Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Har också virkat ett par tofflor, men de är också mer arty än de som visats i tråden![]()
22 år gammal men redan gammal tant i själen!
Kul att du puttade upp tråden igen, det hade jag tänkt göra imorgon. Då börjar jag på arbetsterapi och just nu är det tydligen många som stickar och virkar, en av terapeuterna är en hejare på det och jag är jättesugen på att lära om. Virkade litegrann som barn men har inte virkat på många år, minns dock att jag tyckte att det var enkelt och väldigt roligt och att man fick resultat fort. Jag har tänkt att lära mig virka mormorsrutor imorgon och har planer på att virka en pläd på 300 rutor med vitt och ljusgrått som basfärg, men med inslag av mörklila, syrénlila, mörkgrått och enstaka svart. Denna pläd kommer att vara ett hemmaprojekt, jag ska bara lära mig att virka själva rutorna på terapin. Sedan vill jag lära mig att virka efter mönster, har en bok full med amigurumi-mönster hemma som jag vill kunna använda.
Slutligen ska jag sätta igång med stickandet igen, någonting jag redan kan men som jag tycker är skitsvårt. Lilla målet är att sticka en halsduk till sambon, stora målet är att kunna sticka koftor och sånt i framtiden. Handarbete är verkligen min grej och jag tror att stickning och virkning kan vara en nyckel till att slippa ta mediciner varje gång jag har ångest. Att bara fördjupa sig i en monoton rörelse som kräver en gnutta tankeverksamhet men som ändå är vanebildande nog att man kan göra den framför en film eller dokumentär med en kopp thé är oerhört stresslindrande för mig. Herregud, jag är nog så tantig som mina vänner säger att jag är, 22 år gammal men redan gammal tant i själen!
Jag har hittat en vit sommarklänning/strandklänning som jag vill virka. Tänkte dock ta en annan färg.
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=99&d_id=5&lang=se