Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Hittade ett vansinnigt prisvärt bordeauxvin!

19F5015A-C8ED-4471-8B1D-55C946EABFA9.jpeg
 
Inte druckit just detta själv men gillar pinot noir från nya världen. Tycker detta låter prisvärt:
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/district-7-657801/
Visa bifogad fil 85216
139 kr.
Denna är riktigt bra, kryddig för att vara en pinot noir. Fick den hemma hos syrran till en en pepprig älgköttsoppa och vinet pepprade till sig i kombinationen. Funkade även bra att ta resten i soffan efter soppkalaset 😃 Nu ligger en egen flaska i vänteläge här hemma och inväntar sitt tillfälle.
 
Skojar du? Tyckte den var god men då gillar jag Pinot noir utan toner av fat
Nej inte alls. Jag brukar gilla alla former av pinot (utom de absolut billigaste som bara blir sura och tråkiga), men denna var vedervärdig. Smaken är dock som baken! Jag gillar t ex Copertino som smakar lite stall, och det går nog inte hem hos alla.
 
Nej inte alls. Jag brukar gilla alla former av pinot (utom de absolut billigaste som bara blir sura och tråkiga), men denna var vedervärdig. Smaken är dock som baken! Jag gillar t ex Copertino som smakar lite stall, och det går nog inte hem hos alla.
Dålig flaska? Nu har jag bara råkat ut för det själv en gång och visste hur det skulle smaka, men det kan vara svårt när man inte druckit det tidigare att veta om man inte gillar det eller om det är skadat.
 
Jag har lite idétorka. Ska göra sushi nästa helg, sonen och vår thailändske vän fyller år och båda älskar sushi så det blir gemensam middag. Men vad ska vi vuxna dricka till?
 
Dålig flaska? Nu har jag bara råkat ut för det själv en gång och visste hur det skulle smaka, men det kan vara svårt när man inte druckit det tidigare att veta om man inte gillar det eller om det är skadat.
Kanske? Har bara provat skadat vin som haft naturkork innan, och det har en rätt så karaktäristisk doft. Detta är skruvkork och hade inte alls den doften, men kan kanske ha blivit dålig på annat sätt?
 
Jag har lite idétorka. Ska göra sushi nästa helg, sonen och vår thailändske vän fyller år och båda älskar sushi så det blir gemensam middag. Men vad ska vi vuxna dricka till?
En riesling åt det lite sötare hållet brukar passa bra till asiatiskt. Eller bubbel med lite sötma i. Drack ett sötare bubbel igår Chateau de Breze Cremant de Loire, från Pompette. Tror dock det behövs göras en privatimport, mitt var i en vinlåda från dem.
 
@Milosari: Jag och särbon drack det här senast vi åt sushi:

1199389_400.png


https://www.systembolaget.se/produkt/vin/ruppertsberger-280101/

Jag tycker det är ett trevligt vin som funkar till många fisk- och asiatiska rätter men även som pratvin. Plus en helt ok prislapp. Alla viner i Ruppertsberger-familjen som jag testat har varit goda. Inte smakfyrverkerier kanske men pålitliga och prisvärda.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp