Re: Tror jag inte ett smack på.

Ta det lugnt. Jag har aldrig sagt att du påstått att det var sanning......
Jag sa bara att jag tror inte ett smack på det...dvs "gammal sanning" , skröna osv....
 
:D Mitt sto har två virvlar, ett över varje öga. Hon kommer då aldrig att bli någon trevlig familjehäst! Men hon är underbar och lättjobbad bara kommunikationen oss emellan funkar.

Hennes mormorsmor hade tre virvlar och tog två år att rida in berättades det för mej.

Lena
 
Jag har hört att har en häst två virvlar i pannan och dessutom är fux, ja då är den fullständigt galen.
Tack och lov har min fux bara en virvel!
 
Asså..jag tror VÄRKLIGEN på det dära med tåv virvlar..alla hästar jag träffat som har det är helt knäppa å glana!!...fasst i å för sig så skulle väl alla FULLBLOD ha två virvlar i pannan? de är ju helt glana när de galopperar..de flesta!!..
 
att fullblod med två virvlar är helt galna och bara att skuta, vet jag ett levande bevis på... han är helt odräglig.. det kan förvisso bero på ägaren, men ändå! :smirk:

Annars, fuxar med tv¨virvlar= galna?! kan omöjligt stämma!!! inteligenta och goda hoppare om något :love:, men inte galna..... :rofl:
 
Asså, jag tror värkligen jag med att de som stavar illa och har virvlar i hårfäste är helt tossiga! :rofl:
 
jag har hört att de är speciella och tänker för mycket, därav blir de intellegenta och när de använder huvudet FÖR mkt så blir de tossiga..

Den beskrivningen stämmer på min pålle.

2 virvlar, mitt mellan ögonen, ser ut som 2 extra ögon, fast de sitter ihop.

Hon är svårhanterlig iband och kan verkligen vara svår i sitt humör, men jag tror strängt att det har med hennes uppväxt att göra, som inte var så väldigt bra!!!!

Men vem vet, kanske beror det på virvlarna? Jag har tänkt på det men nej, jag tror inte det, jag tror att det är så att hon blev illa behandlad som ung. Sen att hon har humör som hon har kanske beror på den arab hon är?

Men speciell är hon helt klart!

Mvh Lisa!!!!
 
Jag har hört att om det är 2 virvlar som är alldeles likadana alldeles bredvid varandra så är det en häst på miljonen!!! :love: Då är det bara att tacka och ta emot! :D
Vet en häst som hade så, och jag kan säga att i det fallet stämde det verkligen!
 
Jag har inte läst alla inlägg, men svarar iallafal.
Risken finns ju att någon annan svarat precis som mej.

Två virvlar i pannan betyder - enligt smålands gamla bönder - att hästen har mycket egen vilja och är ofta lite "besvärlig" att tas med.
Det är psykiskt starka hästar som är otroligt tuffa.

Jag tycker faktiskt att detta har stämt in på de hästar med två virvlar som jag träffat! :D
Vi har en i stallet, och jag kan bara säga att jag är glad att hon inte är min.
Det är en mycket snäll häst. Men egen vilja, det har hon... ;)

// Anna
 
Hej
Jag har en silversvart med två virvlar mitt i pannan. Hon är bara 4 månader än men verkar ganska cool än så länge.
M vH M
 
Ha! Min märr har inte bara två virvlar och är fux, hon har dessutom mycket ögonvita! Helt galen, med andra ord... :smirk:
 
Sv: virvlar

Mitt nya sto har minsann två virvlar EXAKT i linje mellan ögonen.

Det var det första jag fick höra idag när instruktören tittade på henne. "Jaa men hon ser väl trevlig ut :) vackert huvud! *drar undan pannluggen och HOPPAR bakåt* Näää men fyfan, haru köpt en häst med två virvlar?! OCH RÖDA TOPPAR I MANEN! äru galen?!"

haha :P
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 369
Senast: Fruentimber
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Blyger
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
Svar
10
· Visningar
842
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 206
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp