Virus-problem

Sedan en tid tillbaka sprids ett svenskt virus. Ett antal olika varianter av mail på svenska med en bifogad skärmsläckare.

Jag får mängder av dessa virus-mail varje dag. Från alla möjliga adresser, många från stora välkända företag, dessutom har jag fått en del som haft min egen adress som avsändaradress.

Många av er har säkert också fått dessa mail säkert en hel del av er med min avsändaradress. Dessa mail har med största säkerhet inte kommit från mig, även om det verkar så.
Detta virus tar vad jag vet en adress ur den smittade datorns inkorg och lägger in så att det ser ut som om den är avsändaradressen.

Kolla gärna upp era datorer så att ni inte är smittade, om ni inte har någon antivirusprogramvara kan det säkert vara läge att skaffa en sådan och se till att den hela tiden är uppdaterad med de senaste virusdefinitionerna.

Själv använder jag Norton Internet Security som har både virusskydd och brandvägg.
 
Samma sak har hänt mig. Får arga mail som påstår att jag skickat virusmail.

Adressen som påstås ha skickat mailen är en "pekadress" (com), som naturligtvis finns i en del personers adressböcker. Men det går bara att skicka mail dit fvb till den egentliga mailadressen, inte att sända mail från den adressen. Själva "pekadressen" kan aldrig stå som avsändare.

Otroligt irriterande :devil:, när man vet att man är oskyldig.

Har för mig att jag läst om ett flertal journalister på bla Aftonbladet som råkat ut för detsamma.
 
jag har oxå fått...
"olaglig skärmsläckare"
"hund, katt, kanin"(el nåt liknande)
fast jag öppnar aldrig sånt jag inte vet....jag har ad aware som virusdödare......
 

Liknande trådar

A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp