (svårt att hitta ord, sorry) viltet efter de dödar det.
Tycker båda versioner låter lite orimliga, vet någon hur det generellt ligger till? @Red_Chili vet att du borde sova egentligen, men tid för en snabb nördinsats? 😁
 
Såg ett youtube-klipp om Salukis som hävdade att man avlat dem för att inte ta viltet de jagat ikapp, och i en annan lite längre video menade de att Salukis ska retrieva (svårt att hitta ord, sorry) viltet efter de dödar det.
Tycker båda versioner låter lite orimliga, vet någon hur det generellt ligger till? @Red_Chili vet att du borde sova egentligen, men tid för en snabb nördinsats? 😁
Jag har jättesvårt att tro att en Saluki skulle hämta tillbaka bytet. :rofl:
 
Såg ett youtube-klipp om Salukis som hävdade att man avlat dem för att inte ta viltet de jagat ikapp, och i en annan lite längre video menade de att Salukis ska retrieva (svårt att hitta ord, sorry) viltet efter de dödar det.
Tycker båda versioner låter lite orimliga, vet någon hur det generellt ligger till? @Red_Chili vet att du borde sova egentligen, men tid för en snabb nördinsats? 😁

Jag har jättesvårt att tro att en Saluki skulle hämta tillbaka bytet. :rofl:
Det är faktiskt vanligt att de kommer tillbaka med bytet, men det brukar inte vara så levande ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Så, nu låstes vår underbara tråd om vinthundarna pga 2000 inlägg i den. Därför tar jag mig friheten att skapa en ny! Hur många...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
105 944
Senast: Prulls
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
6 912
Övr. Hund Är inte aktuellt just nu - får ju snart hem min efterlängtade valp :)! Men ifall framtiden bjuder möjligheten att ha två hundar, så...
Svar
7
· Visningar
3 674
Senast: Hund-Stina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp