Visa din ridjacka!

Oh_really

Trådstartare
Hej!

Jag letar ridjacka nu under vintern, men har svårt att veta vad jag vill ha. Någon som är nöjd med sin ridjacka och vill visa en bild på den?!

Ska man ha en tråkig svart eller har någon vågat piffa till sig lite färgstarkare?

Jag har satsat på lite längre jackor detta året! En ifrån spooks som är jättemysig och varm som jag tänker att jag mest kommer använda i stallet och inte på hästryggen för då blir den nog för varm. Köpte därför en tunnare jacka ifrån hööks som jag bara älskar. Världens mysigaste krage och det går att dra upp dragkedjan nerifrån och knäppa upp den baktill så att den lägger sig över benen när man sitter på. Väldigt nöjd med den och väldigt bra pris!

Hade bara bild på hööks-jackan

@Speedway När det kommer en reflexjacka med snygg passform kommer jag att köpa den! Fattar inte varför dom är gjorda i modell potatissäck.

@Oh_really I år har jag köpt en parkas från Hööks i modellen Lova. Ingen vidare passform, men den är väldigt varm och skön vilket känns angeläget. När jag ska vara snygg och ganska varm har jag en äldre Spooks som är figursydd och ger fin siluett.

Hööksjackan
10380290_10204331733085352_6798637687212493789_n.jpg

Spooksen:
430721_4429080937060_898019407_n.jpg

Har också en spooks lova. Dock ingen bild men den är faktiskt väldigt varm, funktionell och snygg! Brukar inte va det lättaste att kombinera :p Sen när det är mörkt så är det reflexjacka från ullared som gäller, hyffsat bra passform måste jag säga då det är mer en parkas med dragsko i midjan och inte dessa fruktansvärda med en stenhård resårmudd längst ner som är så korta så de åker upp hela tiden :crazy: Den har dessutom dragkedja som är öppningsbar nedifrån och dragkedjor i sidorna så den går ner lite över benen när man sitter :)

Anledningen till att varseljackor är så fyrkantiga är att de måste ha en viss yta för att vara godkända. Likadant med varselvästar.
Men det finns figursydda reflexjackor. Har sett ett par annonser på nätet, vet inte vad det varit för märken.. Hade inte CRW en gul för ett tag sen?

Jag har en orange "äkta" varseljacka. Visst är den inte speciellt vackert sydd, men jag syns. Den är varm och praktisk.

Dessutom har jag en svart jacka med blommor. Den är från Ullared.
Det är egentligen en skidjacka, men helt perfekt till ridning. Har såna där handleds"värmare" som hindrar att det blir glapp mellan handske och jacka. Dessutom har innerfodret resår, så det sitter åt och hindrar svanken från att bli kall. Varm och mysig! Enda jag saknar är reflexer ;)

Skidjackor är bra. De fokuserar inte bara på utseende utan har massor med smarta funktioner anpassade för aktivitet.
Vet inte när jag köpte en "riktig ridjacka" senast..

jacka_524ebf559606ee6a264fbcfa.jpg

Den här jackan köpte jag på Ullared förra vinterna. På damavdelningen, men den är som gjord för att rida i. Drar jag upp dragkedjorna på sidan och den i fram så lägger den sig över låren och värmer. Bakdelen kan jag antingen sitta på (ingen dragkedja mitt på som skaver på sadeln) eller lägga ut på ryggen på hästen. Tyvärr är den lite prasslig i tyget vilket min pålle tycker är skitläskigt :meh: :confused:

img_0063_524d2d3addf2b360f8c4ca76.jpg

Har en svart från Anky också (som inte alltid är sådär smutsig :nailbiting:) med dragkedjor baktill och massor med bra fickor samt en krage som man kan vika upp så det inte blåser in i nacken. Den är väldigt varm och go trots att den inte är sådär "dunjacketjock" som den röda jackan.

Jag har en varm och gosig reflexjacka från gekås som är perfekt när det är kallt och ruggigt. Har även en varm från jacson som är mer figurnära än reflexjackan.
Kommer snart även att beställa en höst (och vår)jacka från Uhip. Mjuk, lätt, smidig, lagom varm och helt underbar!

Jag har en HV Polo Esai, den är figursydd, varmt fodrat, jätteskön och har gosigt flufffoder i kragen, älskar den! Har även en absolut uråldrig Kyra K modell (måste gå och titta) Edinburg tror jag, som är lite längre och inte lika tjock men håller utmärkt än, den är bra med lite fler tunna lager under så man kan ta av sig den när man ska rida.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
922
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 196
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka